• قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس تأکید کرد: 

مسئولان به ترمیم بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی کلانشهر شیراز توجه کنند

مسئولان به ترمیم بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی کلانشهر شیراز توجه کنند
   
مسئولان به ترمیم بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی کلانشهر شیراز توجه کنند |||| ||||

  قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس در این نشست عامل اصلی و بنیادین ساماندهی و توانمند سازی بافت های آسیب پذیر شهر را ایجاد مدیریت منسجم و یکپارچه در سطح محلات شهر، توجه به ظرفیت های محله ای و مشارکت های مردمی دانست و گفت: ستاد راهبری و مدیریت اشتغال محلات کم برخوردار به طور فعال این اهداف را دنبال کنند.

به گزارش راستین آنلاین نشست پیشگیری از جرائم وآسیب های حوزه شهری از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و با حضور ربیع اله قربانی قائم مقام دادگستری استان فارس، اسماعیل اکبری معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس کل دادگستری استان ،حمیدی معاون فرماندار و برخی از مسئولان اجرائی شیراز وهمچنین کارشناسان و نخبگان حوزه شهرسازی برگزار شد.
 
قربانی ضمن قدردانی از اقدامات،خلاقیت و ابتکارات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به خصوص در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب های حوزه شهری تصریح کرد: یکی از آسیب های اجتماعی در بحث مدیریت شهری سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه ای و بافت های فرسوده بوده که با توجه به شهرنشینی بدون برنامه ریزی ،کنترل و نظارت شکل گرفته است.
 
وی در ادامه افزود: تورم زمین و مسکن ،عدم تعادلی توزیع ثروت و قدرت به توسعه بافت های غیر رسمی دامن زده است که با توجه به این شرایط با محله های کم برخوردار در سطح حاشیه شهر مواجه هستیم.
 
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: لازم است ستاد راهبردی مدیریت اشتغال محلات کم برخوردار این اهداف را دنبال نمایند و با همفکری و هماهنگی لازم ضمن استفاده از نظریات نخبگان،کارشناسان و کارآفرینان با توانمند سازی محلات آسیب پذیر تا حد ممکن مشکلات و معضلات بوجود آمده را رفع، ترمیم و تعدیل نموده و از مشکلات جدید پیشگیری کنند.
 
قاضی قربانی بر توجه مسئولان به ترمیم بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی کلانشهر شیراز تأکید و توصیه نمود: نهادهای اداری و ضوابط موجود در اجرای برنامه ها از ظرفیت و مشارکت های مردمی استفاده کنند چرا که مشارکت مردم در تدوین و اجرای طرح ضامن اجرا و موفقیت آن طرح خواهد بود.
 
وی در این نشست تحقق توانمند سازی محلات را در گرو انسجام، وحدت و هماهنگی بین دستگاه های اجرائی، انتظامی، قضایی و سازمان های مردم نهاد و همچنین ارتقاء امنیت محلات از طریق پلیس محله محور و گشت های انتظامی دانست و تصریح کرد: ارتقاء امنیت محلات سبب جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای ساکنین این محلات خواهد شد.
 
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان این که شهرداری در توانمند سازی اقتصادی محلات نقش محوری و اساسی دارد گفت: برای موفقیت و توسعه محلات، همکاری و هماهنگی تمام نهادها ، سازمان ها و دستگاه های اجرائی لازم و ضروری است و شهرداری نیز در توزیع عادلانه تقسیم ثروت درسطح محلات شهر داشته باشد.
 
قربانی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اشتغال محلات کم برخوردار به موضوع آموزش همگانی مردم نیز اشاره کرد و گفت: در تحقق اجرای طرح های محله محورآموزش همگانی مردم که سبب مشارکت پذیری،ارتباط و مسئولیت پذیری مردم محلات شود لازم است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
420 کلیک ها  سه شنبه, 23 دی 1399 14:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا