مبنای توسعه همه جوامع دانایی است/ارتقاء سطح کمی و کیفی کتابخانه ها

استاندار فارس در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک مجدد روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به فعالان این عرصه با اشاره به کسب مقام برتر استان در زمینه کتاب و با تبین جایگاه علمی و فرهنگی فارس خاطر نشان کرد : از سال 92 تاکنون تلاش های ارزنده ای در جهت ارتقا سطح کیفی و کمی کتابخانه ها صورت گرفته و هم اکنون بیش از دویست و 39 کتابخانه در استان فعال است که نشان دهنده رشد 30 درصدی در این زمینه است.

 
به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی افزود: تعداد اعضای کتابخانه ها از 118 هزار نفر به 149 هزار نفر افزایش یافته که رشد 26 درصدی داشته و در حجم کتاب نیز رشد 35 درصدی داشته ایم.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر لزوم احداث کتابخانه در شهرهای فاقد کتاب گفت: تلاش می‌کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت های قانونی و مشارکت شهرداری ها و خیران این امر محقق شود.
 
رحیمی اجرای طرح کتابخانه مرکزی شیراز را از دیگر اهداف دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: این طرح با حمایت شهرداری شیراز از سهم نیم درصدی در نظر گرفته شده اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا 3 سال آینده به نتیجه برسد.
 
استاندار فارس اختصاص زمین دولتی برای اجرای کتابخانه را از جمله پیشنهاد های مناسب برای جبران کمبودها در این زمینه دانست و اظهار داشت : بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مشارکت در ساخت کتابخانه ها از تخفیفات مالیاتی برخوردار شوند.
 
او خاطر نشان کرد : مبنای توسعه همه جوامع دانایی است و مسیر این دانایی دانش اندوزی و کتاب خوانی است و هر فعالیتی در این زمینه میراث بزرگ برای آیندگان به شمار می‌رود.
 
وی افزود :نام فارس همواره با فرهنگ و ادب، کتاب و کتابخوانی، فرزانگی و فرهیختگی عجین بوده و این سرزمین همواره مهد تمدن و پرورش فرزانگان صاحبان تالیفات ملی و بین المللی بوده است که بر همین مبنا در طول تصدی مسئولیت خدمت به مردم توفیق حاصل شد که تلاش شود این استان در حوزه کتاب و کتابخوانی حرکت هایی رو به جلو و در نهضت دانایی، حرفی برای گفتن و اقدامی در دستور کار داشته باشد.
 
گفتنی است این جلسه با بررسی مباحث حوزه کتاب پایان یافت.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
265 کلیک ها  یکشنبه, 25 آبان 1399 12:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا