• تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: 

 ممنوعیت سفر به شیراز در ایام نوروز

 ممنوعیت سفر به شیراز در ایام نوروز
   
 ممنوعیت سفر به شیراز در ایام نوروز |||| ||||

دویست و هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تاکید بر ممنوعیت سفر هموطنان به شیراز در ایام نوروز ۱۴۰۰، همراه بود. 

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز وفات پیام آور کربلا حضرت زینب کبری(س)، گفت: مردم استان فارس و شهر شیراز همواره به مهمان نوازی شناخته شده بوده اند و هر ساله در این ایام، پذیرای مهمانانی از سراسر کشور و حتی توریست های بین المللی بوده ایم؛ اما در شرایط کنونی و تغییراتی که در سراسر دنیا با مواجه هستیم، هر گونه سفر تهدیدی جدی برای سلامت خود و دیگران است.
 
 
مهرزاد لطفی حفظ سلامت تک تک مردم کشور و مسافران را برای مردم و مسوولان استان فارس دارای اهمیت خواند و افزود: از تمامی هموطنان می خواهم در ایام نوروز ۱۴۰۰ از سفر به شیراز خودداری کنند تا ضمن حفظ سلامت عمومی جامعه در شرایط کنونی، از گسترش چرخه های انتقال بیماری کووید۱۹ جلوگیری شود و ضمن ریشه کنی این ویروس منحوس با همت و مشارکت همگانی، در آینده نزدیک بتوان باز هم میزبان مسافران و گردشگران باشیم.
 
او بروز نشانه های موج چهارم بیماری در استان با توجه به افزایش موارد ابتلا و بستری، همچنین شناسایی مواردی از ابتلا به گونه جهش یافته انگلیسی در استان را زنگ خطری دانست که باید جدی گرفته شود و یادآور شد: این هشدارها در آستانه نوروز جدی تر بوده و بی توجهی و سهل انگاری، با اقداماتی نظیر سفرهای غیرضروری، این نگرانی ها را بیشتر می کند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست به موضوع واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: ارایه مشاوره و اطلاع رسانی در زمینه واکسن کرونا، اولویت های واکسیناسیون بر اساس دستورالعمل های ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به صورت شفاف، دقیق و درست انجام شود و مردم در این زمینه اطلاعات صحیح و کافی دریافت کنند تا از بروز شایعات مختلف به ویژه در فضای مجازی جلوگیری شود.
 
 
او افزود: ساخت واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور به معنی پایان کرونا نیست و همگی باید کماکان به رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی مکرر دست ها توجه ویژه ای داشته باشیم.
 
در ادامه این نشست، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه گزارش هایی از آخرین اقدامات حوزه های مختلف دانشگاه در راستای مقابله با کروناویروس، ارایه دادند.
 
بررسی روند عملیاتی مصوبات روزهای گذشته، از دیگر بخش های نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بود.
 
این نشست، صبح امروز نهم اسفند در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، برگزار شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
425 کلیک ها  شنبه, 09 اسفند 1399 14:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا