• نماینده شیراز و زرقان در مجلس:

تصدی گری آب کشاورزی باید به مردم واگذار شود

به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در دیدار با جمعی از کشاورزان زرقان در این شهرستان ضمن شنیدن مسائل و مشکلات آنها در حوزه آب گفت: بزرگ ترین مشکل در حوزه آب کشاورزی، توزیع غلط آن است و مهم ترین دلیل آن تصدی گری دولت در این زمینه است.

 
او افزود: تصدی گری آب کشاورزی باید از دست دولت خارج شده و به تشکل های مردمی واگذار شود چراکه آنها با برنامه ریزی ،بهتر می توانند توزیع را انجام دهند.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس اضافه کرد: کشاورزی به آب وابسته است و اگر ما آب را از کشاورز گرفتیم چیزی برای ادامه حیات وی باقی نمی ماند لذا درد دل کشاورزان در مورد توزیع غلط آب درست است ومدیران مرتبط نباید دائم فکر توجیح باشند.
 
عزیزی با بیان اینکه هزینه تصمیمات غلط و اشتباه را کشاورزان پس می دهند، افزود: گرچه نمی خواهم کسی را متهم کنم اما حضور ضعیف برخی مدیران را در عرصه های مدیریتی باید کشاورزان پس دهند و این سزاوار نیست.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت: ما در عین حالی که باید مشکلات را حل کنیم نباید کار غلط دیگران را نیز تکرار کنیم یعنی نباید حق کس دیگری را ضایع کنیم تا حقی برای خودمان ایجاد شود.
 
عضو کمسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه 4سال از بهترین فرصت ها در حوزه آب زرقان به دلیل سوء مدیریت ها، از دست رفته و برگشت به گذشته سخت و زمان بر است.
 
عزیزی با بیان اینکه ساز و کار توزیع آب باید به سمت مردمی شدن هدایت شود، افزود: در حال حاضر سوء مدیریت توزیع، منشاء بسیاری از رفتارهای خصمانه شده است لذا انتظار می رود کشاورزان با ایجاد یک تشکل منسجم، خودشان آب را مدیریت کنند.
 
او همچنین گفت: دومین مساله انتقال آب از طریق کانال است چراکه بستر رودخانه به نوعی فرسوده شده است؛ البته بحث های محیط زیستی نیز وجود دارد که قطعیت آن مشخص نیست.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به گرفتن تخصیص 5میلیون لیتر مکعب آب برای شهرستان زرقان نیز گفت: متاسفانه مدیریت های ضعیف در این عرصه قادر نیست این تخصیص را گرفته و به شهرستان انتقال دهد در حالی که ما در تهران و وزارت نیرو این تخصیص را گرفته ایم.
 
عزیزی همچنین گفت: امروز در کهمره 700هکتار باغ به دلیل مدیریت ناکارآمد نابود شده چراکه نتواسته اند مشکل گنبد نمکی و شور شدن آب را حل کنند لذا باید خود کشاورزان در حل مشکلات نقش آفرین باشند.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
500 کلیک ها  جمعه, 05 دی 1399 14:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

1 نظر

  • علی اصغر کریمی شنبه, 06 دی 1399 08:44 ارسال شده توسط علی اصغر کریمی

    منابع آب و خاک استان فارس خصوصا دشت حاصلخیز شیراز به بهانه فضای سبز توسط شهرداری به هدر می رود. 40 سال است که آب سد دروزن به شیراز سرازیر شده و توسط شهرداری به کاشت علف هرز به نام چمن کاری - کاشت درختان بی ثمر می رسد .
    آب سد دروزن از مصرف کشت مواد غذایی دریغ شده تا در شیراز به هدر رود.
    کشاورزان گرسنه و بیکار از روستا به شیراز آمده مشغول آب دادن به علف هرز شده اند .
    در سال هایی که به رونق و جهش تولید نام گذاری شده شیراز به بزرگترین مرکز تولید گوز کلاغک ( میوه سرو و کاج ) تبدیل شده است .
    هر چند ماهی یک بار هم نهال بی ثمر که کاشته شده از جا در می آورند و جابه جا می کنند - این هم طرح اشتغال زایی شهرداری شیراز است. (خوش بینانه قضاوت کردیم بجای دزدی و اختلاس ).
    آیا عقلای قوم به فکر نرفته اند که دریای آب زیر زمینی دشت شیراز چگونه توسط قطار شهری و فاضلاب شهری برای دل خوش شدن بانک جهانی و صندوق بین المللی پول چکونه به نابودی رفت.
    40 سال است که آب های اضافی دشت شیراز برای کشت و کشاورزی به دشت سروستان نرسید. !!!
    چون بانک جهانی و صندوق .... اجازه نداد.
    اداره کشاورزی که نام جهاد را هم یدک می کشد چه می گوید ؟.....
    سکوت مرگباری مدیریت آب و خاک استان را فراگرفته است.
    امید است که مدیران سالم استان بیدار شوند ان شاءالله

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا