تحقق برنامه‌های عفاف و حجاب نیازمند اراده جمعی نهادهای فرهنگی است

تحقق برنامه‌های عفاف و حجاب نیازمند اراده جمعی نهادهای فرهنگی است
   
تحقق برنامه‌های عفاف و حجاب نیازمند اراده جمعی نهادهای فرهنگی است |||| ||||

استاندار فارس، عملیاتی شدن هر برنامه‌ای در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند اراده جمعی و پویایی نهادهای فرهنگی، دولتی و خصوصی دانست.

 
به گزارش راستین آنلاین عنایت‌الله رحیمی عصر شنبه ۲۷ شهریور در جلسه کارگروه عفاف و حجاب استان فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، بر لزوم استفاده از زبان اقناع و محبت و حاکمیت بر قلوب برای ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد.
 
او افزود: علاوه بر به کارگیری برخوردهای قانونی در مواقع لازم باید از طریق اقناع سازی به مخاطب اثبات کنیم که حجاب موجب محدودیت او نیست بلکه برایش مصونیت به دنبال می‌آورد.
 
استاندار فارس با بیان اینکه وظیفه استانداری به عنوان یک نهاد حاکمیتی سیاست‌گذاری، کنترل و نظارت و هدایت است، عنوان کرد: وظیفه اجرا قوانین بر عهده سایر دستگاه‌ها و نهادها است که این وظیفه در قانون مشخص شده است.
 
رحیمی همچنین با اشاره به وجود بندهای قانونی برای تحقق این وظایف مدیریت ارشد در زمینه تامین اعتبار و استفاده از امکانات موجود بر لزوم استفاده بیشتر از این بندهای قانونی در حوزه حجاب و عفاف تاکید کرد.
 
او با اشاره به سخنان پیامبر گرامی اسلام مبنی بر اینکه ‌«همانا گناه تا هنگامی که پنهان باشد تنها به گناهکار آسیب می‌زند و هنگامی که آشکار باشد و اعتراضی به آن نشود به همه افراد جامعه آسیب می‌زند»، اظهار کرد: بی حجابی و بد حجابی نیز از مصادیق گناهان آشکار است که علاوه بر فرد گناهکار به جامعه آسیب وارد می‌کند.
 
نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه جزو باورداشت‌های فرهنگی است
 
به اعتقاد استاندار فارس، نهادینه کردن عفاف و حجاب در جامعه را جزو باورداشت‌های فرهنگی و ارزش‌های دینی ما است که برای این امر باید در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه برنامه ریزی خاص انجام شود.
 
رحیمی بیان کرد: بی تردید برنامه ریزی در این زمینه امکانات و الزامات خاصی می‌طلبد که باید با هماهنگی و هم افزایی به تامین این امکانات بپردازیم.
 
استاندار فارس همچنین برنامه ریزی در زمینه نهادسازی برای فرهنگ عفاف و حجاب را سبب تعمیق این فرهنگ دانست و تاکید کرد: حفظ و پاسداری از این باورهای ارزشمند همواره در دستور کار بوده و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
 
به گفته رحیمی، مشکلات اقتصادی و بیکاری رابطه‌ای مستقیم با ترویج ناهنجاری‌ها و مفاسد در جامعه دارد و به همین علت است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر شعار و دستورالعمل هر سال را بر مبنای موضوعات اقتصادی مطرح می‌کنند.
 
او با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی فرهنگی بوده است، بر لزوم استفاده از زبان اقناع و محبت و حاکمیت بر قلوب برای ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد و در ادامه گفت: علاوه بر به کارگیری برخوردهای قانونی در مواقع لازم باید از طریق اقناع سازی به مخاطب اثبات کنیم که حجاب موجب محدودیت او نیست بلکه برایش مصونیت به دنبال می‌آورد.
 
استاندار فارس همچنین تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید بر اساس دستورالعمل‌ها و وظایف تعریف شده به امر مهم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بپردازند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
219 کلیک ها  شنبه, 27 شهریور 1400 20:54
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا