مشارکت ۳۲ درصدی مردم شیراز در انتخابات

مشارکت ۳۲ درصدی مردم شیراز در انتخابات
   
مشارکت ۳۲ درصدی مردم شیراز در انتخابات |||| ||||

رئیس ستاد انتخابات شیراز گفت: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در این شهرستان شیراز یک میلیون و ۶۴ هزار نفر بوده که با توجه به حضور مردم در پای صندوق‌های اخذ رای میزان مشارکت مردم در در شهرستان شیراز قریب ۳۲ درصد بوده است.

محمدرضا امیری در خصوص نتایج انتخابات، ضمن تاکید براینکه نتایج منتشر شده در فضای مجازی پیرامون دور ششم شورای شهر شیراز، مورد تایید نیست، از حضور شکوهمند مردم در انتخابات ۲۸ خرداد قدردانی و خاطرنشان کرد: شهرستان شیراز در انتخابات ریاست جمهوری این دوره حدود یک چهارم شعب اخذ رای استان فارس را در اختیار داشت.

به گزارش راستین آنلاین به نقل از فرمانداری شیراز، امیری با اشاره به برگزاری دو انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، ادامه داد: بر اساس قانون در موقعیتی که دو انتخابات با هم برگزار می‌شوند اولویت شمارش و جمع بندی ارسال نتیجه به انتخاباتی است که در سطح ملی برگزار می‌شود یعنی انتخابات ریاست جمهوری.

امیری افزود: بنابراین اعضای هیئت اجرایی، نظارت و دست اندرکاران مکلف بودند که هم درون شعبه و هم در جمع بندی نتایج ابتدا انتخابات ریاست جمهوری را جمع‌بندی کنند و به وزارت کشور و شورای نگهبان ارسال کنند که این کار تا عصر امروز شنبه حوالی غروب طول کشید که به مراجع ذیربط ارسال شد.

او بیان کرد: تعداد کل برگه‌های رای ماخوذه در شهرستان شیراز ۴۳۳ هزار و ۱۷۱ برگ بوده که بر این مبنا تعداد برگ‌های رای صحیحی که به نام نامزدها نوشته شده ۳۸۳ هزار و ۳۳۸ رای بوده است.

رئیس ستاد انتخابات شیراز در خصوص آرای کسب شده ۴ نامزد ریاست جمهوری در این شهرستان، گفت: سید ابراهیم رئیسی ۲۹۰ هزار و ۴۲۶ رای، محسن رضایی میرقائد ۳۸ هزار و ۸۱۰ رای، عبدالناصر همتی ۳۶ هزار و ۶۶ رای و سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ۱۸ هزار و ۱۶ رای را در شیراز به خود اختصاص داده‌اند.

امیری خاطرنشان کرد: با وجود خستگی زیاد دست اندرکاران و مسئولانی که در ستاد انتخابات مشغول بودند به ویژه نیروهای فناوری بلافاصله کار بررسی آراء شعب اخذ رای مربوط به شوراهای شهر شروع شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه روز انتخابات (۲۸ خرداد) قرار بود انتخابات شیراز تمام الکترونیک برگزار شود که در ساعات اولیه صبح به دلیل هم حضور گسترده مردم و هم ترافیک بالای شبکه، سیستم انتخابات الکترونیک دچار اختلال اندکی شد و ناگزیر شدیم در برخی از شعب برای مدت کوتاهی به شکل دستی رای مردم را بگیریم.

فرماندار شیراز با بیان اینکه این اتفاق، در جمع بندی هم تاثیرگذار است، اضافه کرد: با توجه به حساسیت و تعهد بالای اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت در حفاظت از آرای مردم و حقوق نامزدها، این حساسیت زمان بیشتری از ما می‌گیرد.

امیری اضافه کرد: البته در تمام شهرهایی که انتخابات به شکل الکترونیک برگزار شده این وضعیت را شاهد هستیم و هیچ یک از کلانشهرهایی که انتخابات تمام الکترونیک داشته اند تا الان موفق به اعلام نتایج نشده‌اند که البته این موضوع ناشی از همین دقت است.

او عنوان کرد: شهروندان به شایعاتی که در فضای مجازی مطرح می‌شود توجه نکنند و اطلاعات دقیق در مورد انتخابات تنها از طریق هیئت اجرایی و نظارت شهرستان شیراز به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

فرماندار شیراز گفت: نتایجی که به عنوان نتایج انتخابات شورای شهر شیراز و شهرهای تابعه در فضای مجازی و بعضاً از سوی برخی از افراد به عنوان نتیجه انتخابات مطرح می‌شوند مورد تایید این ستاد نیست و توصیه می‌شود به این لیست‌ها توجهی نشود.

به گزارش ایسنا، تا زمان انتشار این خبر، اطلاعات تائید شده در خصوص حائزان اکثریت آرا در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز، از سوی ستاد انتخابات این شهرستان اعلام نشده است.

اعلام دیرهنگام نتایج انتخابات شوراها با توجه به اینکه اعلام شده بود، انتخابات در کلانشهرها منجمله شیراز، الکترونیکی است، موجب انتقاد فعالان رسانه و شهروندان قرار گرفت و زمینه نشر شایعات فراوانی در سطح شبکه های اجتماعی شد.

نشر شایعات در مورد کسانیکه حائز اکثریت آرای انتخابات شورای شهر شیراز شده اند، به حتم بعد از انتشار اخبار نهایی این انتخابات، منجر به شایبه‌هایی خواهد شد.

از روز شنبه ۲۹ خرداد، در اکثر شبکه‌های اجتماعی، افراد و گروه‌های مختلف اقدام به انتشار اسامی افراد و گمانه زنی در خصوص نهایی شدن نتیجه انتخابات شورای اسلامی شهر شیراز کردند؛ این اسامی و اظهارنظرها از سوی ستاد انتخابات شهرستان شیراز و استان فارس، تایید نشده است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
423 کلیک ها  یکشنبه, 30 خرداد 1400 11:04
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا