پیشنهاد تشکیل معاونت ارتباطات و روابط عمومی در دولت آینده

  • از سوی یک مدرس روابط عمومی مطرح شد؛
حمید شکری خانقاه ، مدرس روابط عمومی و نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی  یادداشتی برای راستین آنلاین  فرستاد و پیشنهاد تشکیل معاونت ارتباطات و روابط عمومی در دولت آینده را مطرح کرد.

در این یادداشت آمده است:

حال که  رئیس جمهور منتخب در حال تشکیل کابینه و بهبود ساختار دولت هستند، از ایشان درخواست می شود شورای عالی اطلاع رسانی دولت را به علت ناکارآمدی در ساماندهی و سازماندهی به نظام ارتباطات کشور ملغی و «معاونت ارتباطات و روابط عمومی» دولت را در ریاست جمهوری ایجاد کنند.

روابط عمومی به متخصص ارتباطی و حرفه ای  نیاز دارد و متخصص به حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد نیازمند است.

گام اول آن است که روابط عمومی ها خود را به سطح حرفه ای و تخصصی ارتقاء دهند و از کلیشه گرایی و تمرکز بر اطلاع رسانی صرف و ارائه آمارهای بی خاصیت از دستاوردهای اغلب غیر واقعی و اغلب ساختگی پرهیز کنند و نظام شایستگی و مسئولیت های اجتماعی و اخلاق حرفه ای را در بدنه سازمانی خود ایجاد کنند.

برای تعامل بیشتر دولت و مردم باید نظام ارتباطات یکپارچه کشور در تمام بدنه دولت و سایر قوا ایجاد شود. دولت ها در چند سال گذشته، همیشه منش اطلاع رسانی یکطرفه را در پیش گرفته اند و هرگز در اندیشه تعامل و ارتباط دو جانبه با مردم نبوده اند و به این دلیل شکاف بین مردم و دولت ایجاد شده است.

جامعه روابط عمومی از منتخب مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به عنوان مقام عالی دولت انتظار دارد، برای حل این مشکل جدی و جبران خلاء رابطه ملت و دولت، معاونت ارتباطات و روابط عمومی را در ساختار جدید ریاست جمهوری تشکیل دهید.

تشکیل معاونت ارتباطات و روابط عمومی در ساختار ریاست جمهوری اسلامی می تواند نقش متولی کارآمد و موثر برای نظام ارتباطات یکپارچه کشور ایفا کند و به جای اطلاع رسانی یک طرفه سال‌های گذشته از طرف دولت به مردم، مدیریت هوشمندانه ارتباطات و روابط عمومی مردم_دولت و دولت_مردم را برعهده بگیرد.

انتظار می رود با توجه به خدشه ای که در طی این سال‌ها به رابطه دولت و مردم وارد شده است، با این پیشنهاد موافقت شود. بدیهی است در صورت موافقت جناب اقای رییس جمهور، جامعه روابط عمومی و متخصصان ارتباطات برای تحول و نظام مندی روابط عمومی در کشور و ایجاد نظام ارتباطات یکپارچه کشور، برای عملیانی شدن این پیشنهاد آماده هرگونه همکاری خواهند بود.

انتهای پیام /  حمید شکری خانقاه
425 کلیک ها  دوشنبه, 07 تیر 1400 20:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا