سردار سلیمانی بزرگ مرد عرصه دفاع از حریم اهل بیت (ع)است

نماینده ولی فقیه در استان فارس  در این مراسم كه به‌صورت مجازی سخنرانی می‌كرد، گفت: این محفل به یاد بزرگ‌مرد عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و سردار بزرگ مقاومت اسلامی شهید سلیمانی برگزار شده است که همه ما به این شخصیت علاقه‌مند هستیم و ارادت داریم.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژكام  یکی از عوامل سازمان دهی در دنیا و آخرت را محبت توصیف كرد و افزود: چیزی كه مردم را در بهشت جمع می‌کند و همه را زیر یك پرچم می‌آورد محبت است و آنچه که ما را در جلسه شهید سلیمانی گردهم آورده باز هم محبت است و این محبت به شهید سلیمانی که محبت به همه ارزش‌های اسلامی و ایرانی است، ما را دور هم جمع کرده است.
 
او به تبیین ویژگی‌های شهید سلیمانی که باعث شده تا همگان او را دوست داشته باشند، پرداخت و گفت: بسیاری از ویژگی‌ها در شخصیت شهید سلیمانی جمع بود اما اگر بخواهیم تمام ویژگی‌های شهید سلیمانی را جمع کنیم باید اهل فتوت، مردانگی و جوانمردی بود كه این‌ها بسیاری از خوبی‌ها را در یك جا جمع می‌كند پس شهید سلیمانی اهل فتوت بود.
 
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه توقع این است كه ما هم انسانیت و فتوت و جوانمردی را از این بزرگمرد بیاموزیم،‌ گفت: با شهید سلیمانی حس غربت نداشتیم و در تکلف نبودیم و نیستیم و آن‌قدر ساده و بی‌تكلف بود كه گفت بر روی قبرم بنویسید سرباز مثل همه سربازها یعنی خودمانی و آدم با مرام بود و این با مرام بودنش شاید همان باشد که رهبر معظم فرمود ایشان یك مكتب بود.
 
آیت الله دژکام با تصریح اینكه اگر مكتب شهید سلیمانی را ترویج ندهیم، هم خودمان، هم كشور و هم بشریت ضرر می‌كند، گفت: به دنبال این باشیم که مکتب شهید سلیمانی را رواج دهیم و تلاش در محیط دانشگاه باید این باشد که همه دانشگاهیان مانند مكتب شهید سلیمانی همدیگر را تحویل بگیرند و این یک خلقی است که در شهید سلیمانی بود پس باید انس گرفتن با یكدیگر را تمرین كنیم.
 
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه مسئله دیگری که در شخصیت شهید سلیمانی بسیار ارزشمند بود، این بود که پای عهد و پیمان خودش می‌ایستاد و او پای پیمانش با خدا ایستاد، گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز خود برای این شهید فرمودند ما جز خوبی و صفا و صمیمیت چیزی از اینها سراغ نداریم و این را رهبرمان که یک پیمان با ایشان داریم، فرمودند.
وی با اشاره به را‌ه‌اندازی پویش تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهید سلیمانی كه در فضای مجازی برگزار شد، گفت: باید تلاش كنیم كه اگر یک سرباز و مالک اشتری رفت ما هم در حد خودمان پای حرفمان بایستیم و سربازی کنیم و این وفای به عهد شهید سلیمانی برای ما درس است لذا به پیمان خود با ولی امر عمل کنیم و مردانگی را از مرام شهید سلیمانی یاد بگیریم و تمرین کنیم.
 
همچنین  سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله مصباح و گرامیداشت یاد شهدای مقاومت و شهید سلیمانی و 15 هزار شهید استان فارس گفت: رهبر معظم انقلاب درباره شهادت شهید سلیمانی فرمودند این حادثه یک حادثه تاریخی معمولی نیست که در گذر زمان فراموش شود.
 
وی افزود: این شهید عزیز و شهادت ایشان در اصل سرآغاز یک فرهنگ است و یک حرکت جدید است، همان‌طور که واقعه غدیر یک فرهنگ برای ولایت و ولایتمداری و واقعه عاشورا، یک سرآغاز برای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار شد، اینجا هم شهادت این شهید عزیز فرهنگ مقاومت و مکتب سلیمانی شد.
 
بوعلی با بیان اینكه وقتی اسم فرهنگ و مکتب آورده می‌شود یعنی برای همه موضوعات حرف برای گفتن دارد و شاهد مدعا هم همین جلسه است، گفت: امروز اگر نام امام در دنیا بلند است چون کمال بر محبت است و اگر نام رهبر معظم انقلاب هم به‌عنوان سکان دار کشتی و امام مسلمین مطرح است به‌دلیل همین محبت است و اگر امروز نام حاج قاسم در دنیا بلند است از کمال سر محبت است.
 
فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: شهید سلیمانی فارغ از جغرافیا، قومیت، مذهب، دین و در دایره انسانیت هرجا حس کرد مظلومی حقش ضایع شده است، آنجا حضور یافت و نگفت مذهب و کیش آن چیست و برای همین است که خداوند این شهید عزیز را به این جایگاه رساند.
 
وی در پایان یادآور شد: میلیون‌ها انسان عاشق ایشان شدند چون بوی عطر انسانیت در وجود این عزیز به مشام همه انسان‌های آزادی‌خواه و مسلمان رسید.
 
یادآور می‌شود، سخنرانی سردار صداقت، همرزم شهید سلیمانی كه قریب 36 سال با ایشان آشنایی نزدیك داشت، اجرای گروه سرود و تئاتر و همچنین تجلیل از جمعی از خانواده‌های معظم شهدای استان فارس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
290 کلیک ها  چهارشنبه, 17 دی 1399 15:47
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

موارد مرتبط

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بازگشت به بالا
بالا