اعتراض به تغییر کاربری زمین فوتبال در آبادان

عبدالعلی بیت سیاح  معروف به هودی پیشکسوت خوشنام فوتبال آبادان پیام صوتی روابط عمومی شهرداری آبادان درباره تکذیب شایعه تغییر کاربری زمین فوتبال ایستگاه چهار را ارسال و یادآور شد که همه ما پیشکسوتان و اهالی وعلاقمندان  فوتبال به این برنامه اعتراض داریم . همزمان با  اعلام این اعتراض ، برخی  چهره های شاخص وخبرنگاران دلسوز آبادان و اهواز نسبت به اقدام شهرداری معترض شده و با نوشته هایی دلایل مخالفت با تغییر کاربری زمین ورزشی به تجاری را گفتند و نوشتند .
 اعتراض همگانی به این اقدام ،  روابط عمومی شهرداری را وادار به توضیح و شرح ماوقع کرد. این روابط عمومی در پیامی صوتی  برنامه تغییر کاربری زمین فوتبال را  باعنوان "شایعه" به کلی  تکذیب کرد و موجب  احساس رضایت  نوجوانان و پیشکسوتان و اهالی ورزش آبادان شد. و اما بعد...وجود  میزان کم سرانه فضای ورزشی در استان خوزستان و ازجمله شهر آبادان این شهر و استان را به عنوان مناطق محروم و کم برخوردار تعریف کرده و می کند . نمیدانم جناب شهردار و مشاوران ایشان اطلاعات علمی و کاربردی  درباره میزان سرانه فضای ورزشی استاندارد و نقش این  فضاها در جلوگیری از انواع انحرافات رفتاری واخلاقی و رشد و شکوفایی استعدادهای ورزشی  دارند یاخیر ؟!  امیدوارم که شناخت کلی در این باره  داشته  باشند . اما نکته قابل تامل در پیام صوتی روابط عمومی شهرداری آبادان  این بود که گویا جناب شهردار دستور توقف پروژه تجاری را داده  و نه حذف آن . در حالیکه انتظار و مطالبه اکثریت مردم آبادان مبنی بر حذف برنامه و تفکرات تغییر کاربری  زمینهای ورزشی است . بنابر این از شهردار آبادان انتظار میرود تحت تاثیر تفکرات تجاری و ضد توسعه  موجود در کشور قرار نگرفته و طرح ها و برنامه های تغییر کاربری زمینهای ورزشی را به طور کلی از برنامه های کوتاه و میان و دراز مدت شهرداری حذف کند . تا از یک سو  تیشه به ریشه فضاهای محدود ورزشی آبادان زده نشود و از سوی دیگر آستین همت بالا زده و متناسب با نیازها و شان و پیشینه مردم آبادان در توسعه فضاهای مطلوب و استاندارد  ورزشی بکوشند تا نامی و میراثی  ماندگار از خود باقی بگذارند . در غیر این صورت  اعتراضات بخش های زیادی از مردم  ادامه خواهد یافت وبر خشم عمومی خواهد افزود . یادمان باشد که آبادان با ورزش و به خصوص فوتبال سالها نفس کشیده و دردها و زخمها و محرومیتهای کهنه خود را با فوتبال تحمل کرده و الهام بخش  دیگران نیز بوده است . سخن آخر اینکه توسعه تعریف شده فضاهای ورزشی و چشم نواز  یک نیاز عمومی  شهر آبادان است نه تغییر فضاهای ورزشی به مراکز تجاری !! 
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی/روزنامه نگار
764 کلیک ها  سه شنبه, 05 مرداد 1400 21:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا