سخنی با سردار آزمون

احساسات جوانی متن کوتاه اما خام اندیشانه ای را در فضای مجازی منتشر کرد.

 او نوشت "کسی که به کشورم توهین کرد را هیچ وقت نمی بخشم  به خودم قول دادم اشکشان رادر می آورم ؛"   سردار بادوگلی که دربرابر حریف بحرینی به ثمر رساند فشار روانی را از روی دوش تیم ملی برداشت و شرایط را برای پیروزی قاطع فراهم کرد . سردار یکی از استعدادهای ناب فوتبال است که آینده درخشانی در انتظار او است . اما او باید بداند یا اینکه کسی به او تاکید کند وبگوید که  فوتبال اگرچه روایتگر رقابتهای جالب و دیدنی همراه با اشکها و لبخندها است اما اساسا میدانی برای دوستی و شادی  همگانی  ملتها بوده و خواهد بود.

 به جز در مواردی که سیاست بازیگردان میدان بوده و از فوتبال استفاده ابزاری کرده، فوتبال به بیراهه رفته و از اهداف اصلی خود دور شده است. بازیکنانی نظیر سردار و دیگرانی که در تیم ملی  هستند نباید و حق ندارند تحت تاثیر عامل سیاست و فضاهای احساسی و نگاه های ابزاری قرار گیرند و ازروی نا آگاهی ازبه اصطلاح  کینه ها ونابخشودنی هابین ملتها  سخنی به میان آورند.

عمده ترین عامل محبوبیت ورزشکاران بزرگ بویژه بزرگان فوتبال این بوده که اکثریت آنان با نگاهی فراتر ازاختلافات وروابط و مناسبات سیاسی رفتار کرده اند .زیرا سیاست ناپایدارترین مقوله درتاریخ است که ازمصالح و منافع مشخصی تبعیت می کند.بزرگان فوتبال ایران و جهان  با درکی عمیق از نقش ورزش فوتبال در همبستگی های انسانی و نزدیکی ملتها  چه در شکست و چه در هنگام پیروزی سخنان حمایتگرانه از مردم و مخاطبان خودی و رقیبان برزبان آورده اند.

به گواه تاریخ ملت ایران به دلیل میراث گرانسنگ فرهنگی و معنوی و انسانی اش بزرگواری و بخشش و گذشت ویاری رسانی و محبت به دیگران را به خوبی آموخته است بنابراین نباید سخن خامی برزبان آورد و یارفتار تحقیر آمیزی از خود نشان داد که خراشی بر این پیشینه و تصویر چشم نواز ملی  بیاندازد. "درخت دوستی بنشان که کام دل ببار آرد نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد" .با فوتبال و بازیگرانش می توان و باید در جهت رفع سوتفاهها و نابخردی ها و تقویت دوستی ها  آن هم  با هدف گسترش تعاملات و اعتماد سازی برای  زندگی مسالمت آمیزبا همسایگان  گامهای بسیارخوبی برداشت.

ازسردار آزمون این جوان رعنای فوتبال ایران وآسیا انتظار می رود که به رفتار و گفتار و افتادگی وفروتنی  سرداران  آگاه و مردمی  و ماندگارفوتبال ایران نظیر استاد پرویز دهداری ، پرویز قلیچ خانی ،علی دایی ،علی کریمی ،مسعود شجاعی و..‌. بنگرد و از این بزرگان الگوبرداری کند تا فوتبال ایران و جهان بزرگی او را نه فقط در فوتبال بلکه فراتر از آن را به نظاره بنشیند و زبان به تحسین بگشاید . زنده باشی سردار دوست داشتنی .
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی/روزنامه نگار
508 کلیک ها  چهارشنبه, 19 خرداد 1400 09:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا