اهمیت انتصاب مدیر بومی در استان /انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شماست و نه به صلاح شیراز

اهمیت انتصاب مدیر بومی در استان /انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شماست و نه به صلاح شیراز
   
اهمیت انتصاب مدیر بومی در استان /انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شماست و نه به صلاح شیراز |||| ||||

عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز یکشنبه ۱۶آبان در صحن علنی شورای شهر خطاب به شهردار این کلانشهر با بیام اینکه انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شماست و نه به صلاح شهرداری و شیراز گفت : کارهای بزرگ را با انسان‌های بزرگ می‌توان انجام داد ومدیر بومی به هزار و یک دلیل بهتر از مدیر سرشناس غیربومی است.

 
 
به گزارش راستین آنلاین رضا محمدیان عصر امروز در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه چند ماهی از آغاز به کار شورای ششم میگذرد افزود: در هفته گذشته برنامه رویکردهای دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز با عنوان «چشم انداز دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی» مصوب شد .
 
او در ادامه سخنان خود با اشاره به این رویکرد افزود : اگر خروجی آن کارهای اجرایی و توسعه زیرساخت‌های سطح شهر نباشد هیچ منفعتی نداشته و این شورا و این دوره شهرداری نیز در اذهان عمومی به عنوان شورا و دوره‌ای ناکارآمد خواهد ماند. 
محمدیان با بیان اینکه باید اجرای پروژه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقل و ریلی، فضای سبز و غیره در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: لازم است شهردار لیستی از پروژه‌های خرد و کلان را در قالب افق 1404 (سال پایانی فعالیت شورای ششم) که می‌تواند به همان تعداد 1404 پروژه نیز باشد ارائه دهد.
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) اضافه کرد: شهردار شیراز باید با فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام فعلی و آغاز عملیات پروژه‌های جدید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار برد. 
 
محمدیان اجرای پروژه‌های بزرگی همچون سد تنگ سرخ، گسترش پارک 580 هکتاری دراک به هزار هکتار و اجرای تله‌کابین و شهربازی بزرگ شیراز در آن را برشمرد و ادامه داد: اجرای شهرک سینمایی و پروژه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی (ع) به نام امین ولایت، اجرای ساختمان تعزیه، اجرای حداقل 11 ورزشگاه سرپوشیده و 11 فرهنگسرای بزرگ (هر منطقه یک عدد)، ساخت مراکز محلات، خانه‌های قرآن و فرهنگسراهای کوچک در نقاط مختلف، ساخت مساجد و خانه‌های فرهنگ و ورزش چندمنظوره، اجرای حداقل 50 زمین چمن مصنوعی جدید نیز باید در دستورکار شهرداری شیراز قرار گیرد.
 
او با اشاره به لزوم گسترش فضای سبز شهری ابراز داشت: اجرای طرح هتل‌های اقلیمی کشور (20 فرهنگ، 20 اقلیم) در پارک 480 هکتاری بام شیراز، تکمیل پارک 50 هکتاری احمد بن موسی (ع)، اجرای فاز بعدی پارک نماز، اجرای پارک چمران جنوبی، اجرای فازهای تکمیلی پارک 240 هکتاری چنارراهدار، اجرای پارک مخابرات، اجرای پارک‌های محلی در شهرک‌های جنوبی و شرقی، اجرای باغات خانواده جدید و باغات اختصاصی کودکان و بیماران خاص و سالمندان و اجرای پیاده‌راه محور عرفان و پل علی بن حمزه (ع) نیز بایستی به سرعت انجام شود تا سرانه فضای سبز به عدد قابل قبول آن نزدیک گردد.
 
همچنین مرمت منازل تاریخی در اختیار و بکارگیری آنها در کاربری‌های فرهنگی، مرمت و توسعه حرم امامزادگان و مساجد و مدارس تاریخی شهر شیراز، اجرای موزه ملل، اجرای پروژه زندیه، ساماندهی قبرستان وادی السلام، ساماندهی قبرستان‌های محلی قدیمی، اجرای پروژه بین‌الحرمین، بهسازی راه‌های دسترسی به بافت فرسوده و راه‌های داخلی آن و بازگشایی معابری که بر اساس طرح تفصیلی به تصویب رسیده است، جزو طرح‌های فرهنگی بود که محمدیان به آنها اشاره و تاکید به اجرای آن کرد.
این عضو شورا در ادامه گفت: تکمیل فاز 2 اتوبان کوهسار، اتمام فاز 2 بلوار مولوی و تقاطع آخر آن و اجرای پل روی رودخانه در مسیر مربوطه، اجرای تقاطع احمد بن موسی (ع) و نواب صفوی و کمربندی، اجرای پروژه میدان قصردشت، اجرای تونل ملل و بازگشایی معبر ورودی جدید شهر شیراز، اجرای تقاطع خرامه و اتمام 20 متری حاج عزت فهندژ، اجرای دورگردهای چمران، اجرای تقاطع هفت‌تن چهل مقام، اجرای تقاطع مطهری کمربندی، تقاطع کمربندی سفیر جنوبی، چپگرد مدرس غدیر، تقاطع 55 متری جنوب شهرک گلستان و حسینی الهاشمی، تعریض پل سلمان فارسی، اجرای تقاطع جام جم، اجرای بزرگراهی جدید در شمال غرب موازی محور فعلی با توجه به افزایش بار ورودی به دلیل اتمام اتوبان شیراز - اصفهان، تکمیل ساختمان فناوری اطلاعات شهرداری، تکمیل ساختمان مرکزی شهرداری از جمله پروژه‌های عمرانی است که باید به آنها توجه شود و عملیات اجرایی آنها هرچه سریع‌تر آغاز شود.
 
او با بیان اینکه کارهای بزرگ را با انسان‌های بزرگ می‌توان انجام داد، خطاب به شهردار شیراز گفت: از شما خواهش و تاکید می‌کنم به بدنه کارشناسان شهرداری اطمینان بیشتری کنید و مدیران خود را هرچه سریعتر از بین اشخاص کارآمد و باتجربه و با سابقه مثبت اجرایی انتخاب کنید.
 
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) ادامه داد: انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شماست و نه به صلاح شهرداری و شهر شیراز. 
 
محمدیان شهردار شیراز را شخصی باهوش و نکته‌سنج خواند و بیان کرد: شهردار شیراز باید این فرصت را غنیمت شمرده و سریع مشغول اجرای برنامه‌های عملیاتی پیشرفت و توسعه شهر شیراز شود تا نام این دوره از شورا و شهرداری نیز مانند دوره چهارم شورا و شهرداری مربوطه در اذهان مردم به عنوان تلاشگرانی برای سازندگی و پیشرفت، ماندگار بماند.
 
مدیر بومی به هزار و یک دلیل بهتر از مدیر سرشناس غیربومی است
 
او در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: از استاندار انقلابی، مردمی و خوش‌نام استان فارس دکتر ایمانیه خواهش می‌کنم در انتخاب مدیران استان ضمن توجه به تخصص، کارآمدی، سوابق تجربی مفید و موثر و تعهد اشخاص و نه صرفاً رزومه‌های آنچنانی افراد، حتماً از استعدادهای بومی استان فارس استفاده گردد.
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه مدیر بومی به هزار و یک دلیل بهتر از مدیر سرشناس غیربومی است، تصریح کرد: برای یک بار هم که شده مانند استان‌های اصفهان، آذربایجان، کهکیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌ها عمل کنیم تا آرزویی که مردم شریف استان در دوره‌های مختلف مدیریتی داشته‌اند، تحقق یابد.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
616 کلیک ها  یکشنبه, 16 آبان 1400 19:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا