واکنش استاندار فارس به تحریف سخنانش پیرامون پزشکان

واکنش استاندار فارس به تحریف سخنانش پیرامون پزشکان
   
واکنش استاندار فارس به تحریف سخنانش پیرامون پزشکان |||| ||||

استاندار فارس در واکنش به تحریف سخنانش در مورد جامعه پزشکی، گفت: رویکرد اندک پزشکان انحصار طلب را نباید به جامعه شریف پزشکی تعمیم داد.

 
 
به دنبال تقطیع و تحریف سخنان استاندار فارس در جمع شماری از نمایندگان کارگران از سوی برخی رسانه ها روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس توضیحاتی در این خصوص را در اختیار رسانه ها قرار داد که مشروح آن در ادامه می آید:
 
"دکتر محمدهادی ایمانیه چندی پیش در جلسه ای که با حضور تعدادی از کارگران زحمت کش و تشکل های کارگری استان فارس حضور یافت و طی آن جلسه یکی از کارگران با گلایه و انتقاد از دستمزد پزشکان، مدعی شد که یکی از پزشکان متخصص خود را دارای دست شفابخش دانسته و به جای مبلغ دستمزد قانونی، تقاضای ۹۰ میلیون تومان هزینه به صورت زیرمیزی کرده و مدعی شده که اگر نتواند مبالغ بالا از بیماران بگیرد، از کشور خارج خواهد شد؛  
استاندار فارس در پاسخ به این گلایه گفته بود که این افراد باید مطابق با تعرفه های قانونی عمل کرده و تهدید به مهاجرت نکنند.
 
برخی رسانه های معاند نیز با تحریف و منقطع کردن سخن استاندار فارس، این گونه به مخاطب القا کردند که دکتر ایمانیه موافق مهاجرت همه پزشکان است! در حالی که منظور استاندار فارس تنها آن عده اندکی بوده که یا دستمزد بالاتر از تعرفه قانونی طلب می کنند یا اینکه مدام در شیپور «تهدید مهاجرت از کشور» می دمند.
 
استاندار فارس در این رابطه و در تشریح موضوع مذکور گفت: بنده در سخنان خود گفته بودم برخی از پزشکان که تعداد بسیار اندکی از جامعه بزرگ و شریف پزشکی تشکیل می دهند، توقع دستمزدهای چند ده میلیونی بابت یک عمل جراحی دارند که این امر خلاق قانون و تعرفه های مصوب است.
 
او افزود: وقتی به این افراد تذکر داده می شود،بعضاً شنیده یا دیده می شود که تهدید به مهاجرت از کشور می کنند که باید گفت عدم فعالیت اینگونه افراد معدود، فرصت فعالیت را برای فعالین فهیم و مردم دوست و دانشمند جامعه پزشکی و همکاران جوان بهتر فراهم می کند و گلایه های موجود به جامعه پزشکی که عمدتاً به دلیل عملکرد آن تعداد محدود است را کاهش جدی خواهد داد.
 
ایمانیه اضافه کرد: این اندک شمار پزشکان ظاهراً خود را در درمان برخی بیماری ها منحصر به فرد می دانند که باز هم باید گفت دوران منحصر به فرد بودن با حضور خیل کثیری از پزشکان متخصص تمام شده است.
 
استاندار فارس با بیان اینکه اکثریت جامعه پزشکی به ویژه پزشکان عمومی با مشکلات متعددی مواجه هستند اما متعهدانه و طبق قانون به وظیفه خود عمل می کنند، افزود: ما همیشه قدردان این عزیزان هستیم و با جدیت به دنبال حل مشکلات آنها خواهیم بود و نباید دیدگاه عده محدودی از پزشکان را به پای کل جامعه پزشکی کشور گذاشت.
 
استاندار فارس در پایان بر لزوم بالابردن سواد رسانه ای نیز تاکید کرد و گفت: امروز در جنگ نرمی که دشمن با ابزار رسانه علیه کشور و به ویژه دولت انقلابی راه انداخته، باید مجهز به سواد رسانه ای بود وگرنه آنها مسائل را «نه آن گونه که هست بلکه آن گونه آنها می خواهند»، به مخاطب خود عرضه می کنند لذا باید هوشیار بود و اسیر جو سازی آنها نشد."
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
957 کلیک ها  دوشنبه, 13 دی 1400 11:39
این مورد را ارزیابی کنید
(4 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا