مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند

مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند
   
مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند |||| ||||

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت : مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند و مسئولان ما در استان در انتصابات افرادی که حق این جایگاه را ندارند، اعمال نفوذ کنند.

به گزارش راستین آنلاین آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 2 اردیبهشت) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: تاکید بر معنویت و عدالت در جامعه از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و از گام های مهم معنویت، موضوع مراقبه و مراقبت توسط مومنان است که با بهره گیری از بیانات ائمه معصومان (ع) در خطبه های نماز جمعه قبل به تفسیر در مورد آن صحبت کردیم.

 

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: همه ما باید مراقب خودمان باشیم که خلاف رضای خدا انجام ندهیم و این معنای تقوا و مراقبت است و باید مراقب اعضا و جوارح بدن خود باشیم تا با گوش و چشم و دهان و اعضای بدن خود گناه نکنیم و نعمات خدا را نباید در انجام معصیت به کار بگیریم.

 

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مراقبت از دل بسیار مهم است و انسان نباید بگذارد محبت غیر خدا بر دلش چیره شود و مراقبت فکر نیز حایز اهمیت است و فکر نکردن به گناه در این حوزه می گنجد.

 

وی با اشاره به لزوم زیرساخت مراقبت عنوان کرد: باید مراقب باشیم تا لقمه حرام در زندگی ما نیاید زیرا فردی که لقمه حرام می خورد تمایلش به گناه بیشتر می شود و با یک امضا و دستوری که از پشت یک میز صادر شود، افراد می تواند دچار گناهان بزرگی شوند.

 

آیت الله دژکام ادامه داد: باید همواره از خدا بخواهیم ما را در راه دوری از گناهان یاری کند و در شب شهادت امیر المومنین (ع) از خدا می خواهیم که چشمان ما را از حرام مصون بدارد و به مرحله ای برسیم که خدای متعال را در همه حال حاضر و نظر بر اعمال خود بدانیم.

 

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: دستگاه های مربوطه در استان با ترویج گناه در جامعه باید برخورد کنند و شنیدن موسیقی حرام در اماکن عمومی از این موارد است.

 

وی تصریح کرد: مراقبه در فضای مجازی باید به عنوان نیاز امروز جامعه مورد توجه قرار بگیرد و نباید اجازه داد با آبروی افراد بی گناه در فضای مجازی بازی شود.

 

آیت الله دژکام افزود: مراقبت دل به این معناست که جز در خانه خدای متعال به هیچ چیز دیگری دل نبندیم و امشب فرق شکافته امام علی (ع) را واسطه قرار می دهیم تا تمام سختی های ما و ملت اسلامی رفع شود.

 

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: در شب های قدر تقدیر یک سال ما رقم می خورد و امیدواریم در این شب های گرتنقدر عبادت مورد قبول خدای متعال را به انجام برسانیم.

 

وی ادامه داد: امام علی (ع)، مظهر عدالت بودند و فریاد عدالت از صدای ایشان همواره بلند است و بشریت اگر علی ابن ابیطالب (ع) را نداشت، عدالت گم می شد و مطالبه عدالت از تاکیدات ایشان بود و از شیعیان امام علی (ع) قدم برداشتن در مسیر عدالت انتظار می رود و شعار و عمل به عدالت نباید در جامعه ما بر زمین بماند و مورد کم لطفی مسئولان قرار بگیرد زیرا عمل به عدالت در جامعه اسلامی ما تبعیت از امام علی (ع) است.

 

آیت الله دژکام تاکید کرد: مردم ما نباید در انتصاب ها، تبعیض را احساس کنند و مسئولان ما در استان در انتصابات افرادی که حق این جایگاه را ندارند، اعمال نفوذ کنند.

 

امام جمعه شیراز تصریح کرد: گرانفروشی مصداق ظلم است و فروشندگان نباید چیزی بیشتر از حقشان بگیرند و از خدا بترسند و فردی نتواند به علت قیمت بالا جنس مورد نظر خود را بخرد و بزرگان اصناف فارس به جوان ترها تذکر دهند و عواقب دنیوی و اخروی آن را برایشان شرح دهند.

 

وی با اشاره به روز «قدس» گفت: جمعه آینده روز «قدس» است و در 2 سال گذشته دشمنان اسلام به فرآیند عادی سازی با رژیم صهیونیستی پرداختند اما مردم فلسطین و جبهه مقاومت با خیانت این دشمنان توجه بیشتری داشتند و بیشتر تلاش کردند و امسال در کرانه غربی بیشترین مقاومت به انجام رسید و با صهیونیست ها مقابله جدی کردند.

 

آیت الله دژکام تصریح کرد: هفته آینده همه ما باید با شکوه تمام در مراسم راهپیمایی روز جهانی «قدس» شرکت کنیم و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را سر دهیم.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
190 کلیک ها  جمعه, 02 ارديبهشت 1401 14:48
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا