• معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور :

اشتغالزایی برای افراد بهبود یافته از اعتیاد /محدودیتی برای مددجویان بهزیستی نداریم 

  نشست بهزیستی به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رضوان مدنی، معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل بهزسیتی استان جهت حفظ سلامتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برگزار شد. 

به گزارش راستین آنلاین معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان گفت :برای مدد جویان بهزیستی محدودیتی نداریم و به هر تعداد از افراد معتادی که بهبود یافته‌اند و یکسال از درمان آنان گذشته با تایید بهزیستی استان‌ها ۵۰ میلیون وام داده می‌شود تا بتوانند برای خود اشتغالزایی کنند.

برای اینکه مستمری مددجویان و قشر معلولین اصلاح شود، لازم است که منبع پرداخت این مستمری بر اساس قانون حمایت از افراد داری معلولیت و از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طریق بودجه سالانه محقق شود. 

 در این نشست که به صورت مجازي با حضور خبرنگاران روز پنجشنبه 27 آذر برگزار شد، معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بازدید از مرکز جامعه درمان و بازتوانی استان فارس گفت :فارس از استان های پیشتاز در زمینه اشتغال است.

رضوان مدنی با بیان اینکه طی 20 سال گذشته در سراسر کشور بررسی هایی در بحث اعتیاد و درمان آن انجام شده افزود :امروزه سازمان بهزیستی کشور طرح های مختلفی را جمع آوری کرده است تا راه های متنوع را بررسی و علت شکست های قبلی در درمان اعتیاد را پیدا کند.

او ضمن بررسی های مختلف افراد در حوزه اعتیاد ادامه داد :به این نتیجه رسیدند که باید هر فرد را با توجه به دلیل اعتیاد آن فرد درمان کنند و به آغوش خانواده بازگردانند.

مدنی با اشاره به راه های درمان و پیشگیری از اعتیاد افراد جامعه گفت :درمانی که برای افراد معتاد در جامعه انجام می شود تحت پوشش مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد انجام خواهد گرفت.

معاون امور پیشگیری، درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد :در این مراکز با توجه به اعتیاد هر فرد معتاد درمانشان شروع می شود.

او با اشاره به نوع درمان این افراد،که درمان پرهیز مدار است اضافه کرد : افراد معتاد در 15 روز اول شروع به سم زدایی و بعد از سه ماه و نیم اقامت در این مراکز به جنبه های مختلف درمان می پردازند.

مدنی اظهار کرد :درمان این افراد از بعد های مختلف همچون روانشناسی، جامعه شناسی، مددکاری وآموزش اشتغال با کمک کادر درمان و در کنار خانواده هایشان انجام می شود.

او همچنین از مدیر مورد در این مراکز بازتوانی گفت و افزود :مدیر مورد در کنار افرادی که اعتیاد دارند طی مدت درمان حضور دارد، که بعد از پروسه زمانی که به طول می انجامد (4 ماه تا یکسال ) به این افراد حرفه اشتغال را آموزش می دهد.

اشتغالزایی برای مددجویان و افراد بهبود یافته از اعتیاد 

رضوان مدنی همچنین با بیان اینکه استان فارس از استان های پیشتاز در زمینه اشتغال است افزود :برای مدد جویان بهزیستی محدودیتی نداریم.

او اضافه کرد :هر تعداد از افراد معتادی که بهبود یافته اند و یکسال از درمان و بهبود آنان گذشته با تایید بهزسیتی استان 50 میلیون وام به این افراد داده می شود تا بتوانند برای خود اشتغالزایی کنند.

همچنین اگر فرد خود بخواهد به صورت فردی اشتغال ایجاد کند می‌تواند وام را به صورت شخصی دریافت و اگر افرادی بخواهند به صورت کار فرما برای این گروه اشتغالزایی کنند نسبت به هر یک از افراد 50 میلیون وام 14 درصد در اختیارشان قرار خواهد گرفت، چرا که کارفرما باید به صورت کامل بیمه و حقوق اداره کار را برای این افراد در نظر بگیرد. 

او در ادامه سخنان خود و در پاسخ به سوالات گفت :خدمات مشاوره ای برای مراکز مشاوره به عنوان یکی از پروژه های بودجه سال 1400 ارائه داده ایم، که بحث بیمه شدن خدمات مشاوره ای است. 

مدنی با بیان اینکه مشاوره برای برخی خانواده لازم است و هزینه های زیادی دارد، اظهار کرد : ما با رایزنی های انجام شده امیدواریم که مشاوره های مراکز تحت پوشش بیمه های مختلف قرار بگیرند.

همچنین او به این موضوع اشاره کرد که سازمان بهزیستی به مدد جویانی که تحت پوشش هستند و نیاز به خدمات مشاوره ای دارند کمک هایی تحت عنوان یاری بخش انجام می‌دهد . 

مدیر کل بهزیستی استان فارس در این نشست از حمایت های مربوط به کرونا که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تدبیر می شود گفت و افزود :حمایت های ویژه و ماهانه مددجویان  به تصویب مجلس و دولت رسیده است، که از امشب در مرحله اولین پرداخت قرارخواهد گرفت. 

این حمایت، حمایتی است که از 30 میلیون اقشاری که صدمه بیشتری از کرونا دیده اند انجام خواهد شد. 

محمد صادق کشفی نژاد اظهار کرد :برای اینکه مستمری مددجویان و قشر معلولین اصلاح شود، لازم است که منبع پرداخت این مستمری بر اساس قانون حمایت از افراد داری معلولیت و از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از طریق بودجه سالانه محقق شود. 

او ادامه داد :در حال حاضر سازمان بهزیستی در حال رایزنی با نمایندگان مجلس است و امیدواریم که این دغدغه در سال 1400 جامعه عمل به خود بپوشاند و بتوانیم با وضع بهتری برای اصلاح مستمری ها اقدام کنیم. 

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
344 کلیک ها  پنج شنبه, 27 آذر 1399 16:36
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا