شیراز نیازمند رویکردی کلان و نگاهی تمدن‌ساز است

شیراز نیازمند رویکردی کلان و نگاهی تمدن‌ساز است
   
شیراز نیازمند رویکردی کلان و نگاهی تمدن‌ساز است |||| ||||

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس طی نامه‌ای سرگشاده، با اشاره به درپیش بودن ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، به نامزدهای این دوره خصوصا در شیراز تاکید کرد که امروز نیازمند رویکردی کلان و نگاهی تمدن‌ساز به مسائل مختلف شهری، هستیم.

سلیمان مهدوی، طی نامه‌ای سرگشاده که نسخه‌ای از آن برای انتشار در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفته و با اشاره به آیه ۴۰ سوره مبارکه آل عمران، شروع شده، خطاب به مسئولان گروه‌ها، احزاب و نامزدهای شوراها در استان فارس به ویژه شهر شیراز، توصیه‌هایی را در باب امر به معروف و نهی از منکر ارائه داده است.

وی در این نامه با اشاره به اینکه کمتر از ۲ هفته به انتخابات ششمین دوره شوراها باقیست، یادآور شده است: این ششمین بار است که مردم با رای خود نمایندگانی برای حل مشکلات محله، روستا، دهستان و شهر خود به شوراهای اسلامی شهر و روستا می فرستند. اما علی رغم همه تلاش، حجم مشکلات موجود به ویژه نابرابری توزیع خدمات، اسراف ها و خرج های بی جهت و سلیقه‌ای نشان می دهد که اداره شهرها و روستاهای استان فارس بالاخص کلان شهر شیراز با ورود افراد مختلف بی برنامه و بدون ایده، حل نخواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در این نامه اضافه کرده است: برای آنکه پرچم شهرِ بیش از یک ونیم میلیون نفری شیراز با عنوان وزین و مبارک «سومین حرم اهل بیت (ع) » و متناسب با سبقه ی فرهنگی، مذهبی، تاریخی و.... در ایران و جهان در اهتزاز باشد، نیاز به  شهرداری و شورای شهری است که برخوردار از نگاه تمدن ساز در راستای گام دوم انقلاب باشد؛ اما  متاسفانه و بر اساس تجربه و بویژه باتوجه به تعداد زیاد کاندیداها و صف کشی های معمول برای تصاحب این جایگاه ها، شاهد آن هستیم که بجای نگاه کلان و رویکرد تمدن ساز، حفظ منافع شخصی و گروهی دست اندرکاران لیست های رنگارنگ اصالت و موضوعیت پیدا کرده است. 

مهدوی در ادامه این نامه آورده است: بیش از شش هزار میلیارد تومان اعتبار یک ساله ی شهرداری کلان شهر شیراز، برای خیلی ها وسوسه انگیز است! که اگر برای هزینه کرد این عدد درشت، درست و با مبانی صحیح برنامه ریزی شود، مسائل، معضلات و مشکلات اساسی شهر مرتفع می‌شود.

او یادآور شده است: حال اما آنچه امروز و در بحبوحه رقابت انتخاباتی بیشتر از هر چیز مورد توجه قرار دارد، تلاش برای رای آوری‌ست و در این بین انتظار از نامزدها و خصوصا ائتلاف های شکل گرفته اینست که با مردم  صادقانه برخورد کنند؛ همان مردمی که به خوبی فهمیده اند طیف های مختلف سیاسی وحزبی و جناحی، در ادوار گذشته، با احترام به خدمات ارائه شده محدود توسط آنها، عمدتا به جای داشتن «برنامه ی روشن»، صرفا ً«برنامه ی برنده شدن» دارند و هزینه ی «پیروزی به هر قیمتِ» آنان را هم شهر و شهروندان می دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس در نامه خود با ذکر این نکته که «پدرخوانده ها پروارتر» می شوند و «فرزند خوانده ها سربارتر»! و اگر فرد یا جریانی، حرف خلاف رای آنان مطرح کند، در نطفه خفه اش می کنند تا «سقط جنین سیاسی و گفتمانی» نیز به لیست افتخارات مدیریتی حزبی سیاسی شان اضافه شود! یادآور شده است: اکنون و در پسا چهل سالگی انقلاب، انتظار بی جایی نیست اگر بر مبنای انجام رسالت امر به معروف و نهی از منکر و براساس اصل هشتم قانون اساسی، مردم، نخبگان و صاحبان تریبون، مواردی که متضمن خیر و صلاح مردم، شهر و انقلاب است را مطالبه کنند.

مهدوی در بیان این موارد، به طرح سئوالاتی پرداخته و نوشته است: بانیان تشکیل ائتلاف و لیست های انتخاباتی(از هر طیف و جریانی)، مسایل شهر را کی و تا چه حد احصا کرده‌اند؟، آیا لیست مسائل شهر اولویت بندی شده است و این اولویت ها چیست؟، مبنا و دلایل این اولویت بندی چه بوده است؟، برای حل مسایل اولویت بندی شده، چه برنامه های مشخصی دارند؟، قرار است شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) در پایان دوره ی چهارساله شورای ششم به کجا برسد؟، ضمانت اجرایی برای تحقق وعده های تهیه کنندگان لیست ها و ائتلاف ها چیست و در صورت محقق نشدن وعده‌ها چه فرد یا گروه و جریانی پاسخگوست؟، تعارض منافع، مهمترین گلوگاه عدم تحقق وعده های اعضای شورای شهر بعد از پیروزی در انتخابات است؛ تهیه کنندگان لیست ها، با این استخوان مانده در گلوی مردم چه می کنند؟

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در این نامه، متذکر شده است: پاسخگویی شفاف به این سئوالات می تواند برای مردم و شهر و انقلاب و اسلام بهره های غیر قابل توصیف داشته باشد. منتظر پاسخگویی شما به مردم شریف هستیم؛ همان مردمی که در گفتمان امام راحل(ره) ولی نعمتان انقلاب هستند.

مهدوی در پایان این نامه که رونوشتی از آن به دفتر نماینده ولی فقیه در استان فارس، امام جمعه شیراز و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز ارسال شده، خطاب به مردم مسئولیت‌پذیر تاکید کرده است که؛ شرکت درانتخابات یعنی بدنبال متعالی شدن در تمام ابعاد(اقتصادی، امنیتی ،سیاسی، دفاعی ، اجتماعی و...). یعنی به دنبال تغییر در روند کشور، شهر، روستا، برای تعالی بخشیدن به خود، خانواده، اقوام حتی نسل‌های آینده بودن، بنابراین باید در انتخابات شرکت کنیم و حرکتی ایجاد تا اراده الهی ورحمت الهی شامل همه ما شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
261 کلیک ها  سه شنبه, 18 خرداد 1400 11:23
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا