• استانداری فارس:

انتخابات یکی از فصول اصلی تصمیم گیری در ایران است/وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم، ایمن و قانونمند است

انتخابات یکی از فصول اصلی تصمیم گیری در ایران است/وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم، ایمن و قانونمند است
   
انتخابات یکی از فصول اصلی تصمیم گیری در ایران است/وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم، ایمن و قانونمند است |||| ||||

استاندارفارس گفت: انتخابات یکی از فصول اصلی تصمیم گیری در ایران را رقم می زند و جمهوری اسلامی ایران در سطح خاورمیانه یکی از نظام های سیاسی است که برای رای مردم ارزش قائل است.

به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در جلسه هماهنگی تشکیل ستاد انتخابات استان با بیان این که ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مانند رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی هر کدام به نحوی با رای مردم تعیین می شوند، اظهارداشت: انتخابات ها مقطعی هستند که رای و تصمیم مردم را در سطح مدیریت کشور حاکم می کنند و از این نظر در میان کشورهای منطقه مردمسالاری به شکل مناسبی در ایران اجرا می شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که در انتخابات پیش رو کشور با چند ابرچالش روبرو است و هرچه استان ها بزرگ تر هستند بیشتر از این چالش ها متاثر می شوند، ادامه داد: تحریم یکی از ابرچالش های پیش روی کشور است که سفره مردم را کوچک تر کرده و مشکلاتی را برای جامعه پدید آورده است.


او با تاکید بر این که ایجاد تحریم خواست هیچ یک از مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده و توسط دنیای استکبار بر کشور تحمیل شده است، افزود: مسئولین همه تلاش خود را برای رفع تحریم ها به کار می گیرند و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر یک ساعت زودتر بتوانیم باید تحریم ها را لغو کنیم.


استاندارفارس با بیان این که شیوع ویروس کرونا دیگر ابرچالش پیش روی انتخابات است که سلامت مردم را تهدید کرده و خمودگی و کم تحرکی را حاکم کرده است، اظهارداشت: در دوره های قبلی انتخابات، برگزاری جلسات و همایش های انتخاباتی، جنب و جوش و شور قابل قبولی را ایجاد می کرد؛ اما در شرایط فعلی باید تدابیری اندیشیده شود که با محدودیت های کرونا بتوانیم گرمای انتخابات را ایجاد کنیم.


 رحیمی تصریح کرد: باید راهکارهایی بیندیشیم که نامزدهای انتخاباتی بتوانند خودشان را به جامعه معرفی و برنامه های شان را تشریح کنند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که برای کنترل بیماری کرونا، همه روش های پیشگیری و درمان را تجربه کرده ایم و ایران در این زمینه به گواهی آمارها یکی از موفق ترین کشورها بوده است، گفت: از این پس با توصیه متخصصین باید موضوع واکسیناسیون در دستورکار قرار گیرد.


وی ادامه داد: شیوع کرونا یک تغییر دیگر را هم ایجاد کرده است و آن هم انتقال مرجعیت سیاسی از احزاب، گروه های سیاسی و شخصیت های ذی نفوذ به فضای مجازی است که باید این موضوع را هم مورد بررسی و توجه قرار داد.


استاندارفارس عدم مشارکت را دیگر ابرچالش پیش روی انتخابات در کشور دانست و تصریح کرد: کاهش مشارکت مردم قدرت عرض اندام و چانه زنی کشور در عرصه بین الملل و مقبولیت نظام در عرصه داخلی را تضعیف می کند و باید تلاش کنیم با ایجاد نشاط در مردم و افزایش رضایتمندی، مشارکت در انتخابات را افزایش دهیم که نظام تقویت شود.

او با بیان این که وظیفه وزارت کشور تنظیم اقدامات و مجوزها به گروه های سیاسی و احزاب برای فعالیت های انتخاباتی است اما تقویت مشارکت و ایجاد شور انتخاباتی وظیفه حاکمیت و مردم است که متاثر از برخی ملزومات و مقدمات است، گفت: رضایت مندی عمومی و رقابت دو شرط جلب مشارکت مردم در انتخابات است.


 رحیمی با اشاره به این که حضور نامزدهایی که افکار مردم را نمایندگی می کنند در صحنه انتخابات باعث افزایش مشارکت مردم می شود، اظهارداشت: اگر مشاهده کنند که رئیس جمهور منتخب شان به عنوان نفر دوم کشور مورد حمایت همه نهادها و ارکان قرار دارد و گزارش خدمات و عملکرد دولت به خوبی اطلاع رسانی می شود انگیزه مضاعفی برای شرکت در انتخابات پیدا می کنند.


نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که وظیفه وزارت کشور برگزاری انتخابات سالم، ایمن و قانونمند است، افزود: این که چه کسی در انتخابات برگزیده می شود به مردم مربوط است و ما نمی توانیم سلیقه سیاسی خود را در انتخاب مردم دخالت دهیم چنان که در انتخابات گذشته مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را نشان دادیم.


وی با بیان این که آموزش عوامل برگزاری انتخابات دارای اهمیت بسیار زیادی است، ادامه داد: همه نیازها و کمبودهای برگزاری انتخابات باید احصا و به وزارت کشور اعلام شود و به ویژه در زمینه فناوری اطلاعات باید امکانات و تجهیزات مورد نیاز تکمیل شود.


استاندارفارس با اشاره به این که چالش های حقوقی انتخابات های پیش رو از هم اکنون باید بررسی و مرتفع شود، افزود: برای رفع نیازهای سخت افزاری انتخابات باید از امکانات و توانمندی های همه دستگاه ها استفاده شود.
 رحیمی تصریح کرد: تجربه انتخابات های گذشته نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی با هر انتخابات رو به تکامل رفته و دولت های یکدیگر را تکمیل کرده و خدمات خوبی به مردم ارائه کرده اند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
240 کلیک ها  سه شنبه, 07 بهمن 1399 14:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا