تداوم پیگیری توسعه سلامت فارس در روز های بحرانی کرونا/ورود نخستین محموله واکسن کرونا به استان از فردا

تداوم پیگیری توسعه سلامت فارس در روز های بحرانی کرونا/ورود نخستین محموله واکسن کرونا به استان از فردا
   
تداوم پیگیری توسعه سلامت فارس در روز های بحرانی کرونا/ورود نخستین محموله واکسن کرونا به استان از فردا |||| ||||

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، در جمع خبرنگاران استان از ورود نخستین محموله واکسن کرونا به فارس خبر داد.

 به گزارش راستین آنلاین مهرزاد لطفی در جمع اصحاب رسانه استان، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: در طول یک سال گذشته با وجود همه مشکلاتی که بحران کرونا به مجموعه سلامت تحمیل کرد، اما تلاش بر این بود که دیگر دغدغه های این حوزه نیز پیگیری شود و تنها در دهه مبارک فجر امسال، شاهد بهره برداری از پروژه های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی حوزه سلامت در اقصی نقاط استان، با اعتباری قریب به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بودیم.
 
پیگیری برای راه اندازی و همچنین افتتاح پنج دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان های استان، توسعه تخت های بیمارستانی، راه اندازی هشت کلینیک بیماری های غیرواگیر در استان، راه اندازی پایگاه های اورژانس، مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت روستایی، از جمله پروژه هایی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان بخشی از دستاوردهای دهه مبارک فجر امسال از آن ها نام برد.
 
او با اشاره به گذشت قریب به یک سال از ورود بحران کرونا به کشور، ایام سپری شده در این یک سال را برای مجموعه سلامت و سربازان خط مقدم کرونا بسیار دشوار خواند و افزود: همکاری بین بخشی در استان فارس، به ویژه حمایت های امام جمعه، استاندار فارس، مسوولان نظامی و انتظامی، دستگاه های نظارتی و مشارکت مسوولانه اصحاب رسانه در توسعه آگاهی عمومی در این بحران، موجب انگیزه بخشیدن به مدافعان سلامت استان در این ایام شد.
 
اصحاب رسانه، یار و یاور مجموعه سلامت در روزهای بحرانی کرونا
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تحریم های بین المللی به ویژه در حوزه دارو و تجهیزات را موجب افزایش چالش های دوران کووید ۱۹ در کشور خواند و ادامه داد: اصحاب رسانه در این روزها، یار و یاور مجموعه سلامت بودند و به ویژه در ترویج فرهنگ سلامت و معرفی سبک زندگی سالم به مردم، خوش درخشیدند؛ به نحوی که استان فارس به تایید وزارت بهداشت، از بهترین استان های کشور در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی بوده است و سهم بزرگی از این موفقیت در فرهنگ سازی را مرهون تلاش اصحاب رسانه هستیم.
 
 
لطفی در ادامه با بیان بخشی از فعالیت های مجموعه سلامت فارس در بحران کرونا، دستیابی به موفقیت هایی مانند کمترین میزان مرگ و میر نسبت به مبتلایان، بیشترین آمار نمونه گیری و بیماریابی در کشور، راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته برای کاهش حجم مراجعه به بیمارستان ها پیش از دیگر استان های کشور، حمایت از شرکت های تولیدکننده محلول، ماسک و لوازم محافظتی به ویژه در روزهای نخست بحران کرونا برای رفع نیاز مردم و افزایش مراقبت های عمومی، همچنین حمایت از شرکت های دانش بنیان در تولید کیت تشخیصی و دیگر نیازهای این دوران را از جمله دستاوردهای مجموعه سلامت فارس در این بحران برشمرد که مورد تقدیر رئیس جمهور، وزیر بهداشت، اعضای ستاد ملی کرونا و دیگر مسوولان قرار گرفته و از سویی دیگر، شرایط مطلوب تری را در استان فارس نسبت به دیگر مناطق کشور ایجاد کرده است.
 
اختصاص ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی به بیماران کووید ۱۹ در بحران کرونا
 
او با اشاره به اختصاص دو هزار تخت بیمارستانی به بیماران کووید ۱۹ از مجموع بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی استان، بر تلاش حداکثری مدیران حوزه سلامت فارس برای پیشگیری از هرگونه اختلال در روند خدمت رسانی به مردم، در روزهای بحرانی کرونا تاکید کرد.
 
ورود نخستین محموله واکسن کرونا به فارس از فردا
 
مژده رئیس دانشگاه به اصحاب رسانه در این نشست خبری نیز ورود نخستین محموله واکسن کرونا به فارس، شامل ۳۰۰ دوز واکسن، از فردا، بیست و یکم بهمن و همزمان با سراسر کشور برای آغاز واکسیناسیون در استان بود، اما با تاکید بر این موضوع که با وجود این اقدام، لازم است کماکان به رعایت پروتکل های بهداشتی، پایبند باشیم.
 
 
دکتر لطفی در بخش دیگری از صحبت های امروز خود با بیان اینکه هم اکنون با خیز دوباره مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته و آمارهای ابتلا و بستری در استان مواجهیم، این را به منزله زنگ هشداری برای مردم استان دانست و از اصحاب رسانه استان خواست تا در پیشگیری از وقوع بحرانی دوباره، همکاری داشته باشند.
 
هشدار دیگر رئیس دانشگاه در این نشست محدودیت سفر به شیراز در ایام تعطیلات نوروز بود.
 
گفتنی است علی اکبری معاون توسعه مدیریت و منابع، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه،محمدرضا حیدری» معاون غذا و دارو و اورنگ ایلامی سرپرست معاونت درمان دانشگاه نیز در این نشست به پرسش های اصحاب رسانه در خصوص حوزه های مدیریتی خود پاسخ دادند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
779 کلیک ها  دوشنبه, 20 بهمن 1399 16:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا