انعقاد تفاهم نامه راهداری فارس با بسیج سازندگی استان /توسعه راه های روستایی فارس شتاب می گیرد

تفاهم نامه همکاری فیمابین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و بسیج سازندگی فارس امضا شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین با حضور سرهنگ قزل سفلی رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس ، سیاهپور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس طی نشست مشترک در راستای اجرای منویات و فرامین بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مبنی بر لزوم" محرومیت زدایی" و رسیدگی به امور مستضعفین و محرومین بعنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی ، ایجاد ثبات و امنیت پایدار با هدف احداث ، توسعه و نگهداری راه ، ابنیه فنی و ساختمان های مرتبط به راه و پل های مواصلاتی روستایی بعنوان یکی از سرمایه های ملی و عامل توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق محروم و جذب مشارکت های مردمی ، تفاهم نامه مشترک همکاری فیمابین منعقد شد. 
 
 در این مراسم رئیس سازمان بسیج سازندگی استان فارس طی سخنانی با تبریک فرا رسیدن میلاد فرخنده حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و ایام هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری هدف از انعقاد این تفاهم نامه مشترک را استفاده از ظرفیت و توانمندی های موجود بسیج جهت ارائه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با رویکرد هم افزایی بین بخشی در راستای احداث و توسعه راه های روستایی استان اعلام کرد. 
 
در ادامه این نشست سیاهپور نیز با تبریک فرا رسیدن ایام میلاد بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار و تقارن این میلاد خجسته در ایام گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری گفت : استان فارس دارای ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی است که ۶۰ درصد آن آسفالته و ۴۰ درصد راه خاکی و شوسه است. 
 
وی با اشاره به اجرای طرح ابرار( اقدام برای راههای اولویت دار روستایی) در استان فارس گفت : در فاز اول اجرای این طرح ساماندهی ۱۲۸ کیلومتر از راههای روستایی را آغاز کردیم که بخش عمده ای از آن در حال اجراء می باشد و در فاز دوم این طرح نیز ساماندهی ۵۲۰ کیلومتر از راه های روستایی و فرعی استان هدف ما خواهد بود.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: امید داریم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال " جهش تولید" نام گذاری گردیده است با استفاده بهینه از توانمندی ها و ظرفیت های سازمان بسیج سازندگی فارس به ویژه در حوزه نیروی انسانی جهادی و متخصص و ماشین آلات و تجهیزات موجود ، بتوانیم در فازهای مختلف احداث و توسعه راه های روستایی فارس موثر تر از گذشته اقدام کنیم. 
 
 سیاهپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه راههای روستایی فارس شتاب می گیرد افزود: 1 هزار و 844 روستای بالای 20 خانوار در استان فارس دارای راه آسفالته و 159 روستای 20 خانوار به بالا نیز فاقد راه روستایی آسفالته هستند که امید داریم در قالب این تفاهم نامه و همچنین طرح ملی ابرار از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار شوند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اینکه نزدیک به 30 هزار و 600 روستا در استان فارس وجود دارد اظهار داشت: از این تعداد نزدیک به 1600 روستای زیر 20 خانوار در فارس وجود دارد و تعداد روستاهای زیر 20 خانوار فاقد آسفالت در استان 932 روستا است. 
 
وی یادآور ساخت: این تفاهم نامه مشترک نقاط قوت بسیاری دارد که از جمله آن می توان به بهره گیری از امکانات و ظرفیت های مهندسی بسیج و سپاه در احداث راه های روستایی و پل های مواصلاتی اشاره کرد که امیدواریم با این اقدام شاهد توزیع عادلانه توسعه در راه های روستایی استان باشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
360 کلیک ها  یکشنبه, 30 آذر 1399 12:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا