بدرود آقای مفسر

دکتر حمیدرضا صدر پس از جدال نابرابر با سرطان امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.  


درگذشت این انسان با وقار و صمیمی و آگاه و با دانش که دغدغه های اصلی اش  انسان و میهن و مشکلات  جامعه و هنر و فوتبال بود به خانواده محترمش وبه کلیه ورزشی نویسان و اهالی هنر و رسانه و دوستدارانش  صمیمانه تسلیت میگویم .
دکتر صدر نویسنده ومفسری توانا و روشن بین و واقعگرا بود. متعلق به نسلی بود که  مهرورزی  و مهربان شدن انسان و  جامعه گلواژه آرمانهایش بود . صدر در تفسیرها و تحلیل هاو نوشته های  خود پیرامون مسائل مختلف با بینش و نگاهی علمی و به دور از هرگونه سطحی نگری  نظرات خود را بیان می کرد .

251045 891
 او  به تعهد و اصالت نویسنده و هنرمند به جامعه  معتقد  و برای مخاطب ارزش خاصی قائل بود . دکتر صدرمتولد ۱۳۳۵مشهد که  در رشته برنامه ریزی  شهری در دانشگاه تهران و لیدز انگلستان تحصیل کرده بود علاوه برآن  دستی در قلم داشت . کتابهای نیمکت داغ ، روزی روزگاری فوتبال ،پسری روی سکوو تو در قاهره خواهی مرد از جمله آثار منتشر شده این نویسنده است . اگرچه مردم  دکتر صدر را از طریق تلویزیون و تفسیرهای ناب فوتبالی او  شناختند اما او حضوری  فراتر از فوتبال و رسانه های ورزشی  داشت . وقت رفتنش نبود . اما  چه می توان کرد و چه می توان گفت به این بیداد و  تقدیر محتوم . اگر مرگ "داد "است پس بیداد چیست؟!  از این راز جان تو آگاه نیست / بدین پرده اندر ترا راه نیست /به گیتی در آن کوش چون بگذری   سرانجام نیکی برخود بری( فردوسی )  
  خدایش بیامرزاد.                    

انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی/روزنامه نگار
545 کلیک ها  جمعه, 25 تیر 1400 11:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا