به پویش پیشگیری_از_مرگ_خاموش بپیوندید /اجرای پویش پیشگیری از مرگ خاموش با هدف کاهش مسمومیت و مرگ در فارس

به پویش پیشگیری_از_مرگ_خاموش بپیوندید. 

به گزارش راستین آنلاین رئیس روابط عمومی شرکت گاز فارس از اجرای پویش پیشگیری از مرگ خاموش با هدف کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از استنشاق گاز منوکسید کربن در استان خبر داد.
 
قهرمانی با بیان این که این پویش، حرکتی در راستای افزایش مراقبت از جامعه و هوشیاری آحاد مردم در جهت کاهش صدمات ناشی از مسمومیت با مونوکسید کربن است، از هم استانی ها خواست، تا پایان دی ماه با ارسال عکس سلفی با وسایل گرمایشی استاندارد منزل یا محل کار خود به صفحه مجازی @no_co.pooyesh1399 در پویش پیشگیری از مرگ خاموش شرکت کرده و از جوایز آن برخوردار شوند.
 
رئیس روابط عمومی شرکت گاز فارس تحقق اهداف پویش مردمی پیشگیری از مرگ خاموش را نیازمند همکاری و احساس مسوولیت مردم دانست و گفت : مشارکت بالای مردم در این پویش می تواند موجب تقویت فزاینده آگاهی عمومی در جامعه شود.
 
وی تاکید کرد: مشترکین پس از روشن کردن وسایل گرمایشی نسبت به گرم بودن لوله بخاری اطمینان حاصل کنند چرا که سرد بودن لوله، نشانه خوب عمل نکردن دودکش است و می بایست در راستای رفع مشکل اقدام شود.
قهرمانی از مصرف کنندگان گاز طبیعی خواست با حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک H شکل، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد به شیر گاز کرده و محل‌های اتصال شیلنگ وسیله گازسوز را برای اطمینان از نبود نشت گاز، با کف صابون امتحان کنند.

وی افزود: دقت نکردن در نصب صحیح وسایل گازسوز، استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد، دقت نکردن در استفاده از تهویه مناسب هوا و کمبود اکسیژن مورد نیاز وسایل گازسوز در ساختمان‌های فاقد سامانه گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیرگرمایشی نظیر اجاق گاز و پلوپز برای گرمایش و استفاده نکردن از شیلنگ و بست استاندارد از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث مربوط به گاز است.

رئیس روابط عمومی شرکت گاز فارس با بیان این که مردم در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مانند نشت گاز، برخورد و شکستگی علمک، آتش‌سوزی یا انفجار باید فوراً با شماره ۱۹۴ (امداد گاز) تماس بگیرند، اظهار امیدواری کرد: مشترکین با رعایت نکات ایمنی، استفاده صحیح از نعمت الهی گاز طبیعی، سالی بدون حادثه را در کنار خانواده سپری کنند.
 
پویش_پیشگیری_از_مرگ_خاموش با همکاری شرکت گاز استان فارس، سازمان علوم پزشکی و خدمات درمانی دانشگاه شیراز، سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز، سازمان اورژانس فارس و سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس  برگزار شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
293 کلیک ها  دوشنبه, 22 دی 1399 14:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا