کمیسیون‌های ۵ و ۱۰۰ مراقب دلالان و باغ‌خواران باشند

کمیسیون‌های ۵ و ۱۰۰ مراقب دلالان و باغ‌خواران باشند
   
کمیسیون‌های ۵ و ۱۰۰ مراقب دلالان و باغ‌خواران باشند |||| ||||

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کمیسیون‌های مواد ۵ و ۱۰۰ باید مراقب دلالان و باغ‌خواران باشند، چرا که عده‌ای شغل و حرفه شان دلالی برای تغییر کاربری باغ‌هاست.

سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه به زودی شورا و ریاست جمهوری منتخب فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، افزود: فارغ از ایرادات و اشکالاتی که در نحوه بررسی صلاحیت‌ها وجود داشت و پاسخی هم داده نشد، امیدواریم علی‌رغم نقدهایی که وجود دارد، یکدستی شوراها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان سیاسی، اجرایی، امنیتی و قضایی روند حل مشکلات مردم را تسریع و فشارهای ناشی از مشکلات اقتصادی و معیشتی و فقر و تبعیض مردم را کاهش دهند.

به گزارش راستین آنلاین  موسوی به مدیران شهرداری توصیه کرد که در فرصت باقیمانده تلاش کنند تا پروژه‌ها بر اساس جدول زمان‌بندی پیش بروند و با تمام توان در کنار و همراه شهرداری باشند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، فقر و تبعیض باید به یک دغدغه و فرهنگ ملی تبدیل شود، عنوان کرد: بر این اساس مبارزه با تبعیض و فساد در سازمانهای اداری و خدماتی و از جمله شهرداری، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما تلاش کردیم در حوزه مدیریت شهری با تصویب مصوبات و متعاقبا اعمال نظارت بر اجرای آنها، به صورت ساختارمند با تبعیض و بی عدالتی و فساد مبارزه شود.

او خاطرنشان کرد: در شورای پنجم، در حوزه عدالت اجتماعی، مبارزه با تبعیض و فساد و کاهش تخلفات با همکاری شهردار شیراز، مصوبات مهم و بی سابقه‌ای را به تصویب رساندیم. توزیع عادلانه و متوازن پروژه‌های عمرانی به ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای، ایجاد فرصت برابر برای دسترسی همگان به مصوبات و تصمیمات، اطلاعات و داده‌های شورا و شهرداری، اختصاص خدمات خاص به گروه‌های ناتوان، کم توان و نیازمند، کمک به آسیب دیدگان اجتماعی، به خوبی در این جهت قابل ارزیابی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: مصوبه‌ای از شورای عالی معماری و شهرسازی در موضوع باغ‌های قصردشت داریم که باغات در پنج گروه تقسیم شده‌اند و در این مصوبه ویژگی‌ها، حدود و شرایط هر کدام از این گروه‌ها مشخص شده است.

موسوی گفت: در موضوع باغات از آغاز فعالیت شورای شهر و دوره اول تاکنون، حدود ۳۰ مصوبه در حوزه باغ‌های قصردشت داشته‌ایم. از این میان بیشترین مصوبه، مربوط به شورای اول است که یکی از آنها با موضوع ایجاد ستاد آبادگری باغ‌هاست و پس از آن شورای پنجم با هفت مصوبه در رتبه دوم است.بنابراین لازم است اول شورا و شهرداری مصوباتی را که در این زمینه وجود دارد به خوبی اجرا کنند و در صورت نیاز، اصلاح شود. مشخصاً ساختار تشکیلاتی ستاد آبادگری باغات با هدف تقویت و حمایت از باغات باید بازنگری و اصلاح شود.

او ادامه داد: همچنین وجوه ناشی از سهم شهرداری از تغییر کاربری باغ‌ها سریعاً و بدون فوت وقت باید صرف خرید و تملک باغ‌های گروه یک شود.همچنین به موجب مصوبه شورای شهر باید پنج درصد از درآمد ناشی از عوارض دریافتی شهرداری صرف تملک و نگهداری باغ‌ها شود که این درصد باید به صورت صحیح و درست در این مسیر تخصیص داده شود.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه گزارش ما از هر دو مورد رضایت بخش نیست، عنوان کرد: باید از  توان افراد ذی‌صلاح و علاقه‌مند در نگهداری و مدیریت باغ‌های در اختیار و تصرف شهرداری استفاده کرد.همچنین تمام باغ‌ها باید متمرکز در حوزه اختیارات ستاد آبادگری دنبال شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
178 کلیک ها  چهارشنبه, 16 تیر 1400 09:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا