• رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس مطرح کرد

ایجاد یک فصل نوین در جهت پیشرفت فارس و جنوب کشور

ایجاد یک فصل نوین در جهت پیشرفت فارس و جنوب کشور
   
ایجاد یک فصل نوین در جهت پیشرفت فارس و جنوب کشور |||| ||||

رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس و نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست مشترک هفته گذشته با مدیران و نمایندگان استان اصفهان گفت: در این نشست در خصوص موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان های فارس و اصفهان و راهبردهای مشترک بحث و تبادل نظر شد.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به پروژه های خط انتقال آب از خلیج فارس، نشست مشترکی با مدیران استان اصفهان در این شهر برگزار شد که طی آن برای همکاری مشترک جهت ایجاد این خط مابین فارس و اصفهان، تصمیماتی اتخاذ گردید.
 
او با بیان اینکه فارس و استان های همجوار می توانند پروژه های مشترک را به کمک یکدیگر به سرانجام برسانند، افزود: در این جلسه مزایای خط انتقال آب از دریا به فارس و از فارس به اصفهان از مسیر کریدور آزادراه شیراز اصفهان مطرح و قرار شد ظرف مدت یک ماه آینده مدیران و مسئولان شرکت های انتقال آب و مدیران استانی جلساتی را جهت پیگیری این مزایا برگزار کنند.
 
نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم ظرفیت های فارس و اصفهان را به صورت مشترک پای کار بیاوریم، در هزینه های خط انتقال آب صرفه جویی بسیار بالایی خواهد شد ضمن اینکه پروژه نیز زودتر به سرانجام می رسد.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تعمیم جلسات مشترک با استان های همجوار را مهم قلمداد کرد و گفت: فارس با کرمان در پروژه راه آهن شیراز گل‌گهر، با بوشهر در پروژه آزادراه شیراز بوشهر و بزرگراه شیراز فیروزآباد،جم، عسلویه و بوشهر، با یزد در راه آهن شیراز اقلید یزد و خراسان، با هرمزگان در پروژه راه آهن شیراز بندرعباس و... فرصت های مشترک بسیاری دارد که اگر نگاهمان را جامع تر و کلان تر بگیریم، می توان این پروژه ها را با همکاری مشترک به سرانجام رساند.
 
او با اشاره به ظرفیت فراکسیون جنوب کشور مجلس نیز گفت: هفته گذشته جلسه ای را با رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونان داشتیم که توافقات بسیار خوبی حاصل و قرار شد پروژه های جنوب کشور در اولویت قرار گیرد.
 
رییس فراکسیون جنوب کشور مجلس خواستار توجه مدیران استان به مسایل بزرگ و زیرساختی شد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود مدیران استان با پرهیز از روزمره گی، به کارهای بزرگ روی آورده تا عظمت استان فارس را حفظ کنند.
 
عزیزی تاکید کرد: امید است نشست اصفهان در سایر استان ها نیز برگزار شود و بتوان از ظرفیت‌های آنها نیز استفاده کرد تا با این سلسله اقدام های مشترک و هم افزایی ها، فصل نوینی در پیشرفت و شکوفایی استان فارس و جنوب کشور رقم بخورد.
 
لازم به ذکر است در این نشست رضازاده استاندار سابق و رییس شورای راهبردی انتقال آب، قادری نماینده شیراز، رضایی معاون عمرانی استانداری و همچنین مسولین شرکت فراسان، مجری و سرمایه گذار انتقال آب به استان نیز حضور داشتند.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
559 کلیک ها  جمعه, 17 دی 1400 13:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا