• عزیزی:

خطای استراتژیک در آموزش و پرورش/نظر مثبت مجلس در خصوص لایحه رتبه بندی

خطای استراتژیک در آموزش و پرورش/نظر مثبت مجلس در خصوص لایحه رتبه بندی
   
خطای استراتژیک در آموزش و پرورش/نظر مثبت مجلس در خصوص لایحه رتبه بندی |||| ||||

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ منزلت معلمان در تمام ابعاد گفت: متاسفانه در طول سالهای اخیر آموزش و پرورش به جای متن، در حاشیه بوده و این یک خطای استراتژیک است.

 
به گزارش راستین آنلاین ابراهیم عزیزی در دیدار جمعی از نمایندگان فرهنگیان فارس با وی در محل دفتر ارتباطات مردمی، ریشه بسیاری از مشکلات معلمان را در نوع نگاه غلط به آموزش و پرورش دانست و گفت: این نگاه غلط یک خطای استراتژیک بزرگ بوده که به نوعی منشا بسیاری از مشکلات معلمان و وزارتخانه آموزش و پرورش است.
 
او افزود: امروز اگر منزلت معلم دستخوش آسیب شده یا آن انتظاری که از تعلیم و تربیت در تراز اندیشه های بلند انقلاب داریم، محقق نمی شود، ریشه اش در نگاه غلطی بوده که بر این وزارتخانه حاکم شده است.
 
نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه شغلی به حرفه معلمی گفت: ما از همان ابتدا یک نگاه جامع و کامل که منشا و معبر همه تحولات باشد را به آموزش و پرورش نداشتیم.
 
او با بیان اینکه اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی جامعه در گروی حفظ منزلت معلم است، افزود: وقتی این منزلت را حفظ نکردیم، جامعه با مشکلات اجتماعی و فرهنگی دیگری مواجه خواهد شد که امروز مشاهده می کنیم.
 
عزیزی افزود: برخی فکر می کنند حفظ منزلت معلم تنها افزایش حقوق آنها است در حالی که حفظ منزلت ایشان ابعاد گسترده تری را شامل می شود که باید در خدمات مناسب به این قشر زحمتکش دیده شود.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فداکاری معلمان و دانش آموزان در برهه های مختلف انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: معلمان ما با درک موقعیت های حساس انقلاب، نه آب به آسیاب دشمن ریختند نه در برابر مسائل کشور خنثی بودند؛ لذا کم ترین حق آنها توجه به مطالبات به حق ایشان است که باید تمام نهادها و سازمان ها در این راستا احساس مسوولیت کنند.
 
عزیزی با اشاره به ۲۶ساحت سند تحول آموزش و پرورش و ضرورت نگاه حرفه ای به این وزارتخانه گفت: مجموعه تمام تصمیمات باید به رضایت مندی معلمان و تحول در آموزش و پرورش بینجامد وگرنه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
 
او به لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس نیز اشاره کرد و افزود: نگاه مجلس به این لایحه مثبت است و دولت نیز با وجود تمام کاستی ها باید آن را در اولویت قرار دهد.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: در طول این مدت معلمان و فرهنگیان نظرات خود را در خصوص لایحه رتبه بندی به مجلس اعلام کردند و ما نیز منعکس کردیم تا به بهترین شکل ممکن این لایحه اجرا شود.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
513 کلیک ها  شنبه, 17 مهر 1400 11:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا