• نماینده مردم شیراز و زرقان :

سند همکاری ایران و چین از جنس ارتباط است، نه قرار داد

سند همکاری ایران و چین از جنس ارتباط است، نه قرار داد
   
سند همکاری ایران و چین از جنس ارتباط است، نه قرار داد |||| ||||

سند همکاری این امکان را فراهم می کند زمینه رشد کشور ها فراهم شود و دولت ها نباید مردم خود را از این شکوفایی محروم کنند.  

 
به گزارش راستین آنلاین نشست خبری ابراهیم عزیزی با حضور خبرنگاران عصر روز سه شنبه 10 فروردین در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.
 
 نماینده مردم شیراز و زرقان با بیان اینکه هر بخشی که با اصحاب رسانه با نقد منصفانه همراه شود، به خوبی موفق خواهد بود. گفت: جامعه باید حکم آیینه را داشته باشد. 
 
ابراهیم عزیزی با اشاره به اینکه پرسشگری هم کار رسانه است، افزود :حق تمامی اصحاب رسانه است که سوالات خود را مطرح و جواب را به صورت شفاف دریافت کنند. 
 
او با بیان اینکه مجلس وظیفه نظارت و قانون گذاری را دارد، اصافه کرد :تذکر، سئوال، تحقیق، تفحص و استیضاح از این اهرم های قانونی به جز استیضاح استفاده شده است. 
 
عزیزی در پاسخ به سوالات خبرنگاران ادامه داد :اساسا سال جدید با حمایت از جامعه کارگری است که امکان اجرا دارد و اگر این حوزه مور توجه به خوبی قرار نگیرد، شعار به خوبی انجام نمی شود.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان ضمن اینکه توجه به شعار سال با حمایت از جامعه کارگری شکل می گیرد، اظهار کرد:با توجه به اینکه برخی پشتیبانی ها لفظی بوده اما برای اولین بار در طول انقلاب بخش اعظمی از مطالبات جامعه کارگری در بودجه 1400 پیش بینی و تامین بودجه شد. 
 
 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد : نزدیک به 89 هزار میلیارد تومان اعتبارات از محل تبصره 2 بند «و» برای سازمان تامین اجتماعی ثبت کردیم و مصوب شد. 
 
 با انگیزه دهی به جامعه کارگری به روی مسئله تولید و توجه به شعار سال کارهایی را اجرایی می کنیم. 
 
او همچنین با توجه به اینکه قشر های آسیب پذیر باید مورد حمایت ویژه تر قرار بگیرند، خاطر نشان کرد : در بودجه 1400 نزدیک به 19 هزار میلیارد تومان برای افراد و گروه های آسیب پذیر در بودجه دیده ایم که سفره آن ها بزرگتر شود. 
 
مشکل آب استان مشکل جدی است 
 
عزیزی 5 راهبرد در مجمع نمایندگان فارس را نام برد و گفت : آب، خطوط ریلی، آزاد راه ها و بزرگراه ها ، حوزه نفت و گاز و پتروشیمی ، حوزه بهداشت، درمان و سلامت استان از راهبرد های مهم است. 
 
او با بیان اینکه آب اولویت مهم است و از مشکلات بسیارجدی ما است، ادامه داد : مسئله آب استان را با شرایط فعلی نمی توان حل کرد، یک خط انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر رفته سپس سیرجان، کرمان و یزد و «چادرمَلو» می رود. 
 
و دولت برای این پولی نداده است و سه شرکت معدنی برای این کار سهم گذاشته است، خط دوم را اصفهان و شرکت های این استان هزینه داده اند بعد از آن خراسان هم کار را انجام داده است، بخش خصوصی فارس، نسبت به آب احساس نیاز نمی کنند و فرهنگ مشارکت و سرمایه گذاری در این رابطه ندارد، آب برای ما حیاتی است و به عنوان یک راهبرد جدی روی آن متمرکز خواهیم بود.
 
و اگر می خواهیم کشاورزی خوب داشته باشم، صنایع تبدیلی و صنعتی بهتری داشته باشیم باید مشکل آب حل شود. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی پیرامون امضای توافقنامه بین وزارت خارجه ایران و چین، تاکید کرد:
آنچه که اکنون مطرح است، موضوع و مبنای آن است، 
 چهار یا پنج ماه پیش از وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی در این خصوص سئوال کردیم، وی یک توضیحاتی داد که تنظیم سند همکاری هستیم، این حالت موضوع با قرارداد و توافقنامه متفاوت است. 
 
او با اشاره به اینکه این سند همکاری از جنس ارتباط است و هیچ قرارداد و تفاهم نامه ای نیست، عنوان کرد: سند همکاری این امکان را فراهم می کند زمینه رشد کشور ها فراهم شود و دولت ها نباید مردم خود را از این شکوفایی محروم کنند. 
 
این سند همکاری از جنس ارتباط است و نه قرار داد.
 
عزیزی گفت :همکاری ایران و چین در این مرحله شکل موافقت نامه ندارد بلکه یک نقشه راه است.
 
او با بیام اینکه این سند یک نقشه راه است افزود :چارچوب روابط بلند مدت ایران و چین را مشخص می کند، در این سند همکاری موضوع عدد، رقم و واگذاری زمین وجود ندارد اما بر اساس اصل 77 قانون اساسی تمامی عهدنامه ها و قراردادهای دولت باید پس از موافقت مجلس شکل گیرد. 
 
گفتنی است نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بودجه قرآنی تاکید کرد: منابع خوبی برای بخش های فرهنگی اختصاص داده شده است، تمامی نمایندگان روی بحث جمعیت، اقتصاد و موضوعات فرهنگی یک صدا هستند. 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
461 کلیک ها  چهارشنبه, 11 فروردين 1400 00:00
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا