• شهردار شیراز :

دوره رقابت ها گذشته ،اکنون زمان کار است /دستگاه های اجرایی خدمات ارائه دهند

دوره رقابت ها گذشته ،اکنون زمان کار است /دستگاه های اجرایی خدمات ارائه دهند
   
دوره رقابت ها گذشته ،اکنون زمان کار است /دستگاه های اجرایی خدمات ارائه دهند |||| ||||

اکنون زمانی است که مردم از ما کار می خواهند و دوره رقابت ها گذشته است و هر رقابت و هر موضوعی که بوده است گذشته است و الان زمان کار است.

سید احسان اصنافی روز (جمعه ۱۶ مهر) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شیراز گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) میراث اصلی شیراز و عامل هویت بخشی به شهر شیراز است و براساس بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در ۱۳ سال گذشته که شهر شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) معرفی کردند این تکلیف من و سایر مسئولین و وظایف شهروندان را سنگین تر می کند.

 
 
به گزارش راستین آنلاین شهردار شیراز اظهار داشت: باتوجه به اینکه فضای انتخابات تمام شده است و دولت، شورا و شهرداری مستقر شده است و استاندار جدید فارس به عنوان فردی متخصص و مدیری متعهد در مسند استانداری فارس قرار گرفت، سایر مجموعه های مدیریتی شهر نیز در حال شکل گیری است.
 
وی خاطر نشان کرد: الان زمانی است که مردم از ما کار می خواهند و دوره رقابت ها گذشته است و هر رقابت و هر موضوعی که بوده است گذشته است و الان زمان کار است.
 
اصنافی با بیان اینکه شهرداری در بخش های مختلفی به مردم خدمت رسانی می کند و طی سالیان گذشته تلاش های بسیاری انجام شده است، گفت: در شهر شیراز بخش هایی را داریم که علی رغم تلاش هایی که در گذشته شده است اما به دلیل مسائل اجتماعی در مباحث مختلف از جمله خشکسالی بویژه در فارس وجود دارد بخش های حاشیه نشینی در مناطق جنوبی و شرقی شهر شیراز شکل گرفته است که از آنها شاید بتوان به عنوان مناطق کم برخوردار نام برد و تلاش بر این است که در خدمت رسانی به این مناطق خدمت رسانی بیشتری داشته باشیم. از سوی دیگر کار و تلاش در این مناطق، ایفای نقش سایر دستگاه های اجرایی را هم می طلبد.
 
شهردار شیراز در ادامه اظهار کرد: در حوزه حمل و نقل عمومی خواسته های بی شماری از سوی مردم مطرح می شود که بخش های اتوبوسرانی و تاکسیرانی را در برمی گیرد و تلاش شده است تا ظرفیت هایی را برای اضافه کردن بخش تاکسیرانی و بازسازی این ناوگان در داشته باشیم، این در حالیست که باتوجه به تعداد ۷۲۱ دستگاه اتوبوس در شهر شیراز بخشی از این ناوگان به دلیل اینکه عمر مفید آنها تمام شده نیاز به بازسازی دارند و امید است با استفاده از ظرفیت های اوراق مشارکت بتوانیم تعدادی اتوبوس را به شبکه شهری اضافه کنیم.
 
وی با بیان اینکه همچنین در حوزه مترو که مقرر شده بود خط ۲ در سال گذشته افتتاح شود، افزود: متاسفانه بخشی از این پروژه به دلیل تحریم ها و رکود اقتصادی که رخ داده است سرعت اجرای آن کاهش یافت اما درصدد جبران و رفع مشکلات این پروژه هستیم.
 
اصنافی همچنین بزرگراه «شهید سلیمانی» اشاره کرد و گفت: این یکی از ابر پروژه های شهری در جنوب کشور است اما در ۲ سال گذشته این پروژه توقف اجرایی داشته و امید است بتوان با اجرا به موقع این پروژه را به عنوان نمونه کوچکی از خدمت گذاری شهرداری به مردم شیراز داشته باشیم.
 
 شهردار شیراز در ادامه سخنان خود به تشریح چند نکته پرداخت و عنوان کرد: در خصوص مباحث مربوط به بافت تاریخی در تلاشیم تا با ایجاد محوری جدید بخشی از قفل این منطقه را بازگشایی کنیم و براساس مذاکراتی که طی دو هفته گذشته با وزیر کشور داشته ایم مقرر شد تا با تغییر ضابطه منطقه، جریان زندگی را در این محلات مجددا جاری و تلاش کنیم تا هویت تاریخی و اعتقادی مردم در این منطقه مجددا نمودار شود. چرا که وضعیت بافت تاریخی در شأن مرکز شهر شیراز نیست و امید است بتوانیم قدم هایی را در این خصوص برداریم.
 
اصنافی با اشاره به توسعه فضای سبز، خدمت رسانی به محلات و پارک های محله ای و ارائه خدمات عمومی محلات از قبیل لکه گیری و رفع نواقص سطوح خیابان ها، خاطر نشان کرد: تلاش داریم در حوزه جذب سرمایه گذاری اقدامات مناسب انجام شود و با این اقدام بتوانیم بخشی از درآمد شهر شیراز را با جذب سرمایه گذار در این محدوده تأمین کنیم و فشار عوارضی را بر مردم سطح شهر کمتر کنیم.
 
وی در ادامه به حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز اشاره کرد و افزود: این حوزه ای است که دغدغه عموم است و در مباحث فرهنگی و مسائل اجتماعی این یک موضوع فرادستگاهی است که شهرداری هم به عنوان یکی از دستگاه های خدمات رسان به مردم ایفای نقش خواهد کرد، از سوی دیگر با استفاده از ظرفیت فرهنگسراهایی که ایجاد شده از ظرفیت سایر دستگاه های تاثیر گذار در حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر شیراز بهره ببریم و در راستای ادامه اقدامات سخت افزاری بتوانیم بخش های نرم افزاری همچون حرکت در راستای ارتقاء اعتماد عمومی مردم در قالب طرح های مسجد محوری همچون همکاری های مناسبتی مثل موکب های جامانده گان اربعین و سایر برنامه های مشترک اجتماعی با مشارکت دستگاه های نظارتی همچون سپاه پاسداران، بسیج پایگاه مقاومت، سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی تبلیغات و... را داشته باشیم تا بتوانیم نقش خود را به عنوان مدیریت واحد شهری در حوزه فرهنگی اعمال کنیم.
 
شهردار شیراز با تأکید بر اینکه حوزه آسیب های اجتماعی با دقت بیشتری رصد خواهد شد به وجود معتادین متجاهر در سطح شهر و افزایش این معضل اجتماعی اشاره کرد و افزود: امید است که دستگاه های متولی در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در کنار ظرفیتی که شهرداری در احداث اردوگاه ها ایجاد کرده است بتوان حرکتی قابل توجه در ساماندهی و رسیدگی در وضعیت این قشر آسیب دیده و بیمار داشته باشیم.
 
اصنافی با بیان اینکه این آسیب بخش فرهنگی شیراز را هم در برگرفته است، گفت: بخش عمده این معتادین را مهاجرین تشکیل می‌دهند که از روحیه میهمان نوازی مردم شیراز سو استفاده می شود و لذا در کمک هایی که مردم به عنوان خیرین دارند باید این کمک ها هدفمند باشد.
 
شهردار شیراز در پایان با بیان اینکه در روزهای آینده خبرهای خوشی در حوزه خدمت رسانی به مردم توسط خدمت گذاران آنها در شهرداری خواهیم داشت، یادآور شد: در خصوص راه های ارتباطی که مردم و سایرین با شهرداری داشته اند سامانه تلفنی ۱۳۷ تقویت می شود و خواسته ها و مشکلات مردم در این سامانه رصد می شود و سامانه ای که مربوط به رسیدگی به تخلفات اداری شهرداری است به صورت جد این سامانه و شکایات رصد می شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
719 کلیک ها  شنبه, 17 مهر 1400 08:15
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا