شوراهای آموزش و پرورش امکان تصمیم گیری محلی و بومی دارند/ طرح آجر به آجر شورای آموزش و پرورش فارس در سطح ملی است

شوراهای آموزش و پرورش امکان تصمیم گیری محلی و بومی دارند/ طرح آجر به آجر شورای آموزش و پرورش فارس در سطح ملی است
   
شوراهای آموزش و پرورش امکان تصمیم گیری محلی و بومی دارند/ طرح آجر به آجر شورای آموزش و پرورش فارس در سطح ملی است |||| ||||

استاندار فارس یکی از خروجی های ملی شورای آموزش و پرورش فارس را طرح آجر به آجر عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه، تکامل یافته طرح صندوق های خرد است که در شورای آموزش و پرورش فارس مطرح و پیشنهاد شد.

به گزارش راستین آنلاین  عنایت الله رحیمی چهارشنبه در حاشیه جلسه تقدیر از شوراهای آموزش و پرورش کشور که با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر اسحاق جهانگیری برگزار شد، عنوان کرد: گرچه استان فارس همواره از خیران و نیک اندیشان کلانی  برخوردار است، این اندیشه نیز به وجود آمد که ممکن است افرادی با سرمایه های خرد تمایل به مشارکت در مدرسه سازی داشته باشند؛ از همین رو پیشنهاد صندوق مجمع خیرین باعنوان طرح ملی آجر به آجر در سطح ملی به تصویب رسید و استان فارس نیز هم اکنون رتبه اول کشور را در این زمینه در اختیار دارد.

وی وجه تمایز و برتری شوراهای آموزش و پرورش را در این دانست که در آن ها افزون بر بخش دولتی، بخش خصوصی و نخبگان حوزه آموزش حضور دارند.

رحیمی افزود: باوجود اینکه کشور ما در سیستم اداری و تصمیم گیری تمرکزگراست، شوراهای آموزش و پرورش به صورت قانونی اختیار تصمیم گیری محلی و بومی دارند و از همین سرعت به نتیجه رسیدن کارها افزایش می یابد و امور تسهیل می شود که برای افزایش مشارکت ها در توسعه زیربناها و محتواهای آموزشی اثرگذار است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه در دو سال گذشته شوراهای آموزش و پرورش در فارس فعال بوده اند، اظهار کرد: در این راستا تصمیمات بسیار خوبی در زمینه تجهیز مدارس، جلب کمکهای خیران، اوقات فراغت دانش آموزان و برای حضور دانش آموزان در مدارس دردوران کرونا گرفته شده است.

استاندار فارس همچنین به پیشرو بودن فارس در زمینه گرفتن عوارض آموزش و پرورش از شهرداری ها اشاره کرد و عنوان داشت: در این زمینه مصوب شد که دستگاه کارتخوان در خود شهرداریها قرار گیرد و عوارض آموزش و پرورش مستقیما به حساب آموزش و پرورش واریز شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری های متخلف به سازمان تخلفات اداری معرفی خواهند شد، بر ضرورت اجرای کامل این طرح در تمامی شهرداری های فارس پافشاری کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
928 کلیک ها  پنج شنبه, 25 دی 1399 10:41
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا