• در قالب پویش الف _ب_ایران به دستور رئیس جمهوری

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی لایزنگان داراب فارس

بهره برداری از نیروگاه خورشیدی لایزنگان داراب فارس
   
بهره برداری از نیروگاه خورشیدی لایزنگان داراب فارس |||| ||||

در چهلمین هفته پویش هرهفته الف_ ب_ایران محور"ساخت و سازها"در سال جاری، نیروگاه خورشیدی 600 کیلوواتی در منطقه لایزنگان شهرستان داراب با حجم سرمایه گذاری چهل و هشت میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

به گزارش راستین آنلاین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با اعلام این خبر بیان داشت: این نیروگاه در زمینی به مساحت یک هکتار در مدت زمان یک سال ساخته شده است. احمدرضا خسروی، خاطرنشان کرد: این نیروگاه با تولید حدود یک گیگاوات ساعت انرژی در سال از انتشار حدود 600 تن گاز گلخانه ای جلوگیری خواهد کرد.
 
خسروی با بیان اینکه استان فارس به دلیل دارا بودن شرایط جغرافیایی منحصر به فرد، برخورداری از شدت و زاویه تابش مناسب، جزو مناطق مستعد برای استفاده از نیروگاه های خورشیدی است، اظهار داشت: متوسط میزان تابش انرژی خورشید در این استان بین 2000تا 2200 کیلو وات ساعت بر مترمربع در سال بوده و این میزان تابش، عددی مناسب برای نیروگاه های خورشیدی است.
 
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس خاطرنشان کرد: از سال 1392 تاکنون حدود 447 سامانه خورشیدی ویژه مشترکان با توان تولیدی2862 کیلووات با سرمایه گذاری بالغ بر 225 هزار و 250 میلیون ریال توسط بخش خصوصی در محدوده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به بهره برداری رسیده است که شهرستان های فسا با 55 ، لار با 46 و بوانات با 41 سامانه بیشترین تعداد نیروگاه های خورشیدی نصب شده در فارس را به خود اختصاص داده اند.
 
خسروی در خاتمه تصریح کرد: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با ارایه برنامه های تبلیغاتی و معرفی فواید و سود دهی نیروگاه های خورشیدی و همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با یکی از بانک های قرض الحسنه استان در جهت اعطای تسهیلات بانکی جهت نصب و راه اندازی نیروگاه خورشیدی، در آینده شاهد افزایش تعداد سرمایه گذاران در این حوزه خواهیم بود. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1611 کلیک ها  سه شنبه, 21 بهمن 1399 17:37
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا