ایران، بستر سبز گازرسانی /شبکه گازرسانی طبیعی در کل ایران گسترده است

ایران، بستر سبز گازرسانی /شبکه گازرسانی طبیعی در کل ایران گسترده است
   
ایران، بستر سبز گازرسانی /شبکه گازرسانی طبیعی در کل ایران گسترده است |||| ||||

مشاور وزیر نفت امروزدر جلسه بررسی وضعیت گازرسانی به صنایع، واحدهای تولیدی، شهرها و روستاهای استان فارس گفت: با حمایت های مسئولان در وزارت نفت، به جز یکی دو استان، شبکه گازرسانی طبیعی در کل ایران گسترده شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین محمود آستانه با بیان این که با تلاش و همت متخصصان و صنعتگران شرکت ملی گاز ایران، بزرگترین گام درخدمات‌رسانی به مردم، افزایش سطح رفاه اجتماعی، صرفه جویی در منابع طبیعی و حفظ محیط زیست در شرکت ملی گاز ایران برداشته شده است، افزود: اکنون اغلب مناطق شهری و روستایی کشور از نعمت گاز طبیعی با ضریب بالا بهره‌مند هستند و در یکی دو استان باقی مانده نیز اقدامات لازم برای پوشش حداکثری گاز با قدرت در حال انجام است. 
 
او به اقدامات موثر انجام گرفته در وزارت نفت به منظور تامین منابع مالی برای گازرسانی از اجرای بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه 93 نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام خردمندانه باعث تسهیل درفرآیند تامین هزینه های گازرسانی و توسعه شبکه های تامین ،انتقال و اجرای خطوط گاز در کشور شده است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با ارائه گزارش شاخص های عملکردی شرکت گاز استان فارس، ضریب بهره‌مندی جامعه شهری در استان را 98.9 و ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی را 89.1 اعلام کرد و گفت: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا به دو شهر و 132 روستای استان، ضریب بهره‌مندی جامعه روستایی فارس به 95.9 درصد خواهد رسید.
 
حسینی با اشاره به وجود 9 هزار و622 واحد صنعتی در فارس، تعداد صنایع گازدار شده استان را 7 هزار و 878 واحد برشمرد و افزود : هزار و 129طرح های گازرسانی به صنایع فارس نیز در دست اقدام است. 
 
مدیرعامل گاز فارس در خصوص وضعیت گازرسانی به مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی استان نیز گفت : از 67 شهرک صنعتی فارس تعداد 43 شهرک از گاز طبیعی بهره مند هستند و طرح گازرسانی به 7 شهرک صنعتی دیگر نیز در دست اجراست . 
 
جلسه بررسی وضعیت گازرسانی به صنایع، واحدهای تولیدی، شهرها و روستاهای فارس امروز با حضور مشاور وزیرنفت، مدیرعامل گاز استان ، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس و جمعی از مسئولان و کارکنان این شرکت برگزار و در خصوص رفع موانع و مشکلات اجرای پروژه‌های گازرسانی بحث و تبادل نظر شده. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1008 کلیک ها  چهارشنبه, 01 بهمن 1399 15:24
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا