توزیع 50 هزار بسته معیشتی همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفین/کشف بیش از 42 میلیارد تومان کالاهای اساسی در فارس

  فرمانده سپاه فجر استان فارس از توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی همزمان با سالروز تشکیل بسیج در فارس خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین سردار یدالله بوعلی با تبریک هفته بسیج گفت: طی روزهای گذشته و بعد از منعقد شدن تفاهم نامه با دادگستری، تعزیرات و جهاد کشاورزی بیش از ۴۲ میلیارد تومان کالاهای اساسی که احتکار شده بود کشف شده‌اند.

او با توجه به فلسفه وجودی بسیج که یک فرهنگ است و  در یک ساختار خلاصه نمی‌شود، افزود :فرهنگ بسیج ریشه در دین و باور قرآن دارد. 

سردار بوعلی تصریح کرد :بسیج منسجم ترین سازمان جهان است و هر جا  در هر عرصه‌ای که نیاز باشد  وارد عمل می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه امروز شاهد این هستیم که بسیج در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و نقش آفرینی می‌کند، اظهار کرد: پایگاه‌های مقاومت، یگان‌های رزم، حضور بسیجیان در مرزها و ۲۲ قشر تخصصی مانند دانشجویی، اصناف، هنرمندان، کارگری و گروه‌های جهادی از جمله بخش‌های مختلف بسیج هستند.

سردار با اشاره به اینکه بسیج باید خودش را برای مقابله با هر مسئله‌ای آماده کند و ظرفیت‌های مردم و جامعه را بشناسد، افزود: تمام سازمان‌هایی که مسئولیت و وظیفه‌ای بر عهده دارند، اگر در انجام آن مسئولیت با مسئله و مشکل مواجه شدند بسیج به کمک آنان می‌آید. 

رسالت ها و بعد های بسیج در فرهنگ 

او با تاکید بر اینکه موضوعات فرهنگی یکی از رسالت‌های مهم و برجسته بسیج است، گفت: فعالسازی دارالقرآن‌ها و مهد های قرآنی در سراسر استان، راه اندازی هزاران حلقه تربیتی صالحین بسیج، توجه به مسائل هنری و رسانه‌ای نظیر تشکیل ۲۵۰ گروه سرود که در ایام اخیر در محلات و بیمارستان‌ها برای حفظ روحیه مردم و کادر درمان حاضر شدند و راه اندازی ۴ مرکز آفرینش هنری بسیج از جمله فعالیت‌های فرهنگی بسیج در فارس بوده است.

سردار بوعلی در تشریح فعالیت‌های محرومیت زدایی سپاه و بسیج، افزود: در سطح ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه‌های ملی نظیر ساخت پالایشگاه، راه سازی، سد سازی، تولید بنزین و سایر صنایع پروژه‌های بسیار مهمی را اجرا کرده که منجر به خودکفایی کشور و بی نیاز شدن از واردات شده است.

او همچنین ضمن اینکه  در فارس ۴ قرارگاه سپاه با هدف محرومیت زدایی تشکیل شده است، گفت: قرارگاه شهید اسکندری شیراز در ۱۵ محله بیش از ۲ هزار پروژه کوچک تا بزرگ را تعریف کرده و گروه‌های جهادی نیز در این زمینه مشغول  فعالیت هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: ۲۹ پروژه نیز برای قرارگاه جوادالائمه که مسئولیت محلات کم برخوردار در شهرستان‌ها را بر عهده دارد تعریف شده و قرارگاه پیشرفت و آبادانی نیز ۶ دهستان را تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه بسیج سازندگی نیز با ۲ هزار گروه جهادی در سراسر استان فارس و فراتر از آن مشغول به فعالیت‌های جهادی و محرومیت زدایی است که از سال گذشته تا امروز ۱۳۵ میلیارد تومان اجرای پروژه داشته است.

همچنین ۶۰۰ گروه جهادی آماده اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی در خارج از استان هستند. 

فارس درخشنده در رزمایش کمک های مؤمنانه 

او با تاکید بر اینکه مردم فارس در موضوع کمک مومنانه درخشان ظاهر شده‌اند، گفت: عملکرد مردم و خیرین فارس فراتر از پیش بینی‌ها بوده و استان فارس در موضوع کمک‌های مومنانه برجسته ترین استان اول در کشور است. 

طِی دو مرحله بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بین اقشار محروم توزیع شده و لازم است از نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین استاندار تشکر کرد و همچنین از انسجام مردم فارس در این عرصه. 

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه با تلاش نواحی و اقشار بسیج تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر خون خود را برای کمک به بیماران اهدا کرده‌اند، گفت: در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه که تا قبل از دهه فجر ادامه دارد تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار بسته آماده شده و در روز ۵ آذر نیز که مصادف با سالروز تشکیل بسیج است ۵۰ هزار بسته معیشتی در سراسر فارس توزیع خواهد شد.

او با بیان به  طرح همیار سلامت افزود :این طرح با هدف بیماریابی، مراقبت از بیماران و کمک به کادر درمان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و استانداری فارس آغاز شده است. 

سردار بوعلی با تجلیل از رسانه‌ها در موضوع پوشش نهضت کمک مومنانه و تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ کار خِیر بسیار مهم است، گفت: ۵۴ گروه جهادی در ۱۸ مرکز درمانی استان به یاری کادر بهداشت و درمان شتافته و ۸۹۰ نفر در این راستا مشغول به فعالیت هستند.

همچنین فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه حضور بسیج در موضوع ورزش و جوانان افتخار آفرین بود گفت :طِی برنامه ۵ ساله ۳۰۰ سالن سرپوشیده به سالن‌های استان اضافه و ۱۵۰ هزار متر مربع افزایش داشته، که در نظر داریم در هر شهرستان یک پایگاه استعدادیابی ورزش‌های رزمی با محوریت قهرمانان کشوری تأسیس کنیم.

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
360 کلیک ها  چهارشنبه, 05 آذر 1399 10:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا