انسجام مدیریتی در مواجه با توطئه های دشمن /برنامه راهبردی مدون وجود ندارد

انسجام مدیریتی در مواجه با توطئه های دشمن /برنامه راهبردی مدون وجود ندارد
   
انسجام مدیریتی در مواجه با توطئه های دشمن /برنامه راهبردی مدون وجود ندارد |||| ||||

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس در پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز، در باب جهاد تبیین که یکی از انتظارات مقام معظم رهبری است، گفت: این تبیین بایستی با نگاه جهادی صورت بپذیرد، جهاد تبیین اگر به خواستگاه آن نگاه کنیم یعنی به یکی از ابعاد جهاد فرهنگی که خواستگاه آن معطوف می‌شود.

 

به گزارش راستین آنلاین  با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به رسانه و فضای مجازی به صورت مکرر فرمودند آنچه امروز به صورت واقع شاهد آن هستیم جهاد در عرصه رسانه و فضای مجازی است که نباید از چشم مسئولان امر مغفول بماند، افزود: جهاد تبیین با نگاهی که مقام معظم رهبری نسبت به رسانه دارند و نسبت به فضای مجازی دارند با نگاه فرصت محوری میتواند بستری برای ترویج و تبیین اندیشه ناب و باور دینی و انقلابی اسلامی ایران باشد.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس ادامه داد: جهاد تبیین در اذهان تمام مردم دنیا علی الخصوص جوانان این مرز و بوم متاسفانه مغفول مانده است و آن انتظاری که مقام معظم رهبری در باب آسیب شناسی فرهنگ و رسانه داشتند.

 

او ادامه داد: مسئولان امر باید یک آسیب شناسی داشته باشند در باب فرهنگ و رسانه و نکات ضعف را احصا کنند و بر نقاط قوت تکیه کنند تا بتوانند در برابر این جبهه که دشمن علیه جمهوری اسلامی ایجاد کرده است یارای مقابله داشته باشند.

 

رضایی خاطرنشان کرد: امروز متولیان دستگاه‌های فرهنگی در کشور بسیارند، اما چرا آن نتیجه‌ای که باید در باب فرهنگی حصول شود چرا حصول نمیشود؟ این را باید آسیب شناسی کرد. با یک نگاه اجمالی بر روند فرهنگی و دستگاه‌های موجود شاهد آن هستیم که تعدد این دستگاه‌ها هرچند فرصتی هستند برای این نظام مقدس، اما اگر در مدیریت آن انسجام نباشد در این عدم هماهنگی و توازن قطعا لطمه و ضربه و آن نتیجه‌ای که باید در بعد فرهنگی حاصل شود حاصل نمیشود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: جهاد تبیین در فضای مجازی و رسانه امروز وظیفه تک تک دلسوزان نظام است چرا که این جنگ جنگی واقعی است. دشمن در جنگ‌های سرزمینی ناتوان و مغلوب همت مردم بزرگ ایران شد، اما امروز به علت عدم انسجام مدیریتی در مواجهه با توطئه‌های دشمن در عرصه فضای مجازی بعضا لطماتی را متوجه ساختار فرهنگی و رسانه‌ای می بینیم.

 

او در ادامه با بیان اینکه دومین امر که باید بازنگری شود در بحث فرهنگ و رسانه تدوین برنامه‌ای مدون و راهبردی برای ایجاد انسجام مدیریتی است، گفت: امروز یک برنامه راهبردی مدون وجود ندارد که دستگاه‌های متولی ذیل آن انجام وظیفه کنند این وظیفه صاحب نظران و صاحب فکران است که بنشینند در هیئت‌های اندیشه ورز برنامه‌ای تدوین و طراحی کنند تا ساختار‌های فرهنگی به صورت منسجم با مدیریت واحد به سان یک جبهه در مقابل جبهه رسانه‌ای دشمن عمل کنند.

 

رضایی تاکید کرد که دغدغه مقام معظم رهبری را در این باب جدی بگیریم چرا که منفذ و روزنه نفوذ فرهنگ دشمن از این معبر باید جانانه جانفشانی کنیم تا دشمن توفیقی حاصل نکند چرا که توفیق دشمن به معنای تضعیف جبهه انقلاب اسلامی است.

 

مظلومیت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی 

او گفت: امروز فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در مواجهه با تهاجم فرهنگی دشمن مظلوم واقع شده است و مسئولان امر باور نکرده‌اند که باید جانانه کفن‌پوش در میدان مبارزه و در میدان جنگ جدیدی که دشمن باز کرده است بایستند و مقابله کنند.

 

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس افزود: امروز آموزش سواد رسانه‌ای یکی از ملزومات ایست که باید تک تک افراد جامعه را در بر بگیرد مسئولان امر چه چاره‌ای اندیشید ه اند چه آموزش‌هایی را برای مردم عزیز شریف ایران دیده اند تا در عدم ناآگاهی فرهنگ آن‌ها مورد تهاجم دشمن قرار نگیرد امروز باید با پشتیبانی لجستیکی عقبه فرهنگ و رسانه از این فرهنگ عظیم دفاع کرد.

 

او اظهار کرد: پدران و مادران در کنار آموزش، در کنار تامین مایحتاج مادی و معنوی، یک همت ویژه‌ای برای آموزش و سواد رسانه‌ای فرزندان خود بگمارند که اگر نگمارند آنجا که فرزندانشان در خانه‌ها آرمیده‌اند و در فضای مجازی که امروز به مثال یک دریای متلاطم‌ای است که هر لحظه ممکن است جوانان و فرزندان شما در آن غرق شوند در ناآگاهی شاهد از بین رفتن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی و انقلابی خودمان نباشیم.

 

رضایی خطاب به مسئولان، گفت: این روز‌ها حال دل مردم خوش نیست هر چند امیدوار ره را می‌پیمایند، اما حال دل مردم خوب نیست استحقاق مردم شریف و عزیز و نجیب مردم ایران که در تمام بزنگاه‌ها با جان و مال و آبرو پای حیثیت و کیان انقلاب این نظام و پای کم کاری برخی از مسئولان ایستادند این نیست، این نیست که پدران و مادران امروز برای تامین مایحتاج اولیه زندگی خود و فرزندانشان شرمنده خانواده خود باشند.

 

در مکتب علوی با متخلفان برخورد شود

او ادامه داد: امروز انتظار مردم این است که با روی کار آمدن این دولت انقلابی کم کاری‌های مسئولان در دولت‌های قبل پیگیری برآورده و مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود روند خوبی در دولت انقلابی مشاهده می‌شود، اما نیاز است در تغییر و تحولی که مردم آرزوی آن را می‌کشیدند تسریع ایجاد شود.
 
رضایی بیان کرد: ادامه دار شدن وضعیت موجود یعنی فراهم کردن زمینه سوء استفاده برای برخی افراد که دل در گرو منافع شخصی خود دارند نه منافع مردم و منافع انقلاب و جمهوری اسلامی این خواسته مردم عزیز و شریف جمهوری اسلامی ایران است اندک پس اندازی را مردم داشتند که به دعوت برخی مسئولان در دولت قبل در بازار سرمایه به دست دزدان بی حیا به یغما رفته است انتظار مردم این است که متولیان امر با نگاه علوی در دادگاه علوی محاکمه شوند کسانی که مردم را با نگاه غیر کارشناسانه دعوت به بازار سرمایه کردند، و پس انداز اندک آن‌ها را به یغما بردند و به باد دادند.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: مردم شرایط تحریم را تحمل می‌کنند چرا که قرار نیست نان بگیرند و عزت بفروشند، اما انتظار این است که در مکتب علوی که طوری با متخلفان برخورد شود تا مردم به پای نظام علوی نگذارند. امروز انتظار مردم از مسئولان امر این است که متخلفان را محاکمه کنند کسانی را که با نان مردم بازی می‌کنند.
 
رییس سازمان بسیج رسانه استان فارس گفت: در این نظام مقدس باید حق مظلوم از ظالم ستانده شود، و اگر سیلی توسط ظالم به صورت مظلوم خورد دادستانی و دادخواهی شود. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
597 کلیک ها  جمعه, 28 آبان 1400 13:18
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا