سرآغاز تحریم گسترده ملت ایران ریشه در حوادث ۸۸ دارد

سرآغاز تحریم گسترده ملت ایران ریشه در حوادث ۸۸ دارد
   
سرآغاز تحریم گسترده ملت ایران ریشه در حوادث ۸۸ دارد |||| ||||

سرآغاز تحریم گسترده ملت ایران و تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ سازمان ملل بر علیه کشور ما ریشه در حوادث ۸۸ دارد.

 
 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ مجید علیپور فرمانده سپاه ناحیه حضرت بقیه الله (عج) هم زمان با نزدیک شدن به دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد سلیمانی و سالروز یوم‌الله نهم دی ماه به ایراد سخنانی در صبحگاه مشترک مقاومت این ناحیه پرداخت.
 
 
علیپور با اشاره به انتخابات ۸۸ و حوادث پس از ان‌ گفت: هر دو جناح حاکم بر سیاست آمریکا یعنی جمهوری خواه و دموکرات، به این نتیجه رسیده بودند که تمامی اقدامات خصمانه آنها بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اثر خود را از دست داده و با رویارویی مستقیم اهدافشان محقق نخواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: 
حدود یک سال قبل از انتخابات ۸۸ و اتفاقات پس از آن، جورج بوش به منظور توقف روند صعودی پیشرفت جمهوری اسلامی خواستار مذاکره بدون پیش شرط با ایران شد.
پس از بوش نیز اوباما با ارسال چندین نامه محرمانه مستقیم به مسئولین کشور، به عقب نشینی آمریکا در مقابل ایران اظهار و خواستار شروع مذاکرات جدید با محوریت پیشنهادات ایران شده بود.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بقیه الله به بازخوانی فرایند انتخابات ۸۸ پرداخت و با اشاره به حضور پرشور و ماندگار مردم در این‌ انتخابات بیان کرد: این مشارکت حداکثری می توانست یک برگ‌ برنده در مناسبات بین المللی به نفع کشور ما باشد اما جریان فتنه با یک برنامه ریزی قبلی، و با عدم پذیرش نتیجه انتخابات و نیز تحریک احاد مردم، فضای کشور را تا چندین ماه به التهاب کشاند.
 
 
علیپور با تشریح خسارت های فتنه ۸۸ به کشور، نقش فتنه گران در تحریم ملت ایران را یکی از بزرگترین ضربه های این جریان دانست و افزود: یکی از عوامل مشکلات معیشتی مردم ریشه در تحریم دارد، دقیقا همان تحریم‌ هایی که به واسطه بازیگردانی حامیان فتنه بر مردم ما تحمیل شد.
آمریکا نیز با بهره برداری از اتفاقات داخلی ایران خود را از موضع ضعف در برابر ملت ما خارج کرد و با تصویب قطعنامه ای تحت عنوان ۱۹۲۹ در سازمان ملل، خواهان آغاز تحریم های سنگین اقتصادی و حقوقی بر علیه نظام جمهوری اسلامی شد.
 
 
وی به یادآوری مصاحبه هیلاری کیلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا پرداخت و گفت:
در آن‌مصاحبه کلینتون اعلام‌ کرد که همه تحریم ها و این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز ایران تصویب و اجرا شده است.
 
 
علیپور با خیانت محض دانستن اقدامات سران فتنه، خاطرنشان کرد:
این که دولت یا دولت های بعد هم در برابر طرف خارجی از بسیاری از دست آورد های داخلی، با امضای برجام عقب نشینی می کنند نیز ریشه در فتنه ۸۸ دارد و این خسارت بزرگ‌ هرگز نباید از یاد مردم‌ و مسئولین ما برود.
 
 
سرهنگ مجید علیپور در انتهای سخنان خود با دست آورد دانستن حماسه یوم‌ الله ۹ دی و حضور بی نظیر مردم، این روز را باطل سحر فتنه خواند و بیان کرد : یوم الله ۹ دی باعث رسوایی فتنه گران، کنار رفتن نقاب منافقان و اگاهی مردم نسبت به تهاجم همه جانبه فرهنگی و سیاسی نظام سلطه بر علیه ملت ایران گردید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
295 کلیک ها  یکشنبه, 12 دی 1400 16:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا