فاضلاب پایدارترین منبع آب در دنیا /کیفیت آب در تمام کلانشهر شیراز یکسان خواهد شد

فاضلاب طلای سیاه، که اکنون در دنیا از فاضلاب به عنوان پایدارترین منبع آب نام برده می شود.

 به گزارش راستین آنلاین مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس از تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز بازدید کرد. 

در این بازدید مدیر کل دیوان محاسبات استان فارس با ابراز خرسندی و قدردانی از عملکرد شرکت آب و فاضلاب شیراز در اجرای این پروژه مهم زیست محیطی گفت: اجرای این پروژه با زحمات زیاد توام بوده وچند بار به دلیل مشکلات ناشی از تحریم ها با وقفه مواجه شد‌. 
 
ساسان مبینی افزود: ساخت این تصفیه خانه در فاز اول اجرای آن حدود ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده که با اجرای کامل این پروژه در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ تمام مردم شیراز تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار می گیرند.
 
او اظهار کرد: در کنار تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ شیراز، تصفیه خانه شماره۲ و نیز تصفیه خانه فاضلاب شرق صدرا ، در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در بخش فاضلاب برای مردم شیراز رخ داده و نرخ بهره مندی مردم شیراز از خدمات فاضلاب رشد چشمگیری خواهد داشت.
 
مبینی با اشاره به تکنولوژی پیشرفته در ساخت تصفیه خانه فاصلاب شماره ۲ شیراز گفت:با تکنولوژی به کار گرفته شده در این تصفیه خانه فاضلاب علاوه بر آب، برق نیز تولید می کند.
 
در این بازديد رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز از واگذاری‌ پساب تصفیه خانه فاضلاب خبر داد.
 
 بهمن بهروزی در این بازدید به منابع تامین آب شیراز اشاره کرد و افزود: سد درود زن و ۲۰۷ حلقه چاه منابع تامین آب کلانشهر شیراز را تشکیل می دهند که نسبت این تامین حدود ۳۰ به ۷۰ بود که با ورود خط دوم درودزن این نسبت به ۵۰ _۵۰ می رسد.
 
وی در ادامه گفت : با افزایش جمعیت شهر شیراز تقاضای مصرف آب سالانه بیشتر می شود و آبفا شیراز مطالعات تامین آب از منابع جدید را در دستور کار قرارداده است.
 
بهروزی در بخش دیگری از سخنان خود به کیفیت آب شرب شیراز اشاره کرد و تصریح کرد:دانشگاه پزشکی شیراز ناظر بر کیفیت آب شرب شیراز و ۱۴۰ روستای الحاقی به شرکت است.
 
وی تصریح کرد: با اجرای رینگ آبرسانی که بخشی از آن امسال و بخش دیگر آن در سال آينده انجام می شود، کیفیت آب در تمام کلانشهر شیراز یکسان خواهد شد.
 
همچنین در این بازدید مشاور مدیر عامل،محسن اردکانی فاضلاب را طلای سیاه خواند و گفت: اکنون در دنیا از فاضلاب به عنوان پایدارترین منبع آب نام برده می شود.
 
وی افزود: فاضلاب مخرب صد درصدی محیط زیست بود که با اجرای فرایندی بر آن، این تهدید به فرصتی برای محیط زیست تبدیل شد. 
 
اردکانی اظهار کرد: عقب ماندگی در بخش اجرای فاضلاب با تلاش ها و تصمیم های بزرگ در چند سال اخیر و اجرای طرح های مربوطه در حال جبران است. 
 
 
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
467 کلیک ها  چهارشنبه, 17 دی 1399 08:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا