توزیع واکسن کرونا در شهرستان های فارس ادامه دارد

توزیع واکسن کرونا در شهرستان های فارس ادامه دارد
   
توزیع واکسن کرونا در شهرستان های فارس ادامه دارد |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، بر نظارت دقیق روند توزیع واکسن کرونا در شهرستان های استان تاکید کرد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی از اعضای این ستاد خواست برنامه ریزی دقیقی در خصوص توزیع و تزریق واکسیناسیون کرونا داشته باشند.
 
او با اشاره به اینکه واکسیناسیون برای هر فرد به صورت دو مرحله انجام می شود، افزود: در چند روز آینده مرحله دوم از فاز نخست واکسیناسیون برای گروه های مورد نظر که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، انجام می شود.
 
تشکیل کمیته علمی نظام مراقبت ویروس های موتاسیون یافته در دانشگاه، از محورهای مورد تاکید رئیس دانشگاه در این نشست بود که مقرر شد با همکاری کمیته علمی کروناویروس و برگزاری جلسات مستمر تشکیل و نسبت به پیگیری موارد اقدام شود.
 
لطفی افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران کووید ۱۹ طی روزهای اخیر را نگران کننده خواند و از مردم خواست تا با مشارکت در رعایت پروتکل ها، پرهیز از سهل انگاری و عادی انگاری در ایام پایانی سال، مانع شیوع کروناویروس شوند.
 
او جلب همکاری مردم در این ایام برای مشارکت در پایبندی به رعایت بهداشت را یک ضرورت برای کاهش آسیب های ناشی از موج جدید بیماری دانست و گفت: همزمانی بروز موج چهارم بیماری، ورود گونه جهش یافته و نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی، خطری جدی برای سلامت عمومی است که می تواند صدمات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به روند افزایشی مراجعه به مراکز منتخب ۱۶ ساعته و آزمایشگاه های تشخیصی استان، نحوه فعالیت این مراکز را بررسی کرد.
 
همچنین عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، گزارش هفتگی شاخص های طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» را ارائه داده و اقدامات صورت گرفته در زمینه توزیع واکسن را تبیین کرد.
 
 
عبدالحسین فرح بخش مشاور عالی و جانشین معاونت بهداشت دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص واکسیناسیون و برنامه ریزی گروه های هدف و تجهیزات موردنیاز ارائه داد.
 
در ادامه این نشست دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه نیز با اشاره به افزایش موراد بستری بیماران مثبت قطعی و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان، گزارشی از وضعیت این بیماران در بخش های عادی و ویژه ارائه داد.
 
سایر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز گزارش آخرین اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا را ارائه دادند.
 
دویست و هفتاد و سومین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا صبح امروز دهم اسفند، با حضور رئیس، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
190 کلیک ها  یکشنبه, 10 اسفند 1399 14:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا