جهان پسا کرونا و مسئولیت دولتها

لحظات غم انگیزی رامی گذرانیم ،لحظاتی مالامال از اضطراب و درد و اندوه وپریشانی و مرگ. مرگی که بدجوری همه جهان و از جمله مردم  میهن ما را  را کلافه و بی طاقت کرده است . هر روز نه، که هر لحظه در انتظار شنیدن خبر ناگوار مرگ عزیزی  هستیم .

 کرونا در کمین همگان با جان ستانی های گله وارش روح و رمق جهان را بدجوری عذاب داده و می دهد. این چه مصیبتی بود که به جان جهان افتاده است ؟
انگارکه هیولایی هزارسر باهر نعره آتشینش درپی شکارآدمیان بی تابی هایش رابرای نابودی انسانها  نشان می دهد . هیولایی سیری ناپذیر که غفلتها و نادانی ها اورا حریص تر کرده است . جان و احساس جهان از این همه خبر پریشانی واحساس بیچارگی و انتظارمرگ به دردآمده است. این تنها بخش کوچکی از تصاویر اضطراب مرگ و انواع جدالها با مرگ است که هیولای مرگبارکرونا در ذهنها نشانده ."فردا "که جهان از امیدهایش بر مهار کووید ۱۹ سخن گفت و شعله های آتش  بیماریها ومرگها آرام آرام به خاکستر بدل شد خواهیم شنید که با جای جای جهان چه رفته است و کارنامه دولتها و صاحبان قدرت و ثروت در تقابل با این ویروس مرگ آفرین فرا روی انسانها قرار خواهدگرفت.
 انسان درگیر کرونا یقینا انسان دیگری خواهد شد . انسانی که به گمان من  برای عمر کوتاه و بلند زندگی به  دانایی ویاری و مهربانی و برادری و مطالبه گری  اجتماعی و مسئولیت پذیری  دولتها بیش از پیش حساس تر خواهد شد.اوتنها با این منش و روش است که  می تواند روح آسیب دیده خود و خویشان و همسایگانش را کمی تا قسمتی التیام بخشد .
این انسان به آن سمت و سو حرکت وتلاش خواهدکرد که آینده اش براساس سعادت  اجتماعی ساخته شود. یعنی احیاو بازخوانی و عملی ساختن  همان اندیشه ای که می گفت  سلامتی وخوشبختی وسعادت فردی در گرو سعادت اجتماعی است.
 بنابراین دولتها وظیفه دارند از هم اکنون شرایط را بااتکا به  بینش عدالتخواهانه و ترقی خواهانه  برای سلامتی و رفاه و سعادت اجتماعی فراهم کنند.
انتهای پیام /  عبدالکاظم دریساوی
282 کلیک ها  دوشنبه, 06 ارديبهشت 1400 21:33
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا