مردم خواهان اصلاح امور هستند/ تقابل بین مسئولین سم است

مردم خواهان اصلاح امور هستند/ تقابل بین مسئولین سم است
   
مردم خواهان اصلاح امور هستند/ تقابل بین مسئولین سم است |||| ||||

استاندار فارس گفت: تغییرات و تحولات کشور بعد از اراده خداوند با خواست مردم رقم می خورد و مردم خواهان اصلاح امور و حرکت به سمت احسن هستند.

به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی در دیدار منتخبین جدید شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که باید با بررسی تصمیمات و اقدامات گذشتگان تلاش کنیم وضعیت اداره شهر را بهبود ببخشیم، اظهارداشت: بهبود شرایط نیازمند الزاماتی است که باید رعایت شود؛ یکی از شرایط اساسی این است که خودرا واقعا خادم و مردم را ولی نعمت خود بدانیم و این موضوع را در عمل نشان دهیم.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که برای موفقیت و بالندگی بیشتر شورا باید همه اعضا از نهاد شورا حفاظت کنند، ادامه داد: برایند دیدگاه کلی اعضای شورا باید جایگاه شیراز را در تراز ملی و فراملی قرار دهد که این موضوع باید در رفتارها و تصمیمات اعضای شورا متبلور شود.

 

باید به گونه ای عمل کنیم که چشم پاکی و دست پاکی یک معیار مهم برای همه کارگزاران خرد و کلان نظام جمهوری اسلامی باشد و در برابر این آسیب ها خودمان را به خدا بسپاریم.

 

استاندارفارس با اشاره به این که شفافیت یکی دیگر از شروط اصلاح وضعیت اداره شهر است، اظهارداشت: قرار نیست تصمیمات ما بجز موارد امنیتی، محرمانه باشد و مردم از آن مطلع نشوند؛ اگر ایرادی به تصمیمات ما وارد است مردم باید بتوانند انتقاد کنند تا تصمیمات خود را اصلاح کنیم و یا حداقل تکرار نکنیم.
 

 رحیمی با بیان این که علوم دارای انشعاباتی مختلفی است و اداره شهر به عنوان یک موجود زنده که دارای رشد و نمو است نیازمند بهره گیری از توان متخصصان مختلف برای دستیابی به بهترین تصمیمات و رویکردها می باشد، افزود: شهرداری قبل از ولادت تا بعد از مرگ شهروندان دارای وظایف تعریف شده ای است و برای ایفای وظایف متعدد و گسترده خود باید از خرد جمعی بهره ببرد.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با تاکید بر این که شیراز دارای نقش های جهانی، ملی، منطقه ای و محلی است، افزود: اولویت شورای شهر باید این باشد که فشار را از روی شهرداری کم کند تا با ایفای نقش جهانی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی را به دنیا بشناساند و با فعال کردن دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی پارلمان محلی ارتباطات بی المللی شهر شیراز را فعال کند.

 

وی با اشاره به این که در سطح ملی، استان فارس و شهر شیراز به عنوان شناسنامه ایران اسلامی در ابعاد تاریخی، ادبی و فرهنگی مطرح است، اظهارداشت: در سطح منطقه ای نقش شیراز خدمات رسانی به جنوب کشور است که در این راستا باید زیرساخت های لازم فراهم شود.

 

استاندارفارس با بیان این که در بعد محلی شهرداری شیراز باید طرح مدون و منسجمی برای ارائه خدمات به شهروندان داشته باشد، گفت: باید برگرفته از طرح های تفصیلی، راهبردی و جامع باید یک برنامه کامل و کارشناسانه برای شیراز تهیه و طرح های قبلی نیز بررسی و با توجه به نیازهای روز، به هنگام شود.

 

  رحیمی با اشاره به این که اعضای شورای شهر باید شناخت خود را از وظایف شورا و شهرداری تکمیل و الزامات قانونی اداره شهر را به خوبی بررسی کنند، اظهارداشت: تسلط بر قانون یکی از رموز موفقیت اعضای شورا خواهد بود؛ اعضای شورا باتسلط بر مقررات استخدامی، اداری و مالی دچار تصمیمات خارج از قانون نخواهند شد.

 

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس یکی از اشکالات اداره شهر را ساختار و فرایندهای شهرداری دانست و با تاکید بر اصلاح و شفاف سازی این ساختارها و فرایندها، افزود: فرایندها باید روشن و ساده و با استثنای کم باشد تا امکان لغزش و انحراف را کاهش دهد و برای مردم قابل فهم باشد.

 

وی با بیان این که نیروی انسانی شهرداری دارای اهمیت بسیار زیادی است، اظهارداشت: دخل و تصرف در نیروی انسانی شهرداری در اختیار شورای شهر نیست اما هدف گذاری باید به گونه ای باشد که به مدیریت مطلوب در بخش نیروی انسانی دست پیدا کنیم.

 

استاندارفارس با اشاره به این که با انباشت نیروی انسانی غیرمتخصص و ناکارآمد در شهرداری مواجه هستیم، ادامه داد: ارتباط قلبی و دوستانه با حفظ اقتدار مدیران شهری با کارکنان شهرداری می تواند مدیریت شهری را در استفاده از سرمایه انسانی شهرداری موفق کند.
 

 رحیمی با بیان این که حداکثرهمکاری را با شورای شهر شیراز در مدت مسئولیت داشته و از همه ظرفیت های قانونی برای تعامل و همراهی با شورا استفاده کرده است، ادامه داد: به عنوان استاندارفارس و خادم مردم در خدمت شورای جدید نیز خواهم بود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس انتخاب شهردار توسط شورای شهر را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و تاکید کرد: باید فردی جامع الاطراف، دارای شناخت مناسب از شهر، مسلط بر قوانین و مقررات، آشنا با مباحث فنی و هماهنگ با دیدگاه های شورا به عنوان شهردار برگزیده شود.

 

وی با اشاره به این که اعضای شورا باید پاسخگوی عملکرد و تصمیمات خودشان در آینده باشند، ادامه داد: عملکرد گذشتگان را آسیب شناسی کنید تا اگر آسیبی بوده ، شورای آینده دچار آن نشود و کارهای خوب گذشتگان را با کیفیت و سرعت بیشتر ارایه دهید شما به افق های بلند آینده نگاه کنید و کارهای بهتری را برای شهروندان انجام دهید، شما باید به آینده نگاه کنید.
استاندارفارس با تاکید بر این که تقابل بین مسئولین، سم است، گفت: اعضای شورای باید تلاش کنند از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعت و همه تشکل های مدنی ، فرهنگی ، حرفه ای و صنفی استفاده کنند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
419 کلیک ها  سه شنبه, 12 مرداد 1400 20:07
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا