• در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین مطرح شد :

شهرداری فرد کار آمد می خواهد /استفاده از اندیشه های فرهنگیان برای پیشبرد امور فارس

شهرداری فرد کار آمد می خواهد /استفاده از اندیشه های فرهنگیان برای پیشبرد امور فارس
   
شهرداری فرد کار آمد می خواهد /استفاده از اندیشه های فرهنگیان برای پیشبرد امور فارس |||| ||||

شهرداری پول، امکانات و تجهیزات دارد اما آدمی که کار فرهنگی کند را ندارد و بهترین کسانی که می توانند کار فرهنگی انجام دهند فرهنگیان هستند، به همین دلیل شهرداری فرد کار آمد می خواهد. 

 
منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز در گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین مهمترین موضوع را استفاده از اندیشه های فرهنگیان برای پیشبرد امور استان و شیراز دانست. 
 
به گزارش راستین آنلاین سید ابراهیم حسینی عضو منتخب مردم در ششمین شورای اسلامی شیراز گفت : اعضای شورا باید برای حل مشکلات کلانشهر شیراز از افرادی که دارای ایده های قوی برای ایجاد تغییر، تحول و دگرگونی هستند و در شهر جسارت و جرات دارند استفاده کند. 
 
او با بیان اینکه باید بتوانیم معیشت و منزلت افراد و معلمان را به نحو احسن و مطلوب درست کنیم و ارتقاء ببخشیم، تصریح کرد :ما فرهنگیان در هر جایگاهی که هستیم باید با یک تیم منسجم، متعهد متخصص و انقلابی کار و فعالیت خود را با برنامه آغاز کنیم. 
 
حسینی در ادامه گفت و گو با خبرنگار راستین آنلاین با بیان به نظام رتبه بندی فرهنگیان بیان کرد :سال گذشته دولت 12 هزار میلیارد تومان را برای این رتبه بندی اعلام کرد. 
 
او با اشاره به اینکه نظام رتبه بندی معلمان درکلیت چیزخوبی است، اضافه کرد : ولی باید با حساب وکتاب و با عقلانیت امور این رتبه بندی پیش رود. 
 
عضو منتخب شورای ششم ضمن اینکه باید منافع فرهنگیان و همکاران در این رتبه بندی دیده شود، اظهار کرد : در مجلس بودجه 12 هزار میلیارد تومانی را برای این لایحه پیش بینی کردند که این بودجه نشدنی و غیر قابل پرداخت است. 
 
حسینی افزود :فرهنگیان طی نامه ای به نمایندگان مجلس و با توجه به اینکه هنوز نظام رتبه بندی به تصویب نرسیده است، اعلام کردند این 12 هزار میلیارد را از کجا آورده اید. 
 
نکته اینجا است که معاون رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد که ما این همه بودجه نداریم. 
 
او در ادامه بیان کرد :من به عنوان یک فرهنگی نقدی جدی و اساسی به این لایحه نظام رتبه بندی دارم، زیراپولی راکه برای این منظور پیش بینی کرده اند نشدنی وغیرقابل پرداخت است یا به عبارتی مسائل مشکلاتی دراین طرح و لایحه است که موارد آن رابه نمایندگان مجلس وازجمله به نمایندگان فارس هم نوشته و تحویل داده ام. 
 
حسینی با بیان اینکه ما باید پای حق و حقوق همکاران خود بایستیم و دفاع کنیم، اضافه کرد :دلمان به یک نظام رتبه بندی که نوشته شده یا نشده و نمی توان از آن استفاده کرد خو ش نباشد. 
 
برقراری ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتقاء جایگاه
 
او همچنین اظهار کرد :باید ارتباط با نمایندگان برقرار باشد، تا بتوانیم از ظرفیت های نمایندگان استانی استفاده و جایگاه فرهنگیان را ارتقاء دهیم. 
 
حسینی به این نکته اشاره کرد که بحث ما فقط دفاع از معیشت و منزلت معلمان نیست بلکه معلمان اندیشه طلایی دارند که جامعه باید از آن استفاده کند و الحمدلله جامعه تا حدودی این پیام را دریافت کرده است. 
 
او همچنین با بیان اینکه انجمن جامعه شناسان کشور هر دوسال میزان اعتماد مردم به اقشار مختلف را بررسی می کنند، اظهار کرد :در چندین سال پیاپی خوشبختانه معلمان بالاترین اعتماد مردم را به خود اختصاص دادند، همان طور که در انتخابات شورای شهر و روستا ها نیز این اتفاق افتاد. 
 
حسینی در ادامه سخنان خود اضافه کرد :به اندازه کافی شهرداری و شهردار روی مسائل عمرانی فشار می آورند به همین دلیل بیاییم در اولویت کار ها یک مقدار هم طرف امور فرهنگی را بگیریم. 
 
باید برنامه های کلی و کلان فرهنگ را با دید جدید نگاه کنیم و در کنار امکانات یک مقدار فرهنگیات هم می خواهد. 
 
حسینی با اشاره به اینکه فرهنگیان منتخب ظرفیتی در شوراها دارند، گفت :باید با تصمیمات درستی که در شورای آموزش و پرورش گرفته می شود از ظرفیت ها استفاده کرد. 
 
او به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت :در سند تحول بنیادین 5 جا اسم شورای شهر و شهرداری آمده و دقیقا مشخص شده که وشرا و شهرداری چه وظایفی در قبال آموزش و پرورش دارند. 
 
عضو شورای شهر شیراز بیان کرد :مدرسه مرکز فعالیت فرهنگی محله است و باید در هر محله مراکز فعالیت ها مبتنی بر مدرسه ها باشد، یعنی اگر شهرداری آمد و خواست یک فعالیت فرهنگی انجام دهد مدرسه باید امکانات را در اختیار شهرداری قرار دهد. 
 
همچنین شهرداری هم باید در حوزه فرهنگی امکانات را در اختیار آموزش و پرورش بگذارد. 
 
او در صحبت های پایانی خود با بیان اینکه در شورای شهر هر کس باید به وظیفه خود عمل کند، عنوان کرد :شهرداری پول، امکانات و تجهیزات دارد اما آدمی که کار فرهنگی کند را ندارد و بهترین کسانی که می توانند کار فرهنگی انجام دهند معلمان هستند و من به عنوان یک فرهنگی تقاضا دارم که از ظرفیت فرهنگیان استفاده کنید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
224 کلیک ها  شنبه, 02 مرداد 1400 08:34
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا