• نماینده شیراز و زرقان در مجلس مطرح کرد

ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور

ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور
   
ضرورت تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور |||| ||||

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر تصویب سند راهبردی اشتغال در کشور تاکید کرد.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در آیین نوزدهمین مسابقه ملی مهارت در مجتمع شهید ربانی با بیان اینکه در حوزه کارآفرینی و اشتغال با مشکلات عدیده ای مواجه ایم و این یک واقعیت تلخ است، اظهار داشت: در این حوزه راهبردهای تعیین کننده و قابل توجه ارائه ندادیم.
 
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ کار در کشور ما جدی گرفته نشده و دچار یک رویه اشتباه بوده ایم و همین که امروز یک سند راهبردی اشتغال نداریم، خود حکایت از این رویه اشتباه دارد.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی جوانان ما نگاهشان به اشتغال استخدام دولتی در ساختار اداری است نیز نشان از همین تفکر اشتباه می باشد.
 
او با اشاره به تجربیات موفق برخی کشورها در حوزه کارآفرینی بیان کرد: برخی کشورها با برنامه های ساده، خانواده ها را درگیر تولید و اشتغال کرده اند.
 
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود صنایع مختلف در استان فارس و تعطیلی این صنایع با اشتباهات و سیاست های غلط خاطرنشان کرد: استان فارس امروز استان صنایع خاموش است چراکه صنعت در این استان با تصمیمات غلط و واگذاری های غیر اصولی تعطیل شد.
 
او با بیان اینکه باید نگاه ما به اشتغال و کارآفرینی تغییر کند، اظهار داشت: در تصویب بودجه،قوانین و اجرا همه عوامل باید پای کار بیایند تا مشکل کشور در این حوزه حل شود چراکه با نگاه جزیره ای نمی توان موفق بود.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان نیز به نقش مهم سازمان فنی و حرفه ای در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: مجموعه سازمان فنی و حرفه‌ای پیشتاز این عرصه است و مجلس نیز نقش حمایتی خود را ایفا خواهد کرد.
 
تقدیر از برگزیدگان مسابقه ملی مهارت و اهدای هدیه و لوح سپاس به آنان، پایان بخش این مراسم بود.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
263 کلیک ها  دوشنبه, 10 آبان 1400 11:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا