قصر ابونصر نیازمند طرح جامع ساماندهی است

قصر ابونصر نیازمند طرح جامع ساماندهی است
   
قصر ابونصر نیازمند طرح جامع ساماندهی است |||| ||||

استاندار فارس در دیدار معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، نیازهای مختلف حوزه گردشگری در این استان، منجمله اجرای طرح اساسی و جامع ساماندهی محور تاریخی گردشگری قصر ابونصر را مطرح کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدهادی ایمانیه در دیدار علی‌اصغر شالبافیان، با اشاره به مصوبات حوزه گردشگری در مجلس گفت: یکی از این مصوبات مجلس حمایت از نصب تجهیزات گاز برای مصرف بهینه سوخت در اقامتگاه‌های گردشگری با حمایت وزرات نفت کشور است که پیشنهاد می‌شود که هتل داران و مجموعه های اقامتی استان در این موضوع پیشرو باشند. 
 
گفت وگو درباره قانون حمایت از تبلیغات گردشگری در خارج از کشور دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه بود و در ادامه، ایمانیه ضمن تاکید بر اهمیت حمایت وزارت گردشگری و میراث فرهنگی از صنایع دستی استان فارس به احداث بوستان مینیاتور یا باغ ایرانی که نمادهای از تمام نقاط ایران در آن ساخته شود، اشاره کرد.
 
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه سایت برم دلک و قصر ابونصر به عنوان یکی از پروژه‌های در دست اجرا در کلان شهر شیراز در حوزه احیا بناهای میراث و گردشگری است افزود: برای تکمیل سایت برم دلک و قصر ابونصر نیازمند تملک مسیر و احیا و بازسازی این منطقه تاریخی هستیم. 
 
ایمانیه ادامه داد: در کشور ۳۶ کتیبه سنگی نقشه برجسته در کوه وجود دارد که ۳۰ کتیبه در استان فارس و سه کتیبه با تاریخچه دوران ساسانی در شهر شیراز و در مجموعه برم دلک در محور جنوب غرب کلان شهر شیراز قرار دارد. 
 
استاندار فارس با اشاره به نیازمندی تایید طرح احیا این محور توسط میراث فرهنگی، رفع مشکلات معادن فعال در اطراف این محور میراثی و گردشگری از دیگر موضوعات پیرامون حفظ و احیا این محور بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه این محور گردشگری و تاریخی به یک طرح اساسی برای بهبود و احیا نیاز دارد گفت: این مجموعه جز خواستگاه‌های اولیه شکل‌گیری شیراز است که بیش از ۳۰ هکتار زمین است که حدود ۱۰ هکتار در تملک شهرداری است و پارکی با مساحت حدود ۷هکتار در حال ساخت است.
 
به گفته ایمانیه یک طرح پیشنهادی برای تکمیل سایت بزرگ مقیاس حافظیه تهیه و به وزارتخانه ارسال می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2380 کلیک ها  شنبه, 06 فروردين 1401 12:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا