• نماینده شیراز و زرقان در بازدید از دانشگاه صنعتی صدرا

ضعف مهارتی و فنی نتیجه نگاه غلط آموزشی است

ضعف مهارتی و فنی نتیجه نگاه غلط آموزشی است
   
ضعف مهارتی و فنی نتیجه نگاه غلط آموزشی است |||| ||||

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه صنعتی صدرا گفت: ضعف مهارت فنی و حرفه ای نتیجه نگاه غلط آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور بوده است.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در بازدید از دانشگاه صنعتی صدرا و در نشستی با رییس و معاونان این دانشگاه با توجه به مأموریت خطیر این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیازهای کشور گفت: در نظام آموزشی ما اشکالات اساسی وجود دارد به ویژه در مقاطعی که دوران شکل گیری شخصیت فرزندان این مرز و بوم است.
 
او افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما به گونه ای است که دانش آموزان را برای زندگی آینده و نیازهای کشور آماده نمی کند و بیشتر توجه به موضوعات حفظ محور و غیر قابل استفاده در زندگی را دنبال کرده است.
 
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه بلند تربیتی در آموزه های دینی و ملی اظهارداشت: نگاه تعلیم و تربیت فعلی نگاه محتوایی و معلم محور نیست؛ از طرفی منزلت و شأن معلم آسیب دیده و از طرف دیگر بی توجهی به مهارت محوری در نظام آموزشی بیداد می کند و این یک ضعف بزرگ است.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه امروز حجم عظیمی از نیروها و جوانان ما بیکار بوده و یا صرفاً به دنبال پشت میز نشینی هستند، ریشه اش در همین نگاه غلط به فرهنگ کار و عدم توجه به مهارت های فنی و تخصصی است.
 
او خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نقش دانشگاه صنعتی پررنگ می شود چراکه ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص و فنی برای کشور مبتنی بر نیازهای روز کشور است.
 
عزیزی با بیان اینکه نگاه عقلانی و انقلابی برای حل مشکلات کشور ضروری است، گفت: وقتی عقلانیت، علم محوری و روحیه انقلابی در کنار هم قرار گرفت، می توان امیدوار بود که مشکلات کشور به حداقل ممکن برسد.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه مهم نیروی انسانی که یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می شود، باید خوب پرورش پیدا کند اگر می خواهیم کشور از عقبه های سخت تحریم و ... عبور کند و این یکی از رسالت های بزرگ دانشگاه صنعتی و مجموعه های مهارتی است.
 
به گفته عزیزی نظام آموزشی ما متناسب با تحولات و نیازهای کشور حرکت نکرده است و دلیل بسیاری از مشکلات در همین موضوع نهفته است.
 
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات دانشگاه صنعتی صدرا را قابل حل دانست و گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس می توانیم از ظرفیت ملی و بودجه سال آینده در این راستا کمک کنیم اما واقعیت این است که دانشگاه نیز باید ظرفیت های خود را پای کار بیاورد. 
 
عزیزی در پایان تصریح کرد: دانشگاه در کنار رویکرد عمیق معرفتی و تربیتی باید در عرصه اقتصادی منابع پایدار را برای تولید درآمد دنبال کند چراکه امروز نمی توان به بودجه های دولتی تکیه کرد.
 
بازدید از قسمت های مختلف دانشگاه پایان بخش برنامه مذکور بود.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
414 کلیک ها  جمعه, 07 آبان 1400 09:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا