افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز /کمیت ایجاد و توسعه پیاده‌راه‌ها در دوره پنجم، قابل مقایسه با گذشته نیست

افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز /کمیت ایجاد و توسعه پیاده‌راه‌ها در دوره پنجم، قابل مقایسه با گذشته نیست
   
افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز /کمیت ایجاد و توسعه پیاده‌راه‌ها در دوره پنجم، قابل مقایسه با گذشته نیست |||| ||||

رئیس شورای شهر شیراز گفت: شاهد تبلور معنای انسان‌محوری از نگاه اسلامی و منظر اجتماعی در کلان‌شهر شیراز هستیم.

به گزارش راستین آنلاین سید عبدالرزاق موسوی عصر چهارشنبه ششم مرداد در آیین افتتاح پروژه‌های منطقه ۵ شهرداری شیراز، اظهار کرد: شورا و شهرداری شیراز در دوره پنجم برای همه فعالیت‌های خود توجیه فرهنگی داشت و از همین رو باید از شهردار شیراز و دیگر دست‌اندرکاران این عرصه قدردانی کرد؛ زیرا فعالیت آن‌ها ارزشمند بوده است. 

او با اشاره به حدیث معصوم (ع) از صحت و امنیت باعنوان دو نعمت ناشناخته یاد کرد که انسان از ارزش آن‌ها غافل است.

موسوی افزود: منظور از صحت، سلامتی و تندرستی جسم و اندیشه و روان و منظور از امنیت نیز امنیت فکر، مال، زندگی خصوصی و اجتماعی است؛ آنچه امروز به‌شدت به ضرورت آن پی برده‌ایم و چنانچه همه تلاش کنیم به این دو دست یابیم، سایر نیازها نیز تامین خواهد شد. 

رییس شورای اسلامی شهر شیراز، بهره‌برداری از مجموعه‌ای فرهنگی و اجتماعی را در منطقه‌ای کم‌تربرخوردار از شهر مصداق همین کلام دانست و عنوان کرد: ارائه این خدمات نشان می‌دهد شورای پنجم و شهرداری به عنوان بازوی اجرایی آن به شعار و رویکرد خود وفادار بود و انسان‌محوری را هم در کلام و هم در مصداق نشان داد. 

موسوی با یادآوری از مرحوم مهندس اعتمادی، شهردار اسبق و فقید شیراز از پیگیری ایشان برای حل مسائل مربوط به شهر تا آخرین روزهای زندگی سخن گفت و این مسوولیت‌پذیری اخلاقی را ستود و بیان کرد: مردم شریف شیراز به‌ویژه اهالی منطقه ۵ شایسته بهترین خدمات‌اند و هرچه به آن‌ها خدمت کنیم کم است. 

به گزارش ایسنا، در این آیین بوستان مطالعه به مساحتی بالغ بر ۹هزار مترمربع که برای معلولین و جانبازان مناسب‌سازی شده است به بهره‌برداری رسید؛ این بوستان شامل سالن شطرنج، سالن مطالعه و کتابخانه، وسایل بازی کودکان، آمفی تئاتر روباز، ست بدنسازی و چهارهزار مترمربع فضای سبز است. 

همچنین، ورزشگاه زنده‌یاد مهران اعتمادی (شهردار اسبق شیراز) به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع شامل ۱۲۰۰ مترمربع زمین ورزشی توپی و ۲۰۰ مترمربع سالن ورزش غیرتوپی و رختکن، اتاق داوران و سکوی تماشاگران با گنجایش ۵۰۰ نفر از دیگر طرح‌هایی است که در این مراسم افتتاح شد. 

این دو مجموعه در بولوار قائم به سمت شهرک مطهری - انتهای بولوار گفتار و در محدوده شهرداری منطقه پنج شیراز واقع شده است.

فرهنگسرای عرفان با زیربنای ۱۲۰۰ مترمربع شامل کلاس‌های آموزشی، کتابخانه، سالن مطالعه، اتاق مشاور و ورزش در بولوار عرفان غربی، بوستان غربی قرار دارد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه نوع و کیفیت همکاری شهرداری با ارتش در به ثمر رسیدن مسیر گردشگری باباکوهی این طرح ستودنی است، بیان داشت: این پروژه مشترکا متعلق به شهرداری و ارتش است. 
 
 

سید عبدالرزاق موسوی همچنین در آیین بهره‌برداری از مسیر گردشگری باباکوهی که با حضور شهردار شیراز، جمعی از اعضای شورای شهر، فرمانده ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده انتظامی فارس و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران شهری برگزار شد، ضمن تبریک عید ولایت، با اشاره به سخنی از نویسنده مسیحی، جرج جرداق امیرالمومنان را صدای عدالت بشریت خواند. 

وی در ادامه با قدردانی از شهردار شیراز و همکاران وی در به ثمر نشاندن تلاش‌ها و نیز امیر رضایی فرماندهی ارتش در فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاه ممکن است برخی عدم همکاری‌ها ارزش کاری را کاهش دهد یا از حوزه انجام آن بکاهد؛ اما چنانچه همکاری‌هایی از نوع آنچه در توسعه مسیر گردشگری با ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد آن بودیم، نبود، پروژه به هیچ عنوان عملیاتی نمی‌شد. 

 

موسوی اظهار کرد: شورای پنجم و شهردار منتخب آن تمام فعالیت‌های خود را مبتنی بر برنامه‌ای انجام داد که چارچوب آن از ابتدا تعریف شده بود. 

 

وی با اشاره به اصول ۸۶گانه رویکرد‌های شورای پنجم، بیان داشت: یکی از شاخص‌های رویکرد انسان‌محور افزایش و گسترش فضای عمومی بوده است؛ از این منظر، فضای عمومی به مکانی اطلاق می‌شود که امکان تعامل گروه‌های مردم با یکدیگر در آن فراهم می‌شود و پروژه باباکوهی مصداق کامل فضای عمومی با تمامی ویژگی‌های مثبت آن است. 

 

رییس شورای اسلامی شهر شیراز یکی دیگر از ویژگی‌های این پروژه را پیاده‌راه بودن آن برشمرد و ابراز کرد: یکی از شاخص‌های مهم رویکرد انسان‌محور گسترش و توسعه پیاده‌راه‌هاست و شورای پنجم این افتخار را دارد که کمیت ایجاد و توسعه پیاده‌راه‌ها در آن، قابل مقایسه با گذشته نیست. 
 
_گفتنی است پروژه توسعه مسیر گردشگری باباکوهی، در مساحت ۱۳هزار مترمربع توسط شهرداری منطقه ۳ شهر شیراز، د‌‌ر مجاورت مید‌‌ان قائم (عج) (اطلسی) واقع شده و دارای مسیر دوچرخه سواری، پیاده‌روی، آبنما، فضای سبز و نورپردازی است و در فازهای بعدی این خیابان به ارتفاعات آرامگاه باباکوهی متصل خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
819 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مرداد 1400 22:00
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا