نظارت ۳۰۰ اکیپ بازرسی در استان /مدیران دستگاه های اجرایی می توانند در شهر های قرمز تعداد کارکنان را کاهش دهند

معاون استاندار فارس با بیان اینکه یک هفته از اجرا طرح جامع مقابله با کرونا گذشته است از همکاری بسیار خوب مردم استان با اجرا این طرح خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین عبدالرضا قاسم پوربا بیان اینکه  مدیران دستگاه های اجرایی در شهرهایی با وضعیت قرمز می توانند با تشخیص بالاترین مقام دستگاه تعداد کارکنان را بیش از مصوبات گذشته کاهش دهند گفت: اعمال محدودیت ها در 5 بخش آموزش مراکز علمی و دانشگاهی ،مشاغل و اصناف تجاری، خدماتی و بازرگانی ، تردد خودرویی و مراسم های فرهنگی اجتماعی و اداری و اعمال دورکاری های کارکنان دولت با نظارت ها و بازرسی های دقیق در همه مناطق استان انجام شده است.
 
او با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیش از 300 اکیپ بازرسی در امر اجرای طرح جامع مقابله با کرونا فعال بوده اند، افزود: با دستور استاندار فارس ،فرمانداران و بخشداران در همه نقاط استان شخصاً از سطح شهر و خیابان ها مراکز و اماکن شلوغ و پرتردد بازدید میدانی داشتند و بر نحوه فعالیت اصناف و رعایت محدودیت ها از سوی آنها نظارت کرده اند. 
 
معاون استاندار فارس با ابراز خرسندی از اینکه اعمال محدودیت ها اثرگذار بوده و آثار خوب همراهی مردم در اجرای طرح قابل مشاهده است، اظهار کرد: اگر مردم عزیز و فهیم رعایت پروتکل ها را ادامه دهند قطعاً روزها و هفته‌های بهتری در انتظار استان فارس خواهد بود.
 
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به محدودیت‌هایی که طی یک هفته گذشته در رابطه با فعالیت اصناف، مشاغل و محدودیت‌های خودرویی در شهر ها اعمال شد، عنوان کرد: در بخش اصناف حدود ۵ هزار بازدید در سراسر استان انجام شده، حدود ۲۷۰۰ مورد اخطار و تذکر داده و ۱۹۰ واحد نیز پلمپ شده است.
 
قاسم پور بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۴۳ هزار مورد بازرسی انجام ،۱۲۲۰۰ اخطار صادر و ۷ هزار و ۲۰۰ واحد صنفی هم تعطیل شده است.
 
او ادامه داد: در بحث ترددهای خودرویی حدود ۲۱ هزار مورد اخطار ، 8 هزار مورد برگشت خودرو و حدود ۶۰۰۰ مورد جریمه خودروها صادر شده است که به محدودیت تردد بین شهرها و تردد های شبانه درون شهری می شود.
 
قاسم پور با اشاره به تداوم اجرای محدودیت ها در هفته جاری به نحوه فعالیت کارکنان ادارات دولتی نیز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مصوبه ای مبنی بر تعطیلی کامل و سراسری ادارات وجود ندارد ، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در شهرهایی با وضعیت قرمز می توانند با تشخیص بالاترین مقام دستگاه تعداد کارکنان را بیش از مصوبات گذشته کاهش دهند.
 
او خاطرنشان کرد: آن دسته از کارکنان که حضورشان در محل اداره برای ارائه خدمات ضروری به مردم لازم است باید در محل کار حضور داشته باشند یعنی خدماتی که اگر انجام نشود قطعا مردم با مشکلات جدی مواجه می شوند.
 
معاون استاندار فارس گفت: استانداری، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، بیمارستان ها، امداد، اورژانس آتش‌نشانی نیروهای مسلح، هلال احمر صدا و سیما و دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون آب برق گاز مخابرات شرکت پخش فرآورده های نفتی ،بخش خدمات شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی و حوزه راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، بخش های خدماتی و بازرسی و نظارتی صمت و تعزیرات و سایر دستگاه ها از موارد ضروری در شرایط فعلی هستند. 
 
وی ادامه داد: در استان فارس از حدود یک ماه پیش با دستور استاندار، دورکاری کارکنان دستگاه های اجرایی در حال انجام است که در شهرهای قرمز یک سوم، شهرهای نارنجی یک دوم و شهرهای زرد دو سوم کارکنان در محل کار حضور دارند.
 
قاسمپور افزود: هدف این است که ادارات خلوت تر شده و ترددها کاهش یابد تا شاهد خلوت شدن شهرها باشیم.
 
معاون استاندار فارس تاکید کرد: بخش تولید نیز مشمول این تعطیلی یک هفته ای نیست و این بخش به فعالیت ادامه می دهد. 
وی با بیان اینکه در ۹ ماه گذشته با همکاری مردم ،استان فارس جز استان های موفق در مدیریت بیماری کرونا بوده است ابراز امیدواری کرد با تداوم و افزایش همکاری ها شاهد قطع زنجیره انتقال و کنترل ویروس در استان باشیم.
 
معاون استاندار فارس در خصوص چگونگی فعالیت بانک ها نیز گفت: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی، بانک ها در صورت وجود تنها یک شعبه در منطقه ای، آن شعبه باید با ۱۰۰ درصد ظرفیت و پرسنل فعالیت خود را ادامه دهد اما درصورتی که بیشتر از یک شعبه وجود داشته باشد ۵۰ درصد شعب به ارائه خدمات می پردازند که در این حالت نیز شعب فعال باید با ۱۰۰ درصد پرسنل حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه حوزه ستاد ی بانکها باید برابر با طرح جامع و رنگ بندی شهرها عمل کنند، تاکید کرد: چنانچه در شعب ازدحام جمعیت به وجود آمد مدیران استانی بانکها باید بلافاصله اقدام به افرایش تعداد شعب کنند تا در نحوه ارائه خدمات خللی ایجاد نشود.
 
 
 
وی با تاکید بر اینکه در سطح استان فارس بانک ها باید گسترش خدمات الکترونیک را در دستور کار قرار بدهند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد استانی ، بانک ها باید از برگشت زدن چک ها و صدور و ارسال پیامک پرداخت اقساط در این شرایط اجرای طرح جامع برای اصناف و فعالین اقتصادی و بخش خصوصی خودداری کنند.
قاسم پور از مردم استان فارس خواست تنها برای کارهای ضروری به ادارات مراجعه کرده و امور غیر ضروری را به زمانی مناسب تر موکول کنند.
جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا همچنین از انجام هماهنگی های لازم برای عدم ارائه خدمات دولتی به افراد کرونا مثبت خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی این اقدام در همه ادارات دولتی اجرایی خواهد شد.
قاسم پور همچنین با اثر گذار دانستن اجرای طرح جامع مقابله با کرونا در هفته گذشته از کاهش تعداد مراجعه افراد مبتلا به کرونا به مراکز درمانی خبر داد و افزود: پیش از اجرای این طرح روزانه 2هزار مراجعه روزانه د راستان وجود داشت که در هفته گذشته به 1200 تا 1100 مراجعه کاهش یافته است.
وی با اشاره به اقدامات اثرگذاری که طی 40 روز گذشته در استان فارس انجام شده است از افزوده شدن 900 تخت به ظرفیت بیمارستانی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر با انجام این اقدامات و همچنین اعمال محدودیت های جدید لیست انتظار در بیمارستان های علی اصغر و شهید فقیهی که مرکز پذیرش بیماران کرونایی هستند به صفر رسیده است.
 
معاون استاندار فارس افزایش درصد بهبودی به 90 درصد و کاهش تست های مثبت از 54 درصد به حدود 43 درصد در استان فارس را از دیگر نشانه های اثر گذاری اعمال محدودیت های جدید دانست و ابراز امیدواری کرد: در روزهای آینده با تداوم این طرح شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در استان باشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
297 کلیک ها  شنبه, 08 آذر 1399 16:49
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا