توزیع بودجه باید عادلانه باشد

توزیع بودجه باید عادلانه باشد
   
توزیع بودجه باید عادلانه باشد |||| ||||

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به قرارداشتن در فصل بررسی بودجه توسط مجلس شورای اسلامی و اینکه در این زمان همه تلاش می‌کنند که بودجه بیشتری به شهر و استانشان اختصاص یابد، حال آنکه نباید به دنبال حق مناطق دیگر بود، تاکید کرد که در توزیع بودجه باید عدالت برای همه نقاط کشور، رعایت شود و به فارس هم متناسب با وسعت، جمعیت و اثرگذاری آن اعتبار تخصیص یابد.

 
به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه سوم دیماه شیراز، گفت: بعضی اوقات کسانی به بهانه ی اخلاص کار دست خود می‌دهند، این را در مورد شیطان لعین گفته‌اند؛ خداوند به شیطان فرمود به آدم سجده کن اما او که 6 هزار سال به خدا سجده کرده بود، اینجا مطیع خداوند نبود و گفت سجده نمی‌کنم، این مشکلی گاهی برای انسان‌هایی که تصور می‌کنند نیتشان درست است، پیدا می‌شود.
 
او ادامه داد: برخی اطاعت از ولی خدا را بر خود واجب نمی دانند و می‌گویند کار را برای خدا انجام می‌دهم اما اطاعت از ولی خداوند خیر، حال آنکه پیامبر (ص) فرمود اگر کسی پیدا بشود در مکه مکرمه در مسجدالحرام بین رکن و مقام و خداوند به او هزار سال عمر دهد و در آنجا روزها را روزه باشد و شبها را تا صبح عبادت کند ولی ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام را نپذیرد خدای متعال حق دارد که از ببینی او را به جهنم بیندازد.
 
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه مراتب اخلاص را اگر نگاه کنیم ممکن است یک نفر رابطه اش با خداوند درست باشد و خداوند را به خالقیت قبول داشته باشد اما خداوند را به اینکه حکم کرده مطیع ولی امرت باش قبول ندارد در این حالت این زحمت هایی که می کشد خراب می‌شود، گفت: معرفت خداوند وقتی تکمیل می‌شود که انسان کسی را که خداوند فرموده از او اطاعت کن، را بشناسد و امروز من و شما باید مطیع امام زمان مان باشیم.
 
امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز با تاکید براینکه راه نجات ما خداترسی و تقواست، به نکات تاریخی هفته پیش رو پرداخت و ضمن یادآوری اینکه روز سوم دیماه سالگرد عملیات کربلای چهار است، یاد شهدای آن عملیات را گرامی داشت و گفت: کربلای ۴ شروعی بود که معلوم شد بچه‌ها می‌توانند با اراده پولادینی که بنیان مرصوص بودند و خداوند آنها را دوست می داشت این سد بزرگ را از جلوی خود بشکنند و آن طرف به مرزهای دشمن وارد شوند و به آنها بفهماند که کسی در برابر اراده پولادین این جوانان نمی تواند بایستد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با اشاره به اینکه روز هشتم دی، روز صنعت پتروشیمی و شیراز و فارس پیشتاز در تاسیس، آموزش و مهارت آموزی در این صنعت است، گفت: عمده کسانی که در مراکز پتروشیمی جنوب کار کرده‌اند و کار می‌کنند کسانی هستند که هم تحصیلات خود را در شیراز گذرانده‌اند و هم دوره یادگیری و کارورزی خود را مثلا در پتروشیمی مرودشت گذرانده‌اند.
 
او با بیان اینکه در فارس تجربه موفقی در زمینه پتروشیمی داشتیم، گفت: انتظار داریم که جلوداری حرکت علمی برای فارس بتواند انشاالله باقی بماند. دانشگاه‌ شیراز و دیگر دانشگاههای فارس نیاز به حمایت و تقویت دارد، اما در آمایش آموزش‌عالی به نظر می‌رسد کم لطفی‌هایی را شاهد بوده‌ایم.
 
امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که در بحث آمایش سرزمینی، نباید قطب بودن فارس به لحاظ علمی دچار لطمه شود، گفت: نکته دیگر اینکه در خصوص مراکز پتروشیمی، باید به نحوی شاهد توسعه مناسبی باشیم و جایگاه فارس در این حوزه هم حفظ شود.
 
او با اشاره به درپیش بودن روز نهم دی، روز بصیرت و لزوم تبعیت از ولایت، گفت: بصیرت برای آنست که راه را گم نکنیم، اگر حجت خدا را نشناسیم، راه را گم می‌کنیم و امروز مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای دام ظله العالی چراغ روشن و فروزنده ای است که آقا امام زمان جلوی راه ما قرار داده و فرموده دنبال ایشان باشید و ما این را باور داریم و محکم میایستیم و مطمئن هستیم که اگر از این مسیر منحرف نشویم عزت دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
 
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به اظهارنظرهای مقام‌های رژیم صهیونیستی در خصوص ایران، با تاکید براینکه آنان یاوه گفته و بزرگتر از دهانشان حرف می‌زنند، خاطرنشان کرد: مسئولان رژیم جعلی صهیونیستی بدانند، رهبر عظیم الشأن ما به آمریکا که مثلا بزرگتر از اوست فرموده اند که مطمئن باشید دوران بزن دررو تمام شده است، همچنین ایشان چند سال قبل فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، اگر اینها می‌خواهند زودتر نابود شوند جلو بیایند تا ما هم زودتر به نفس‌های پلید آنها پایان بدهیم 
 
نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به بودجه سال ۱۴۰۱ که از سوی مجلس در حال بررسی است، گفت: در ایامی که بودجه تنظیم می شود و همه به دنبال این هستند که سهم بیشتری از بودجه برای خود بگیرند بنده عرض می‌کنم ما چون مسلمان هستیم و همه کشور با هم برادریم این درست نیست که حق دیگران را بگیریم و خوشحال باشیم که سهم ما بیشتر از حقمان باشد.
 
امام جمعه شیراز تاکید کرد: ما معتقد هستیم بودجه باید عادلانه برای همه مردم کشور تقسیم شود، نکته‌ای که دوست داریم در بودجه دقت شود و از مجموع نمایندگان استان هم خواهش می کنیم به آن توجه کنند اینست که چیزی که به فارس داده می شود عادلانه باشد یعنی جمعیت ما را در نظر بگیرند و به تناسب جمعیت به ما بودجه را اختصاص بدهند، پهنه استان را در نظر بگیرند و بودجه را متناسب با آن به ما بدهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
431 کلیک ها  جمعه, 03 دی 1400 14:39
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا