بیش از 70 درصد از مبتلایان به کرونا زیر 50 سال سن دارند /جان باختن 43 هم استانی دیگر 

۷۵ درصد مبتلایان به کرونا و ۱۵درصد جانباختگان در فارس، زیر ۵۰ سال هستند. 


به گزارش راستین آنلاین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد که این بیماری خود را به جوانان نزدیک تر کرده است.
 
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، این تصور که جوانان کمتر در معرض ابتلا به کروناویروس هستند را باوری اشتباه خواند که آمارها خلاف آن را نشان می دهد.
 
عبدالرسول همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع این بیماری در استان فارس، بیش از ۴۷۵ هزار تست تشخیصی در استان انجام شده است، مجموع بیماران شناسایی شده را ۱۳۸ هزار و ۸۶۹ نفر اعلام کرد.
 
او با اعلام بستری دو هزار و ۳۴۵ بیمار مشکوک علامت دار و یا مثبت قطعی در بیمارستان های استان، وضعیت جسمی ۳۷۸ نفر از این بیماران را وخیم اعلام کرد که هم اکنون در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 
از دست دادن ۴۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با ابراز تاسف از جان باختن ۴۳ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در اثر ابتلا به کروناویروس در استان فارس، از افزایش آمار جانباختگان فارس به دو هزار و ۲۷۲ نفر از ابتدای شیوع این بیماری خبر داد.
 
 همتی آمار بهبودیافتگان این بیماری که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۱۲۱ هزار و ۸۶۸ نفر اعلام کرد.
 
او در ادامه گزارش امروز خود به نتایج برخی بررسی های آماری مربوط به کرونا در استان اشاره کرد که بر اساس این بررسی ها، میانگین سنی ابتلا به کروناویروس در استان فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۷ سال است.
 
او با اعلام هشدار نسبت به کاهش این رده سنی نسبت به روزهای نخست شیوع بیماری، گفت: همچنین آمارها نشان می دهد ۷۵درصد مبتلایان به کرونا و ۱۵درصد جانباختگان ناشی از این بیماری در فارس، در گروه سنی زیر پنجاه سال بوده اند.
 
 همتی آمار مربوط به ابتلا در مجموعه دانشگاه را نیز که به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این بیماری مواجهه داشته اند، ۱۰ درصد مجموع مبتلایان در استان عنوان کرد.
 
توصیه پایانی معاون بهداشت دانشگاه جدی گرفتن استفاده از ماسک در هنگام خرج از منزل، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و دورهمی های خانوادگی و شست و شوی صحیح و ضدعفونی کردن دست ها، به عنوان مهم ترین راهکارهای محافظتی در برابر این بیماری بود.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
367 کلیک ها  سه شنبه, 04 آذر 1399 13:27
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا