خودتحریمی بلای جان صنعت فارس است

خودتحریمی بلای جان صنعت فارس است
   
خودتحریمی بلای جان صنعت فارس است |||| ||||

 دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: خودتحریمی، سهل‌انگاری و محور نبودن تخصص در صنعت و فعالیت‌های صنعتی، موانع رونق در این زمینه و بلای جان بخش صنعت شده است.


به گزارش راستین آنلاین سپهر قاسمی چهارشنبه ۲۵ خرداد در جلسه با اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس گفت: متاسفانه امروزه تعطیلی کارخانه‌های متعدد در فارس به‌عنوان معضل اصلی استان شناخته می‌شود.
او در ادامه افزود: اخیرا تنها کارخانه تولید لوله‌های استیل استنلس منطقه با ظرفیت بالقوه ۱۴ هزار و ۴۰۰ تن و ظرفیت بالفعل ۹۰۰۰ تن و با دارا بودن گواهی‌های متعدد استاندارد بین‌المللی در حال تعطیلی است. 
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس، با بیان اینکه تاکید هرساله‌ی رهبر معظم انقلاب، بر حمایت از تولید و اشتغال بوده و دولت سیزدهم نیز از ابتدای خدمت، بر رفع موانع تولید همت گماشته؛ افزود: با این تفاسیر، روا نیست کارخانه‌ای که با دور زدن انواع تحریم‌ها توانسته تاکنون به هر زحمتی، رگه‌هایی از حیات را حفظ کند اکنون با مشکلات متعدد داخلی روبه‌رو شود.
قاسمی افزود: مجموعه فوق سالانه توان تولید ۹۰۰۰ تن لوله خالص را دارد حال آنکه مصرف داخلی این لوله‌ها در کشور سالانه ۶۰۰۰ تن است؛ اما بخش عمده‌ از نیاز کشور از خارج و با محصولات وارداتی تامین می‌شود؛ در صورتی که نمونه داخلی به اقرار متخصصان از کیفیت بالاتری برخوردار است. اما شرایط به صورتی است که تولید کننده داخلی ضمن اینکه درصدد صادرات محصول باکیفیت به خارج از کشور باشد، معضل فروش محصول خود را دارد. 
او عنوان کرد: پایین بودن تعرفه واردات این لوله‌ها از یک‌سو و واردات مواد اولیه توسط دلالان ذی‌نفوذ و نه تولیدکننده، از سوی دیگر باعث افزایش قیمت ماده اولیه برای شرکت تولیدی و درنهایت، افزایش قیمت تمام شده محصول و شکست تولید کننده در بازار داخلی شده است. 
قاسمی در ادامه به یکی از معضلات اصلی کارخانه پرداخت و گفت: متاسفانه شرکت گاز، با نسخه‌ای عام، همه‌ی کارخانه‌هایی که نزدیک خطوط انتقال گاز هستند را موظف به استفاده از سوخت گاز طبیعی کرده درصورتی که از جمله فرآیندهای مهم در روند تولیدی این کارخانه، فرایند آنیلینگ است که توسط کوره‌های با دمای حدود ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد صورت می‌پذیرد که رسیدن به این دما با امکانات موجود کارخانه و تاکید شرکت سازنده دستگاه‌ها، تنها با سوخت فسیلی گازوئیل امکان‌پذیر است.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای داخلی و اهداف دولت فعلی در رونق کالای داخلی خاطرنشان کرد: جامعه بسیج از نهادهای مسئول و مسئولین ذی ربط انتظار حمایت صد در صدی در مسئله فوق ذکر را دارد.
قاسمی افزود: بسیج دانشجویی استان فارس برای شروع رسیدگی به مسئله فوق درخواست برگزاری جلسه با ریاست سازمان صمت استان فارس را داده است و پس از اتمام جلسه تا حصول نتیجه پیگیری‌های لازم برای حل مسئله را خواهد داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
198 کلیک ها  چهارشنبه, 25 خرداد 1401 10:02
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا