تامین ۲۴۰۰ میلیارد ریال برای امهال تسهیلات خسارت دیدگان سیل

مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون از محل تصویب نامه قبلی دولت مبلغ دو هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بار مالی امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان از سیل اخیر تامین و جدول توزیع استانی آن به وزارت کشور ارائه شده است.

 
به گزارش راستین آنلاین سید محمد موسوی روز سه شنبه بیست و پنجم آذر ماه در سفر به استان فارس و در نشست بررسی وضعیت خسارت های وارده شده در سال جاری به ویژه در سیل اخیر به بخش کشاورزی این استان تصریح کرد: سیل اواخر هفته دوم آذر ماه به بخش کشاورزی پنج استان کشور، حدود 2000 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.
 
 وی با اشاره به اینکه 80 میلیارد به امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان استان فارس از سیل اخیر تخصیص داده شده است، افزود: سهم استان های خوزستان 70 میلیارد ریال و استان های بوشهر، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان هر کدام 30 میلیارد ریال است.
 
موسوی ابراز کرد: سیل اخیر۶۰ درصد به زیربخش زراعت، ۲۰ درصد به زیر ساخت های بخش کشاورزی، ۱۵ درصد به باغبانی و ۵ درصد به دام و طیور و آبزیان خسارت وارد نموده است.
 
به گفته وی؛ در مجموع ۴۳ درصد خسارت به استان خوزستان، ۲۶ درصد استان فارس، ۲۶ درصد به استان بوشهر و مابقی به استان های چهارمحال و بختیاری و هرمزگان وارد امده است.
 
مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: به منظور جبران خسارت ها، راه کارهای بازسازی زیرساخت‌های خسارت دیده؛ از سوی مقام عالی وزارت به وزیر کشور منعکس شده است.
 
نشست مذکور با حضور الهیاری معاون دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی، رحیم آزادی مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس و حسین پژمان رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس برگزار شد.
 
موسوی روز دوشنبه بیست و چهارم آذر ماه با حضور مقامات استانی از برخی از مناطق خسارت دیده استان های بوشهر و فارس بازدید کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
253 کلیک ها  سه شنبه, 25 آذر 1399 13:09
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا