باید اشتباهات خصوصی سازی جبران شود

استاندار فارس ضمن بیان اینکه در زمینه خصوصی‌سازی اقدامات گذشته اشتباه بوده است، لزوم جبران این اشتباهات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد که اثبات اهلیت، شرط خصوصی سازی خواهد بود.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدهای ایمانیه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در سی و سومین جشنواره امتنان از کارگران که به متاسبت روز کارگر برگزار شد، بیان کرد: در ۶ ماه گذشته تلاش شده که موانع اشتغال، تولید و کارآفرینی در استان فارس برداشته شود.
 
او اظهار کرد: در بحث تسهیلات به جز تبصره‌های قانونی، صندوقی در فارس راه‌اندازی شده که هر کدام از واحدهای صنعتی مقداری پول در آن واریز و سود آن را در قالب تسهیلات به کارآفرینان استان پرداخت می‌کنند امیدواریم که امسال سرمایه این صندوق به یک هزار میلیارد تومان برسد. 
 
استاندار فارس با انتقاد از نحوه خصوصی‌سازی در گذشته، گفت: متاسفانه در نحوه واگذاری‌های شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی اشتباه کردیم اما باید گذشته را جبران کنیم و از این به بعد هیچ خصوصی‌سازی اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه اهلیت طرف مقابل ۱۰۰ درصد ثابت شود. 
 
ایمانیه با تاکید بر استقبال این استان از سرمایه‌گذاران و انجام تمام سرمایه‌گذاری‌ها به صورت شفاف، عنوان کرد: اهل معاملات پنهانی نیستیم و با جدیت از سرمایه‌گذاران سالم در این استان حمایت می‌شود. 
 
او با بیان اینکه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس باید واحد حمایت از کارآفرینان خلاق راه‌اندازی شود، خاطرنشان کرد: این دفتر باید محل مراجعه کسانی باشد که ایده خلاقانه برای کارآفرینی دارند اما با مشکل سرمایه روبه‌رو هستند. 
 
استاندار فارس با تاکید بر اینکه کارگران و خانواده‌های آنها برای استفاده از اماکن ورزشی و تفریحی کارگران در اولویت قرار دارند، گفت: در هر کارخانه فارس نیز باید خانه بهداشت کارگری راه‌اندازی شود. 
 
ایمانیه با تاکید بر بالا بردن ظرفیت کار در شهرک‌های صنعتی فارس، افزود: باید ظرفیت ۱۵ درصدی کنونی تا پایان سال افزایش یابد. 
 
او با بیان اینکه امنیت شغلی، خصوصی‌سازی اصولی، آموزش کارگری، تعیین تکلیف کارگزاری‌های تامین اجتماعی و شرکت‌های پیمانکاری از خواسته‌های به حق جامعه کارگری است که باید پیگیری شود، افزود: برای تامین مسکن کارگری نیز کارفرمایان همکاری کنند از زمین‌های اطراف واحد خود برای ساخت واحد مسکونی برای کارگران خود استفاده کنند. 
 
استاندار فارس عنوان کرد: برای کمک به معیشت کارگران آمادگی داریم که اجناس تولیدی استان فارس را با قیمت ارزان‌تر به دست کارگران برسانیم. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
195 کلیک ها  یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 19:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا