طرح جامع عملیاتی خانواده متعالی در فارس اجرا می‌شود

استاندار فارس گفت: طرح جامع عملیاتی خانواده متعالی پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان آماده اجرا است. 

 
به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس بر ارتقاء و تکمیل طرح خانواده متعالی تاکید کرد و افزود: این طرح در استان در حال به نتیجه رسیدن است و به عنوان طرحی قابل قبول و پسندیده در فارس به زودی به اجرا در خواهد آمد که در حوزه خانواده می‌تواند بسیار اثر گذار باشد.
نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: محدوده اجرا ، دبیرخانه، بودجه و نظارت بر اجرای این طرح به طور دقیق مشخص شده که این وضعیت نشان از پختگی طرح دارد.
وی خانواده متعالی را طرحی پویا و انعطاف پذیر دانست و گفت: در مسیر فرآیند و اجرای این طرح اگر به تعدیل و اصلاح نیاز باشد این امکان وجود خواهد داشت‌.
رحیمی اضافه کرد: این طرح می تواند مناسب و عملیاتی باشد و از امروز به عنوان طرحی مصوب تلقی و در سطح استان اجرایی شود.
وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد خانواده و تاکیدات ایشان در این خصوص پرداخت و این تاکیدات را به حق و شایسته دانست و گفت: خانواده باید از سه ویژگی آرامش، آسودگی و راحتی برخوردار باشد و دولت باید الزامات آن را فراهم کند و در این مسیر گام بردارد.
وی تشکیل خانواده را مبحثی مفصل دانست که الزامات خاص خود را دارد و افزود: در کارگروه خانواده استان به این مسایل پرداخته و کارهای تئوری و عملی در این زمینه و برای تشکیل خانواده،صیانت و حفاظت از آن انجام می شود.
استاندار فارس خانواده را سنگ زیربنای هر اجتماعی به ویژه اجتماع اسلامی عنوان کرد که در مباحث دینی از احترام ویژه ای برخوردار است و افزود: اگر بتوان ترویج نماز و امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه توسعه داد قطعا در حوزه نقشه مهندسی فرهنگی و ایجاد، تشکیل ،صیانت و حفاظت از خانواده نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی اظهار کرد: در شورای آموزش و پرورش استان فارس اتفاقات مبارکی در حال وقوع است که ازجمله آن می‌توان به مدارس امین اشاره کرد که در این راستا اثرگذار است و به تحقق اهداف ترسیم شده کمک شایانی خواهد کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که در شورای فرهنگ عمومی استان طرحی تحت عنوان شهروند شایسته در تراز جمهوری اسلامی نیز مورد بررسی قرار گیرد تا اگر بعضی مواقع فقط به مبحث گفتمانی و کلامی بسنده می‌کنیم در بعضی موارد هم به سمت و سوی اقدامات تشویقی و تبیینی حرکت کنیم که می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.
وی به برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی اشاره کرد و گفت: این طرح کلان و ملی است که اگر بخواهیم عملیاتی شود باید در سطح استان بومی سازی و نهایتا به پروژه تبدیل شود تا اثرگذاری خود را داشته باشد.
 وی ادامه داد: این اقدام بر عهده شورای فرهنگ عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که بی تردید به کمک دانشگاه و حوزه نیاز دارد تا راهبردهای کلی این طرح شامل معنویت، اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی عملیاتی شود.
دکتر رحیمی در بخش دیگر سخنان خود در این نشست بیان کرد: یکی از راهبردهای مهمی که در طرح خانواده متعالی و در برش نقشه مهندسی کشور آمده اتحاد ملی و انسجام اسلامی است که علاوه بر توجه به ارزش ها بر نیازهای امروز جامعه نیز تمرکز شده است.
استاندار فارس گفت: دشمنان با اتکا به روزنه‌هایی مانند اتحاد ملی سعی در ضربه زدن به جامعه ما را دارند.
دکتر رحیمی به اهمیت اقتصاد مقاومتی در شرایط موجود کشور نیز اشاره و تاکید کرد: تحریم‌ها این موضوع مهم را به ما گوشزد می کنند که از گذشته تا زمان حال و آینده باید برای این موضوع برنامه داشت.
او ادامه داد: عدالت همه جانبه به عنوان یکی از الزامات انسجام ملی می تواند رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.
رحیمی هنر متعهد و متعالی را یکی از الزامات فرهنگی جامعه امروزی دانست و گفت: فضای مجازی و رسانه ها اکنون به عنوان رکنی اثرگذار در اذهان شهروندان محسوب می شوند و اگر بخواهیم خواسته های نظام و ارزش های پذیرفته شده را به زبان هنر انتقال دهیم بسیار اثرگذار خواهد بود و در ذهن مردم ماندگارتر می شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس عنوان کرد: با سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس می توان قسمتی از اهداف تدوین شده فرهنگی را در چارچوب رسالت و وظیفه قانونی، ملی و شرعی محقق کرد.
استاندار فارس در خاتمه اظهار کرد: مجموعه شهرداری شیراز و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در راستای اجرای اقدامات فرهنگی از جمله پخش اذان در اماکن شهری شیراز نظیر بوستان آزادی و قسمت‌هایی از بلوار چمران اقدام کنند.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
620 کلیک ها  شنبه, 06 دی 1399 17:31
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا