فارس در ایام نوروز پذیرای مسافران و مهمانان نیست/ فرمانداران نظارت بر ترددها را در آستانه نوروز تشدید کنند

فارس در ایام نوروز پذیرای مسافران و مهمانان نیست/ فرمانداران نظارت بر ترددها را در آستانه نوروز تشدید کنند
   
فارس در ایام نوروز پذیرای مسافران و مهمانان نیست/ فرمانداران نظارت بر ترددها را در آستانه نوروز تشدید کنند |||| ||||

استاندار فارس گفت: اگرچه مردم استان فارس و به ویژه شهروندان شیرازی‌، میهمان‌نواز هستند اما همانند سال قبل امکان پذیرایی از میهمانان و اسکان آنها به صورت عمومی را نداریم و باید سفرهای نوروزی کنترل و هدفمند شود تا شاهد افزایش بیماری در این استان نباشیم. 

به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: فارس کارنامه نسبتا درخشانی در مبارزه با کرونا ظرف یک سال گذشته دارد که این امر نتیجه تلاش کادر بهداشت و درمان، مردم و مسوولان است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ویروس جهش یافته کرونا با عنوان "کرونا انگلیسی" در فارس مشاهده شده است، می‌طلبد آمادگی لازم برای مبارزه با آن ایجاد شود و همچنین اقدامات پیشگیرانه‌ در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار فارس ادامه داد: در یک مقطع از زمان و در ماه‌های اخیر، وضعیت این استان به لحاظ شیوع کرونا به رنگ آبی (کم خطر) درآمد اما متاسفانه افزایش تردد و مسافرت‌ها موجب شد که امرو ۱۱ شهرستان فارس در وضعیت آبی، ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار گیرد.
 
رحیمی، با تاکید بر اینکه برای هر یک از شهرستان‌های فارس باید چاره‌اندیشی ویژه‌ای انجام شود، گفت: البته همچنان اصلی‌ترین راهکار اعمال نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.
وی، همچنین خواستار همکاری و همراهی بیشتر مجموعه فرهنگی استان و رسانه‌ها برای فرهنگسازی در خصوص پیشگیری از این بیماری شد و از اصحاب رسانه به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با این بیماری در یک سال گذشته در فارس تقدیر کرد.
رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تاکید بر اهمیت اتخاذ تدابیر مهم‌تر در آستانه ایام نوروز، اظهار داشت: اگرچه مردم استان فارس و به ویژه شهروندان شیرازی‌، میهمان‌نواز هستند اما همانند سال قبل امکان پذیرایی از میهمانان و اسکان آنها به صورت عمومی را نداریم و باید سفرهای نوروزی کنترل و هدفمند شود تا شاهد افزایش بیماری در این استان نباشیم.
رحیمی، همچنین‌خواستار تشدید نظارت‌ها بر ترددها به ویژه در آستانه ایام نوروز شد و گفت: فرمانداران اعمال محدودیت‌ها را در شهرستان‌های نارنجی تشدید کنند.
او اضافه کرد: با تلاش دولت و علیرغم همه مشکلات، تحریم‌ها و مباحث اقتصادی اما مرحله اول واکسیناسیون انجام شده و امید است در مرحله دوم گستره بیشتری زیر پوشش قرار گیرد و پس از کادر درمان، واکسنیاسیون گروه‌های در معرض خطر انجام خواهد شد.
استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر استفاده از فرصت جذب تسهیلات کرونایی در این استان، از خدمات کادر درمان و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس در یک سال گذشته تقدیر کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
247 کلیک ها  چهارشنبه, 06 اسفند 1399 15:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا