نیازمند انسجام در کشور هستیم/ ۳۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران شهرستان فیروزآباد اختصاص یافته است

نیازمند انسجام در کشور هستیم/ ۳۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران شهرستان فیروزآباد اختصاص یافته است
   
نیازمند انسجام در کشور هستیم/ ۳۴۶ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران شهرستان فیروزآباد اختصاص یافته است |||| ||||

حرکت های بسیار مطلوبی در زمینه جهش تولید در فارس صورت گرفته است. 

 
به گزارش راستین آنلاین استاندارفارس گفت: برای موفقیت در اداره کشور باید راهبرد خود را انسجام و اتحاد میان قوای سه گانه و ارکان اداره کشور قرار دهیم.
 
 عنایت الله رحیمی در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد با بیان این که تلاش کردیم در مدیریت استان از ظرفیت همه عقلا، دست اندرکاران و دلسوزان کشور و نظام استفاده کنیم، اظهارداشت: تلاش کردیم بدور از هر حاشیه و چالش، به مباحث اصلی بپردازیم و وقت را برای مباحث حاشیه ای تلف نکنیم. 
 
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که همدلی و هم افزایی مسیر روشن و پربازده است که برای مدیران کشور نیز قابل قبول بوده و بازخورد مثبت داشته است.
 
وی با بیان این که در زمینه تامین سلامت جامعه در زمان شیوع کرونا، سیاست هایی که در پیش گرفته شد و محدودیت هایی که ایجاد شد، برای مردم سخت بود و به معیشت افراد آسیب زد، ادامه داد: باید بپذیریم که سلامت اهمیت بالاتری دارد و تلاش های کادر درمان، مسئولیت پذیری مردم و تلاش همه دستگاه های مسئول موجب شده است تا حدی بر این بیماری فراگیر غلبه کنیم و اکثر شهرستان های فارس زرد شده اند و گشایشی برای فعالیت مجدد کسب و کارهای ایجاد شده است.
 
استاندارفارس تصریح کرد: این موفقیت ها به معنای عادی بودن شرایط نیست و بیماری کرونا هنوز وجود دارد باید با جدیت دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.
 
 رحیمی با اشاره به این که راه های درآمد کشور فروش نفت، صادرات غیرنفتی، مالیات و فروش اموال دولتی است، اظهارداشت: در شرایطی که 50 درصد درآمد کشور از فروش نفت به دست می آید، به صورت رسمی از فروش نفت محروم هستیم و طبیعی است که فشارهایی بر اقتصاد کشور وارد می شود.
 
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که دشمنان برای صادرات کشور مشکلات زیادی مانند افزایش مشکلات حمل و نقل و بالا رفتن هزینه ها ایجاد کرده اند، افزود: در صورت انجام صادرات نیز در زمینه بازگرداندن ارز ناشی از صادرات دچار مشکلات هستیم که موجب بروز گرانی ایجاد می شود.
 
وی با اشاره به این که باید واقعیت را به مردم بگوئیم و اگر قرار است بر اساس ارزش ها و جهت گیری های نظام، مقاومت کنیم، باید هزینه هایش را بپردازیم و نباید یکسویه قضاوت کنیم، گفت: بروکراسی ناکارآمد هم بخشی از مشکل است که باید به سمت رفع آن برویم. 
 
استاندارفارس با تاکید بر این که در بعد امنیتی که وابسته به معیشت و سلامت مردم است باید با به گونه ای با تدبیر اقدام کنیم که مردم با تنش روبرو نشوند، اظهارداشت: خوشبختانه از امنیت پایدار در سطح کشور برخورداریم و در سطح عمومی هم امنیت در جامعه حاکم است که البته به معنای نبود اقدامات ضدامنیتی نیست.
 
رحیمی با تصریح به این که در مجموع کشور از امنیت پایدار و احساس امنیت برخوردار است، گفت: احساس امنیت که مهم تر از امنیت است و این موفقیت در اثر تلاش نیروهای خدوم امنیتی، انتظامی و نظامی است و شورای تامین شهرستان با مدیریت فرماندار نقش موثری در این زمینه دارد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس تاکید کرد: اگر در سه مقوله سلامت، معبشت و امنیت به ثبات برسیم، به سوی جامعه توسعه یافته حرکت می کنیم، هر چند مشکلاتی روبرو باشیم.
وی با بیان این که مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را مطرح کردند و نیازمند این هستیم که این بیانیه را به یک برنامه عملیاتی برای نهادها و دستگاه های مختلف تبدیل کنیم، افزود: گام های خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی به عنوان یک هدف متعالی باید در دستورکار قرار گیرد که هر کدام الزامات خود را دارد؛ البته این حرکت شروع شده است و امیدواریم آیندگان گام های بلندتری در این زمینه بردارند.
 
استاندارفارس با اشاره به این که در سال های اخیر مقام معظم رهبری با تیزبینی شعار سال ها را با محوریت مسائل اقتصادی انتخاب کرده اند، ادامه داد: بخشی که ما ضربه پذیر هستیم اقتصاد است که دشمن روی آن تکیه کرده و فشار می آورد.
 
رحیمی با بیان این که در استان فارس در زمینه جهش تولید حرکت های بسیار مطلوبی صورت گرفته است، گفت: چهار سد هایقر، تنگ خمار، نرگسی و کوار که زمینه ساز تولیدات دیگری هست در مسیر افتتاح است.
 
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که کارخانه آلومینیوم لامرد رتبه کشور را در تولید آلومینیوم از 18 به 14 رسانده است، افزود: در فولاد بیشترین حجم و ارزش کالای صادراتی استان مربوط به کارخانه فولاد کوار است و کارخانه کربنات سدیم به عنوان بزرگ ترین کارخانه تولید کننده شیشه و مواد شوینده در خاورمیانه به بهره برداری رسیده است و امروز فاز دوم آن کلنگ زنی می شود.
 
وی با تاکید بر این که علیرغم قهر طبیعت، در تولیدات کشاورزی جهش خوبی داشته ایم، باید برای مواردی که مازاد تولید داریم و بازار مناسبی وجود ندارد تدبیر کنیم و مدیریت شود تا شاهد گشایش های بیشتری باشیم.
 
استاندارفارس با اشاره به این که شهرستان فیروزآباد با تلاش دست اندرکاران، گام های مثبت و بلندی در زمینه های زراعت، باغداری و دامداری برداشته است، گفت: شهرستان فیروزآباد از نظر اقتصادی، چند وجهی محسوب می شود و در حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری رو به شکوفایی است.
 
رحیمی با بیان این که قسمت اعظمی از شهروندان شهرستان فیروزآباد از عشایر محسوب می شوند، اظهارداشت: عشایر ذخایر کشور و نظام هستند و در طول تاریخ پرفراز و نشیب ایران افتخار ملک و ملت بوده اند و خدمات ارزشمندی ارائه کرده اند.
 
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس تصریح کرد: عشایر، اخلاق مدار، ناموس پرست، نوع دوست و حافظ ارزش های عشایری در سلسله مراتب ایل بوده و هستند و شهدای بزرگی را تقدیم نظام و کشور کرده اند. 
 
استاندار فارس به پیگیری ها و مذاکرات برای راه اندازی کشت و صنعت در شهرستان فیروزآباد که موجب توسعه اشتغال و ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت می شود اشاره کرد و ادامه داد: توسعه کارخانه کربنات سدیم و توجه به طرح های گردشگری در اطراف سدها و محور ساسانی فیروزآباد و گردشگری طبیعی و تاریخی مورد توجه است.
 
 رحیمی با بیان این که احداث هتل در فیروزآباد، بخش گردشگری را شکوفاتر می کند، گفت: با توجه به سابقه نخیلات و مرکبات در شهرستان های فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین، احداث باغ مادری و نهالستان عاری از ویروس می تواند به توسعه این بخش کمک قابل توجهی داشته باشد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تصریح به این که اعتبارات به نسبت خوبی برای توسعه شهرستان فیروزآباد تعیین شده است، افزود: 150 میلیارد تومان اعتبارات طرح های ملی، 178 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی جهش تولید و 18 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سال 99 برای شهرستان فیروزآباد تعیین شده است که اعتبارات شرکت هایی مانند گاز نیز به آن اضافه خواهد شد. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
287 کلیک ها  پنج شنبه, 25 دی 1399 19:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا