خبرهای بد کرونایی وزیر بهداشت/کرونای انگلیسی در کشور پخش شده است

خبرهای بد کرونایی وزیر بهداشت/کرونای انگلیسی در کشور پخش شده است
   
خبرهای بد کرونایی وزیر بهداشت/کرونای انگلیسی در کشور پخش شده است |||| ||||

وزير بهداشت با اعلام اينکه با فوت يک زن ۷۱ ساله در تهران که هيچ سفري هم نداشت، اثبات شد که ويروس انگليسي کاملا در کشور پخش شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین، سعیدنمکي در اجلاس رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور با اشاره به وضعيت کرونا در کشور افزود: از 10 دي ماه پيش بيني کرده بوديم که هم خيز سنگين کرونا و هم پخش ويروس موتاسيون يافته انگليسي در کل کشور را خواهيم داشت.
 
روزهاي سختي در پيش داريم
 
 وزير بهداشت با بيان اينکه ويروس کروناي انگليسي در کشور چرخيده است، گفت: ‌روزهاي سختي در انتظار ما بوده و بايد خود را آماده کنيم.
 
سعيد نمکي اظهار کرد: ويروس کرونا يکي از با اقتدار ترين نظام هاي بهداشتي دنيا را در اروپا به زانو درآورده است.
نمکي با اشاره به شناسايي يک مورد ابتلا به ويروس انگليسي در تهران که يک خانم 71 ساله بوده است، بيان داشت: مورد ديگر در هشتگرد استان قزوين بود و اين دو مورد نشان مي‌دهد که ويروس جهش يافته کرونا در کشور چرخيده است و اين زنگ‌ خطر جدي در مديريت کرونا بوده که آغاز شده است.
 
وي با هشدار به اين موضوع که روزهاي سختي در انتظار ماست و بايد خود را آماده کنيم، ادامه داد: روش مبارزه با ويروس جديد و جهش يافته کرونا با ويروس ووهان هيچ تفاوتي ندارد و بايد دستورالعمل‌هاي توصيه شده را رعايت کنيم.
 
وزير بهداشت با اشاره به قرمز بودن وضعيت شهرها در استان خوزستان، گفت:‌رعايت پروتکلها  در اين استان و به ويژه در شادگان به زير 10 درصد و تقريبا به صفر رسيده است.
نمکي با اشاره به قدرت بالاي سرايت پذيري ويروس و افزايش احتمال مرگ و مير آن، ابراز داشت:‌ ممکن است حتي در داخل کشورمان با موتاسيون‌هاي جديد روبرو باشيم يا از کشورهاي همسايه شاهد ورود موتاسيون جديد ويروس باشيم.
وي با اشاره به تمهيدات جديد براي مقابله با کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: بايد تست‌هاي کرونا و تست رپيد را افزايش دهيم و اگرتست سريعو تست پي سي آر نيز منفي بود بيماران تست منفي را هم رها نکرده و کنترل کنيم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
733 کلیک ها  شنبه, 25 بهمن 1399 19:20
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا